Autor: 021.rs

Novi Sad
02.06.2026.
12:13 > 13:58
Novi grafiti protiv Marije Vasić, suspendovane profesorke Jovine gimnazije i aktivistkinje, pojavili su se tokom noći na Limanu, nakon što je povedena hajka na nju posle gostovanja u "Utisku nedelje".

Komentari 190

  • nn

    07.06.2026 08:08
    Nebitno koja je tema, ali šarati komentare po zidovima zgrada sprejem... je teška fejsbuk konflikt boleština.
  • Particulare matter

    06.06.2026 12:10
    Ovakve stvari postoje u zaostalim društvima. Dok ovo čitam, prvo što mi pada na pamet jeste kako su 2012. godine u rusiji devojke iz Pussy Riot uhapsili i osudili ih na 2 godine zatvora jer su plesale u hramu i pevale “bogorodice, oteraj putina”, osudili su ih za nasilničko ponašanje motivisano religioznom mržnjom.
  • sale

    05.06.2026 14:44
    Neka vam je Gospod na pomoći. Sve je božja volja.
  • Ozlojeđeni

    05.06.2026 12:07
    Džamahirija
    Mislim da i iranske verske vođe zavide Vučiću na stepenu religioznosti njegovih podanika kao i na uvođenju džamahirije gde nema razdvajanja crkve od države, već crkva određuje društvene norme i zakone. Najbolje da se ukinu državne škole i univerziteti i crkva preuzme obrazovanje dece i visoko školstvo, kao što je bilo u srednjem veku. Na taj način bi dobili novu generaciju pravih Srba koji veruju u čudesne pojase i kineske telefone. A sve koji pokušaju da odvoje crkvu od države proglasiti Ustašama i spaliti ih na lomači. Na taj način ćemo kao društvo dosegnuti kolektivno carstvo nebesko.
  • EvoOvako

    05.06.2026 12:03
    Ne napadaju nju vernici
    Već oni koji za veru i Boga ne znaju i koji samo sebi grabe. Likovi poput supruga koji bivšeg, a verovatno i nje same.
  • Darko

    05.06.2026 11:59
    Fetiš
    Ništa nije ona rekla ni radila slučajno. Sve je to isplanirano pupmpanje tenzije u cilju sve veće podele naroda i daljeg sukoba na ulici.
  • zoran đurić

    05.06.2026 08:42
    pa dokle
    pojas.....
    ljudi pa dokle smo došli.....
    vera je vera ali ovo je ..........
  • Nesa

    05.06.2026 06:53
    Jadnica
    Ostavite Mariju na Miru.
  • mix

    04.06.2026 18:55
    @Manjane
    Da, i Radivoj je bio u pritvoru, ispisuju mu zgradu, non stop ga napadaju na rezimskim programima, suspendovan je. Njemu je najteze.
  • ns ja

    04.06.2026 16:29
    Za koga rade Olja bećković i Marija Vasić!?? Studentskom pokretu sigurno ne doprinose!!! Zašto to čine baš sada, to samo Služba može da zna... I AV...Žao mi je što se vama istina ne sviđa, ali je ipak objavite
  • Igor Mihaljevic

    04.06.2026 16:04
    Vernike je uvredilo gradivo sociologije za srednju školu. Neka ostane zapamćeno.
  • Lingvista

    04.06.2026 13:03
    Kako tuzno...
    ...da ovakvi rade u prosveti
  • predrag

    04.06.2026 12:59
    Pametna i lepa !
  • Bojan

    04.06.2026 11:15
    Problem...
    Problem je veći nego što se čini. Nije problem ko je vernik, a ko ateista. Problem je zloupotreba svega u ovoj jadnoj zemlji u političke svrhe. Samo da nam je Pavle tu, i njegove mudrosti. Ovako se mnogo toga izrodilo u ovoj zemlji. Uspeli su da podele zemlju i ona će takva biti vekovima. Ne može se više vratiti na ono što je bila. Sada ti isti bi da zavade dva oka u glavi. Pa neće gospodo moći. Iz čiste ljubomore i pakosti. Ko je nama kriv što smo od Evrope udaljeni milion svetlosnih godina. Svako bira svoj put. A čudni su putevi Gospodnji.
  • Osto'ja

