Zašto vozači u Srbiji toliko trube - evo šta kažu taksisti i stručnjaci

U nekim evropskim zemljama trubljenje pešacima ako nisu u neposrednoj opasnosti je zabranjeno. I u Srbiji zakon propisuje kaznu za trubljenje bez potrebe - 5.000 dinara.
Zašto vozači u Srbiji toliko trube - evo šta kažu taksisti i stručnjaci
Foto: Pixabay (ilustracija)
A da li je iko ikada kažnjen zbog toga, to je druga priča.
 
Zvuk sirene čujemo svakodnevno, naročito u ulicama gde su saobraćajne gužve česte. Tada vozači trube uglavnom jer su nestrpljivi.
Taksista Aleksandar Bjeletić ispričao je za RTS šta izaziva trubljenje.
 
"Kada stojite na semaforu, dvoje, troje kola kreću sporo jer su sada na redu, njih ne interesuje da li će neko iza njih da stigne da prođe. U Italiji za isti vremenski interval prođe pet puta više vozila nego kod nas na semaforu. Zato što su oni spremni kao za trke da kao na traci krenu ubrzano da bi taj saobraćaj bio što obrže obavljen", kaže Bjeletić.
A da li je žurba dovoljan razlog?
 
Stručnjaci objašnjavaju da zaista postoje situacije kada je vozač u obavezi da koristi sirenu, na primer, kada pored puta primeti dete ili biciklistu.
 
"Takođe je upotreba znaka upozorenja obavezna pre ulaska u nepreglednu i uzanu krivinu i pre dolaska na prevoj gde je mimoilaženje vozila nebezbedno. Vozač koji pretiče vozilo ispred sebe dužan je da koristi zvučni znak upozorenja", rekao je Mirko Koković iz Agencije za bezbednost saobraćaja.
 
Prema zakonu o bezbednosti saobraćaja, ukoliko vozač preteruje sa upotrebom sirene, može da plati kaznu od 5.000 dinara.
 
"Imamo određen broj vozača kojima sama vožnja predstavlja stresnu radnju i, ukoliko neki od vozača u njegovoj blizini pretera sa zvučnim upozorenjem, može izazvati kod tog vozača paničnu reakciju koja može dovesti do nekih neprijatnih situacuja", napomenuo je Koković.
 
Može li saobraćajni znak ućutkati sirene?
 
Saobraćajni znak koji zabranjuje davanje zvučnih signala postavljen je na nekoliko lokacija u Beogradu i to u zonama zdravstvenih ustanova, kao što su Univerzitetska dečja klinika i GAK Narodni front.
 
Ukoliko Sekretarijat za zaštitu životne sredine na određenoj lokaciji utvrdi prekoračenje dozvoljenog nivoa buke i merenje pokaže da je tu potrebno postaviti saobraćajni znak koji zabranjuje upotrebu sirene, postavlja ga Sekretarijat za saobraćaj.
 
Inače, saobraćaj je najveći izvor komunalne buke u Beogradu, pre svega kretanje vozila, zvuk motora, a sirena je samo deo toga.
 
"Zakon kaže da su granice 55 decibela danju, 65 decibela noću, uglavnom za sve ulice u Beogradu. Postoje neki izuzeci, ali to je generalna granica. Ova granica nije prekoračena na svim tačkama, štaviše nekih 50 odsto tačaka koje mi kontrolišemo pokazuje prekoračenje, 50 odsto ne pokazuje", navodi inženjer zaštite životne sredine Milan Kontatrević.
 
Vozači u Indiji su poznati po tome što mnogo trube, zbog čega je policija u Mumbaju 2020. godine primenila probni sistem pod nazivom "kazneni signal". Svaki put kada zvuk sirene automobila pređe 85 decibela, semafor se resetuje, odnosno crveno svetlo se produžava, što za one koji su skloni trubljenju znači mnogo duža čekanja.
Inače, u maju ove godine najavljeno je da se u Crnoj Gori zbog dugotrajne upotrebe automobilske sirene pooštravaju kazne. U proteklih pet godina u Podgorici je kažnjeno ukupno 140 vozača, kojima su izrečene kazne od 30 do 60 evra, saopšteno je iz crnogorske Uprave policije.
 
Kako je saopšteno, da bi izbegli kazne, vozači su dužni da korišćenje zvučnog znaka upozorenja svedu na neophodnu meru.
 
"Vozač ne sme da upotrebljava zvučni znak upozorenja promenljive frekvencije, osim u slučajevima propisanim Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima", kazali su iz Uprave policije.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Gogi

    07.12.2025 09:59
    Ж@
    A kako i nebi matori,35 godina stresa,sekiracija,siromastva,ponizenja,...to se sada prenelo generacijski. I necudi nista,ponajmanje tuce i napadi na ulicama.
  • Gari

    07.12.2025 09:48
    Biciklistima na putu se ne svira.
    Inače, u svakom trenutku 70% vozača je pijano, drogirano ili mamurno.
  • К

    07.12.2025 09:17
    К
    Живци,живци су народу попустили,тиме и стрпљење.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija