Sve se više kradu "krševi" od automobila u Novom Sadu

Za prva tri meseca ove godine u Novom Sadu je ukradeno 40 automobila, a gotovo svaka druga krađa, iako je prijavljena po nepoznatom izvršiocu, rasvetljena je, govori statistika novosadske Policijske uprave.

Prošle godine je u Južnobačkom okrugu prijavljeno 200 krađa vozila, a u 2011. ih je zabeleženo 303.

Policijska statistika u poslednje vreme pokazuje da su kradljivcima automobila interesantniji nešto stariji modeli, što zbog toga što ih je lakše ukrasti, a verovatno i zbog sve slabije kupovne moći. Kako kažu u novosadskoj policiji, čak se javljaju slučajevi da se s parkinga kradu havarisana ili pokvarena vozila, koja se preprodaju otpadima za sekundarne sirovine.

"Cena gvožđa na otpadu je oko 22 dinara kilogram pa se i za starog "stojadina", teškog blizu tone, može dobiti solidan novac", kaže za "Dnevnik" šef grupe u novosadskoj Policijskoj upravi za suzbijanje krađa vozila Aleksandar Marsenić. Lopovi obično prethodno poskidaju komade plemenitih metala kojih ima u gotovo svakom automobilu i tako iz svakog izvlače maksimum.

Marsenić dodaje da se, osim klasične krađe, u našem okruženju dešavaju i slučajevi prevara s rentakar vozilima.

"Jedan od učesnika iznajmi neko bolje vozilo, poput novog "pasata" ili sličnog, potom dođe do Mađarske, prespava u hotelu, a pomagaču preda ključeve. Ujutru se obično prijavi krađa, a zatim se od policije traži potvrda da je vozilo ukradeno. U trenutku kada je krađa prijavljena, vozilo je već daleko ili u delovima spremno za preprodaju na crnom tržištu", objašnjava Marsenić, i dodaje da je to je problem s kojim se suočavaju u čitavom regionu.

"Konkretno, u Srbiji postoji trougao, u kojem se kradljivci primetno bave krađom i trgovinom ukradenim automobilima, a to je Beograd – Novi Sad – Šabac s okolnim mestima. S tog područja potiče mnogo toga u toj oblasti kriminala. Veliki novac se obrće i česti su i agresivni obračuni konkurentskih grupa", navodi Marsenić.

Po Marsenićevim rečima, u Novom Sadu i okolini trenutno nema nekih većih grupa koje se time bave, a tome je doprineo i dolazak velikih kompanija koje se bave trgovinom automobilima i koje kupcima nude sigurnu i kompletnu uslugu uz razne pogodnosti. Međutim, i dalje se više od 90 odsto krađa vozila u Južnobačkom okrugu dešava u samom Novom Sadu.

"Novi Sad je kao velika spavaona. Delovi kao što su Novo naselje i Limani su privlačni za kradljivce, naročito od ponoći do zore, ali oni idu za automobilom koji se traži ili je već poručen, tako da lopovima u krajnjem slučaju nije bitno gde će ga pronaći. Naravno, lakše će ga ukrasti u nekom zabačenom, neosvetljenom kraju, ali su se neke krađe dešavale i usred bela dana na vrlo prometnim mestima", kaže inspektor Marsenić.

Ceo tekst "Dnevnika" možete pročitati OVDE.

OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Podbarcanin

    17.05.2016 09:28
    Moje misljenje
    Mi sto vozimo skupa kola, bar neki od nas, smo ih kupili na kredit. Onda lepo ugradis zeder / sapu + izmestis OBD i odes i uplatis kasko i to je to. Nismo svi lopovi ali svi zivimo u lopovskoj drzavi. A za dusebriznike odakle novci, dva posla prvi od 8 do 16 i drugi od 22 do 6.
  • Drum

    14.05.2016 21:59
    @Problem, nevidljiv?
    Jedina kontrola za otpade je da materijal kao što su kablovi, bar oni koji se mogu naći samo na dalekovodima ili u tom slučaju kablovu u zemlji koji se koriste za telekomunikacije mogu na otpad prodati samo firme koje se bave ugradnjom istih. Uz naravno dokaz odakle su i zašto završavaju na otpadu.

    Isto tako i za šahtove, da samo one firme koje održavaju infrastrukturu kojoj pripada šaht može da proda (polomljen ili ne) na otpad.

    Naravno uz neko obaveštenje inspekciji od strane prodavca i kupca tj. otpada da je taj šaht kupio.
    Inspekcije da obilaze otpade redovno i ukoliko nađu šaht bez potvrde, momentalno zatvaranje otpada ili enormno velike kazne. Pa se u tom slučaju ne bi vlasniku otpada isplatilo rizikovati zbog šahtova.

    A za auta, samo uz saobraćajnu i prisustvo vlasnika da se može prodati na otpad, uz naravno obaveštenje u MUP-u da je auto prodat na otpad.
  • Mile

    14.05.2016 21:20
    Nešto tu smrdi
    Zašto lepo ne "snimaju" otkupljivače gvožđa, prate ko i šta donosi, a onda krenu da hapse. To mi jedino ima logike.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Hronika