    04.06.2026 05:58
    Zatvoren krug
    Postoji verovanje kod NEvernika da su bolji i napredniji od vernika.
    Takodje,kod vernika postoji verovanje da nevernici ne mogu da shvate suštinu verovanja...nije im "dato"!
    To su nepremostive razlike i u to NE TREBA DIRATI!
    Kao školovana osoba M.V. bi ovo trebalo da zna!
    To što ona na medijima omalovažava vernike je čista malicija sračunata da izazove dalje fragmentiranje društva.
    Nije to slučajnost!
    Jel pomogla šta? Nije!
    Samo uzburkala strasti
    Valjda bi školovanje kod ljudi trebalo da rezultira blagošću i humanizmom?
    A tek verovanje?
    To su teme kojih se pametan čovek ne dotiče.
  • Manjane

    03.06.2026 22:49
    Ha, ha.. Pa koja socioloska definicija kad se vise puta naglasi i pomene rec primitivno... Nego hajka je i na Radivoja godinu ipo pa ga nema u medijima ko Vasicke...
  • ni do članka

    03.06.2026 22:10
    Ne uzimati u usta
    one kojima nisi ni prineti.
  • Kad ne treba

    03.06.2026 22:08
    kakav dileja treba da si
    da pričaš svašta a KAO želiš da pobediš. Dajke neće pbedu hoće samo da podje... pa još ako je za pare.
  • Хајнал чурушки

    03.06.2026 21:54
    Злоупотреба вере
    Надам се да ћу успети да напишем коментар пре него ми то ускратите.Сматрам да већина коментатора следи критику тог есенесовца, а да нијје ни чула, ни разумела шта је професорка рекла.Битно је шта је он рекао и то да њу треба оцрнити и прогласити мрзитељком православља.Сматрам да је професорка невина по овом питању и да је овај, горе наведени, само искористио необавештеност верника и њене речи злоупотребио у политичке сврхе.Као православац дајем пуну подршку професорки.
  • ××

    03.06.2026 21:48
    Zanimljivo kako vam je i softver blokirao pa saljete po dve iste poruke podrske vasicki.
  • Milan

    03.06.2026 21:43
    MG
    Sociolosku definiciju neka ostavi za sebe.Time sto namece vrijedja mene i ostale vjerujuce i tko joj daje to pravo.Sramota.
  • Jura

    03.06.2026 21:14
    Situacija je jasna. Sa jedne strane stotine hiljada građana nezadovoljnih kriminalom zbog kojeg ginu ljudi, a sa druge strane kriminalci i mafija i plaćeni botovi koji nas ubeđuju da ih ima više, a čim presuše pare od Vučića nestaće kao pacovi sa broda koji tone.
  • Bane01

    03.06.2026 20:50
    Pa šta je očekivala?
  • TsiBB

    03.06.2026 20:41
    @Zoran
    A gde je reakcija "vernika" na Pink, Informer i slične koji kroz program promovišu astrologiju i ostala okultna strogo zabranjena učenja u pravoslavlju?
    U blatoidima se dele ikone, a u njima horoskop?
  • Doktor

    03.06.2026 18:32
    To što vi verujete
    Bravo za Mitra i tekst :"Šta je prof. loše rekla!? Država je sekularna. Ona radi u državnoj školi. Predaje iz važećih udžbenika. Rekla je definiciju fetiša. To što vi verujete u fetiš je vaša privatna stvar". Nego, danas budi krimos, a sutra celivaj pojas i sve je kako treba. Svašta možeš posejati primitivnom narodu.
  • - J -

    03.06.2026 17:27
    @Mitar
    Treba malo i znanja o veri, znanja uopšte, istraživanja, razmišljanja, želje za objektivnim, nepristrasnim shvatanjem... pa će te razumeti šta je loše rekla.
  • Zoran

    03.06.2026 17:08
    не
    Није хајка, него адекватна реакција
  • Zora

    03.06.2026 16:55
    Sta vam je cudno sto sad prete Mariji Vasic jer veruju u SNS konstrukciji njenih reci, kad tamo danima cekaju da dobiju kinesku osvestanu traku? Na celu sa Kristijanom Golubovicem!
  • malo morgen

    03.06.2026 16:03
    čemu nas uči vera
    Verujem u Boga, nisam od onih što je svake nedelje u crkvi, volim da odem da se pomolim, da odslušam službu i čujem blagu reč. Ista ta blaga reč mi je pomogla kada sam imao prekretnice u životu. Međutim, ima ljudi koji idu svake nedelje u crkvu, hvale se kao veliki vernici, na slavu zovu 10 porodica odjednom, da se jelte pokaže kako su oni najveći vernici. Prijatelj koji ide svake nedelje u crkvu, kada vidi žensko da je malo lepša, odma poludi. A ima ženu i dvoje dece, svo troje kao naslikani. Žena otišla sa decom, jednostavno mu je bilo bitnije društvo od porodice, non stop ide negde kao da ima 20, a ne 40. Nije našla drugog ako neko pomisli na to. Drugi primer, babe koje su redovne u crkvi, sam slušao kakve psovke i pogrdne reči izgovaraju o drugim ljudima, pogotovo o mladima, o studentima. Ovakvih primera je mnogo. Što je Jokara rekao da mi ne volimo košarku (sport uopšte) nego volimo da pobeđujemo. Da prevedem: radije ćemo da se uzdignemo i ponizimo drugog (ili kažemo nešto loše o nekome), nego da priznamo svoju grešku (budemo Hrišćani). To je odluka prostih ljudi, u ovom slučaju velikog dela našeg naroda.
  • Sreten

    03.06.2026 15:27
    Sreten
    Pitam se zasto bas sada taj pojas ? Kad je frka vadi religiju i ostale rekvizite pa ko se primi samo sto dalje od aktuelnih problema.
  • Sreten

    03.06.2026 15:26
    Sreten
    Pitam se zasto bas sada taj pojas ? Kad je frka vadi religiju i ostale rekvizite pa ko se primi samo sto dalje od aktuelnih problema.
  • Mitar

    03.06.2026 14:01
    Definicija
    Šta je prof. loše rekla!? Država je sekularna. Ona radi u državnoj školi. Predaje iz važećih udžbenika. Rekla je definiciju fetiša. To što vi verujete u fetiš je vaša privatna stvar. Zašto vas to vređa? Sramota vas što verujete u natprirodne moći trakice? Pa nemojte očekivati da se neko tome divi. Lečite se sa trakicom, molite se sa trakicom, stavite je za pojas i ne vakcinišite ni decu ni sebe...
  • Mitar

    03.06.2026 13:56
    Definicija
    Šta jenprof. loše rekla!? Država je sekularna. Ona radi u državnoj školi. Predaje iz važećih udžbenika. Rekla je definiciju fetiša. To što vi verujete u fetiš je vaša privatna stvar. Zašto vas to vređa? Sramota vas što verujete u natprirodne moći trakice? Pa nemojte očekivati da se neko tome divi. Lečite se sa trakicom, molite se sa trakicom, stavite je za pojas i ne vakcinišite ni decu ni sebe...
  • Komšija

    03.06.2026 13:29
    @Veverac

    A to ste vi pokvareni primitivni bašibozuk.
  • Dušan

    03.06.2026 13:27
    @Алекса
    Pravo u centar"verujucih". Prejak komentar koji sam ranije procitao upravo na ovom portalu. PS: neka verujuci daju odgovor ako znaju ?
  • Mimi

    03.06.2026 13:26
    Zanimljivo...
    Pre 30 godina učili isto to iz sociologije. Da li je moguće da niko od ovih što govore kako Marija nameće nekom svoj stav nije imao sociologiju u srednjoj školi? Koje su to škole završili? Jer gimnaziju očigledno nisu.
  • PERO

    03.06.2026 13:21
    PERO
    Od sredine 80-tih UDBA na isti šablon radi ali u trecini 21 veka to neprolazi jer covek daje prednost razumu sto napisa jedan koji nas razdvaja od životinja. Svi koji lupetaju šablonski neka vrate emisiju da čuju sta je dotična M.Vasić rekla nikoga ne uvredivši.
  • PERO

    03.06.2026 13:21
    PERO
    Od sredine 80-tih UDBA na isti šablon radi ali u trecini 21 veka to neprolazi jer covek daje prednost razumu sto napisa jedan koji nas razdvaja od životinja. Svi koji lupetaju šablonski neka vrate emisiju da čuju sta je dotična M.Vasić rekla nikoga ne uvredivši.
  • Vera

    03.06.2026 13:18
    opet počeo lov na veštice
    Vučevićev je pažljivo pratio "Utisak"
    Zavrteo spin a masa jedva dočekala..
    Srpski fenomen: posle XX veka Srbiji je nastupio Srednji vek- gde većina čini jeftinu radnu snagu na čijim leđima uživa malobrojni ali prebogati sloj "aristokrata".
    Za održavanje tog izrazito nepravednog sistema je neophodna i Crkva.
  • Helena

    03.06.2026 13:09
    Hoće li Srbija ikad iz srednjeg veka da izađe?
  • Gоxy

    03.06.2026 12:57
    Хрипћанство и фетишизам
    То што уважена помиње Декарта смо учили исто и у оквиру Марксизма 80-тих. То је само кладификација култова ,примитивног облика веровања и. веровања у оквиру неких гаквих религија. Хришћанство је управо својом појавом и догмом управо оборико све наведено и фетишизам и паганизам.Хришћснство је универзална Боготкривена религија.СНико нема права хришћанина одређивати и условљавати у шта ћемо веровати.Мада је то јасно изражено у Никео Цариградском символу Вере.Такође је и на седмим васељенском сабору одређен став према Св.Иконама и предметима у цркви и хасно речено, Наглашено је да се клањамо и поштујемо лик на икони (одражавајући част прволику – Христу, Богородици или светитељима), док се само Бог обожава! Тим љубљењем ,,Часног Појаса" Ми Пресв.Богородици иштемо благослов и одејемо поштоваење а не појасу као матеији.Многима је ово јединствена прилика изображења и благослова овакве светиње у животу. Поготову женском делу верника пошто жене немогу ући на Св.Гору и тамо се поклонити.На крају пустите људе да верују у шта желе или не,то им је правом загарантовано.Неки верују у Христа,неки у Декарта,Ничеа...
  • Beba

    03.06.2026 12:30
    SPC
    Vukcevicu zapovesti kazu nelazi ne kradi necini preljubu a cinimise da neko to vec radi debelo? nek se zapitaju Koji su ,a svaki I'ma pravo na misljenje
  • /

    03.06.2026 12:29
    /
    @Лиманац
    ti li si taj koji se skrivao od pomracenja sunca
  • Milan

    03.06.2026 11:56
    Prihvatam ovakvo ponasanje (ljubljenje kutije) samo od ljudi u teskim zivotnim situacijama.
  • Zeze

    03.06.2026 11:56
    Za @aleksa
    Verovatno si mlad ali ti toplo preporucujem da odlusas boru corbu andele mozda i naucis sta je andeo
  • Пеле

    03.06.2026 11:34
    Толико атеиста овде, а нико неће да ради за Божић, него спајају празнике.
  • Pumpaču

    03.06.2026 11:26
    Koska je bačena
    Ova vlast je opet uspela da podeli narod. Ne zaboravimo da nas na protestima ima, levih i desnih, ateista i vernika, zvezdaša i partizanovaca... Ujedinjeni smo samo oko jednog cilja, da se oslobodimo zla koje vlada ovom zemljom. Dok se mi glođemo, oni neomatano obavljaju svoje prljave poslove. Žao mi je što je zlikovcima ponovo uspeo EPP.
  • C16

    03.06.2026 10:52
    Нема разлике
    између професорке и квази верника и режима SnS. И једне друге спонзорише Брисел
  • Алекса

    03.06.2026 09:58
    @profesorka
    А шта сам ја написао, све то и више од тога.
  • Veverac

    03.06.2026 09:44
    @ Gavra
    Gavro, čak i ako si samo jevanđelja proćitao, onda svakako znaš da je Isus bičem isterao trgovce i zelenaše iz jerusalimskog hrama. Dakle, postoje i oni za koje nema oproštaja, oni na koje se ne primenjuje "ljubi bližnjeg svog".
  • Mirko

    03.06.2026 09:27
    Ne zanima njih crkva, nego samo traže razlog da ugnjetavaju normalne, evropski i civilizacijski orijentisane građane Srbije.
  • Zovem se Stevo

    03.06.2026 09:21
    INAČE
    Profesorka Marija Vasić je sasvim, ali sasvim u pravu. Sve što je rekla u utisku nedelje 100% je u pravu.
    A ovi polupismeni ćaci-vernici, što ovde lupetaju koje-kakve budalaštine, najverovatnije su duboko zagazili u ogoljeni verski fašizam.
    Šta je sledeće, bičovanje, lomača ili javno odsecanje delova tela, ili javno mlevenje na profi mašinama za meso ......????? gde sve to vodi, ....??????
  • profesorka

    03.06.2026 08:56
    za @Aleksa
    Aleksa, da li si čuo za krstaške ratove?Progon bogumila,katara, patarena? Inkviziciju i progon pokrštenih Jevreja i Mavara u Španiji? Verske ratove izmedju katolika i protestanata? Da je otpadništvo od boga zločin, koji je kaznjiv smrtnom kaznom u nekim islamskim državama?
    Mnogo je krvi na pobožnim rukama
  • Алекса

    03.06.2026 08:36
    Алекса
    Могу само написати да од верујућег човека нико још страдао није.
  • Jojjjj

    03.06.2026 08:34
    Svašta
    I šta je tačno pogrešno rekla?! Tako što je iznela definiciju ?! Narod koji se boji definicija nauke treba da se zapita...a studenti naročiti!!!! Srednji vek je davno prošao!!!
  • Dejan

    03.06.2026 08:30
    Dakle, gospodja sociolog ili ti socioloskinja ulazi u nešto što nebi trebala da radi, ima pravo neko je napisao da ona prvo treba da izuči vreme od 1945 do 1990 -te taj fetišizam prema Josipu Brozu, ona je iz tog vremena potekla a stigla je da raspravlja šta je bilo pre hiljadu i dve godina, sama izjava Nina je ponižavanja ljudi koji čekaju kod hrama svetog Save, cinična objašnjenja na dotičnoj televiziji , ovi što sad vladaju ne valjaju ali ovakvi ako dodju unistice sve što drži naciju na okupu, te gradjanstine i ostale papazjanije nek uči svoju decu
  • Gavra

    03.06.2026 07:49
    Ratoborni oprostitelji
    Hrišćansko učenje nalaže da oprostite drugima onako kako je Hrist oprostio vama.…koliko vidim u komentarima,većina je svetonazor nasla u Hristovim mučiteljima,i rado bi profesorku razapelo na taj isti krst,i posle mirno otisli da čekaju u redu da celivaju Pojas Presvete Bogorodice.
  • jovan

    03.06.2026 07:14
    Marija nije rekla nista no0vo niti posebno niti je ikog uvredila pa ni vernike,SVSvako bi morao znati iz opste kulture sta je fetisizam Uostalom konsultujte vestacku inteligenciju ili Vkipediju i dobicete istu definiciju koju je rekla Marja ,Ili mozda definicija vazi za sve osim ako je u pitanju SPC,
  • Preprodavci Boga

    03.06.2026 07:06
    Jadan bi bio Bog da ga predstavljaju rezimske popurde u svili, zlatu, limuzinama, palatama... skromnost ne poznaju, istinu preziru, pravda ih ne interesuje, izuzimaju sebe od zakona koji vladaju i vaze za druge... Bog je istina, laz je bolest duse... oni popurde lazu, pricaju price koje ne zive a onda ih tupani dozivljavaju Bogovima, oni su Boga izdali i zive lusuzno od toga sto ga rasprodaju Bogovi su skrivenu u malim obicnin pravdoljubivim stradalim ljudima...
  • Jelena

    03.06.2026 01:52
    Vera,nada,ljubav
    Molim Vas nemojte stititi ni nalaziti opravdanje za gospodju koja je izrekla takve gadosti.Ljudi ste i vera i vernici ne zasluzuju da bilo ko daje takve komentare.Ovo je najblaze sto sam mogla da napisem
  • Jovana

    03.06.2026 01:05
    Naša Srbija
    Pre samo 30 godina svi su se busali u svoje komunističke grudi a vernici nisu smeli ni do crkve da odu.... E evo za 30 godina ne smeš da kažeš da si ateista da te ne linčuju! Uvek iznova i iznova greške! Ljudskoj gluposti nema kraja. Podrška za profesorku! SLOBODA GOVORA!!! Kritikuj, smej se, komentariši pa budi i satiričan ako želiš!
  • Слоба

    02.06.2026 23:10
    Непотребно
    Сама је крива. И ја сам против вређања и графита мржње. Али ко је она уопште да иде на тв и говори лоше о верницима и коментарише понижавајући... Људи који у миру стоје у реду и са нормалним понашањем никоме не сметају. Шта више кад станемо у ред у банци или где год сви смо већ нервозни а испред храма је сасвим другачије.
  • Ptić Rugalac

    02.06.2026 23:07
    O crvenoj sekti ni reč
    Drugarica sociološkinja neka govori i o fetišu koji se zvao "štafeta mladosti", fetišu koji je decenijama nošen i predavan crvenom diktatoru Josipu Brozu. O idolopokloničkim sletovima na stadionu JNA, i o sramotnom vremenu jednopartijskog jednoumlja. To je najmanje što očekujemo od osobe koja govori o "naučnim definicijama" i o "kritičkom mišljenju". Tek kada progovori o tim temama moći ćemo da je ozbiljno shvatimo...
  • Bane

    02.06.2026 22:59
    Profesorka Vasić je ime u Novom Sadu. Deca je pamte, vole i poštuju.
    A svi znamo ko je Miloš Vučević, tako da bi svaki komentar bio suvišan.
    Uvek se najlošiji djaci svete profesorima.
  • @Veljko

    02.06.2026 22:36
    Upravo ste opisali blokadere pa i ovu gospođu iz teksta, jednu veliku gomilu ljudi bez morala a pošto deluju u gomili, onda prave u toj istoj gomili hajku na neistomišljenike. Stoga je podrška koju ste joj uputili vrhunac licemerja. A sad skači!
  • XzX

    02.06.2026 22:09
    @ Filip
    Možeš li da objasniš kako lupetanja vučića, brnabe, malog ministra, vučevića, vučićevića,... ne unazađuju nazadnjački pokret? Ne da nemaju veze sa naukom nego nemaju veze ni sa zdravom pameću.
  • Viktor

    02.06.2026 21:44
    Vospitanje
    Hitno vratiti Pfofesore na doškolovavanje, za dobrobit đačića!!!!!!!
  • Zoran

    02.06.2026 21:18
    Komunjara,ateista...
    Hoce u politiku,iznosi svoj stav,sad podnesi pritisak!
    Svetinje se ne diraju!!!
  • Arkadije

    02.06.2026 21:16
    Činjenica
    Svaka vlast želi po svaku cenu da je zadrži, ne birajući sredstva.
  • Boris

    02.06.2026 21:10
    @Ivan

    Mene su pre par godina napali huligani na ulici i slomili mi vilicu pa ni u jednom momentu nisam imao problema da govorim, ali nek ti meni imaš diplomu medicine iz Dva galeba...
  • Mirkoni

    02.06.2026 21:08
    (ne)vernik
    Kako je navedena izjava bila uvreda za vernike ? Po toj logici cak i postojanje crkve, a Bogorodicnog pojasa, posebno, cista je uvreda za ateiste. Cemu dvostruki arsini ? Inace, poslednjih decenija, sve je vise vernika (ili "vernika"), a nikad vise lopova (na svim nivoima), kriminalaca , ubica. Da li je i to skladu sa verom pa se protiv toga i ne treba boriti ?
  • Dragan

    02.06.2026 20:58
    Vera
    Samo me zanima profesorka jeste li vernik mozda? Ako jeste molim vas objasnite mi kako.
  • Zeljana

    02.06.2026 20:49
    Pravoslavlje
    Zasto svim"slobodoumnim intelektualcima" smeta samo i jedino pravoslavlje?
    Ostale vere ne.
    Ispravite me ako gresim.
  • Buzga

    02.06.2026 20:34
    Gospođu Vasić sam voleo i volim da slušam, ali ovo što je izjavila je povredila mnoge nas verujuće, koji se vatreno borimo protiv ovog odvratnog režima.
    Možda bi prvo trebalo da razmisli, pre nego što nešto izgovori, jer ovako kao i 15.03.'25, samo šteti studentskoj borbi.
  • Simbad

    02.06.2026 20:15
    Vređanje
    Nikoga Marija nije uvredila. Rekla je definiciju onoga što je bio jedan od utisaka koje je Olja prikazala. Ljudi čekaju da ljube predmet. Kojim god povodom to bilo, rekla je kako se to naučno naziva. Rekla je takođe da svako ima prava da to radi i nije nikoga omalovažila. Pre je to uradila Olja koja je to stavila kao predlog u emisiju kao nešto neverovatno.
  • Jovan

    02.06.2026 20:12
    @ Вранић
    Pravoslavni vernik ne govori takve reči, ne preti niti poziva na nasilje, to je u osnovi protiv vere kao takve, al ćaci koji bi samo da tumači Bibliju, pa od takvih se i očekuje bogohuljenje.
  • Kaži " izvini"

    02.06.2026 20:11
    3. faza kupole za izvinjenje
    Tako su izjavljivali i da su primoravali sina da odaje poštu u Jovinoj. Pa se Radivoje izvinjavao tom jednom roditelju u ime škole i kolektiva i ko zna koga sve. Poznata je to priča sa zamenom teza.
    Samo se nije izvinio đacima I profesorima koje je raselio u tri škole što treću fazu na kupoli nikad nije završio. Znaju đaci šta je tu bila istina a šta laž.
  • Janko

    02.06.2026 20:09
    To je samo dokaz da je u pravu. Pravi vernici je ne bi napadali zbog te izjave.
  • Strasno

    02.06.2026 20:05
    Strasno
    A kod dodje kraj prizivate BOGA,onda budi dosledan svome stavu i teraj do kraja.Nikad ovo necete cuti ovako nesto u Zagrebu,Sarajevu da se rugaju sa svojim svetinjama.
  • Милош

    02.06.2026 19:52
    Милош
    АМА људи не примајте се жена је изнела своје мишљење на шта има права. Све остало је спин СНС који служи за дезорјентацију дела грађана и скретање пажње од актуелних проблема. А ваљда сте толико научили од 1989 да данас ?!
  • Nick

    02.06.2026 19:42
    "Sputavanje ljudi da slobodno izražavaju svoja religijska osećanja i slobodu misli", smatra Vučević. U stvari Vučević sputava nekog da slobodno izrazi svoj stav o ponašanju velikog broja ljudi.
  • Bojan

    02.06.2026 19:40
    Najsmešnije mi je što primitivne horde skiče kad god neko slavi Noć veštica ili Dan zaljubljenih, ali nije im problem da usvoje ponašanje katoličke seljane kad je u pitanju loženje na bofl relikvije, pa još i da se vređaju kad neko na to skrene pažnju xD
  • Nepismeni vernici

    02.06.2026 19:36
    Učite ljudi, čitajte
    Ko se osetio uvređenim? Pa obrazovani vernik sigurno ne. Samo neznalice.
  • Ygk

    02.06.2026 19:22
    Nn
    Ajde vi iz opozicije napadajte po Crkvi i vernicima, a mi iz vlasti cemo da ih branimo.
    Kakva igra kratkih pasova, maestralno.
  • Proces

    02.06.2026 19:15
    Do okončanja disciplinskog procesa, treba biti u fokusu javnosti!!!
    Nije ovo slučajno.
    Dobro je politički “obučena”
  • Dragacevac

    02.06.2026 19:05
    Nazalost!
    Sta bi na njen komentari,rekao
    Jeremić.
    Gospodjo Marija,za razliku od
    životinja,covek ima potrebu za religijom.
    Čak je i ateizam jedan oblik religije.
    Da sad ne navodim brojna imena,svetskih genija,koji su
    pečat svome radu,poštovali boga.
  • A nadstrešnica?

    02.06.2026 19:02
    Zamajavanje jadnog naroda
    Ovo što SNS radi je nezapamćeno zlo. Znači za sve imaju vremena samo ne za ono zbog čega se sve ovo dešava od 1.11.2026. Prikrivanje krivaca.
    Ko je osuđen za pad nadstrešnice koju jedino nisu rekonstruisali?
    Ko je pustio putnike u stanicu za koju nisu ni radovi bili prijavljeni građevinskoj inspekciji?????
    Pa ko će da plaća popravku stanice?
  • Nikola

    02.06.2026 18:56
    Svete relikvije kao da smo u Vizantiji a ne u 21. veku. I onda kažu idite da glasate da se vidi volja naroda. A šta ako je narod idiot?
  • Kriminalci

    02.06.2026 18:55
    Podrška Mariji Vasić
    Imate li žene, sestre, majke, komšinice, prijateljice vi koji bljujete te pogane reči? Mislite li o njima?

    Šta zna kriminalac šta je sociologija!? Potreban im je tumač i za proste rečenice na maternjem jeziku a ne za sociočogiju!
    Pitajte se u šta vi verujete!!
    Dokle mislite?
  • Pantelija

    02.06.2026 18:50
    Банализација света
    Неки људи банализују ствари тумачећи свет око себе као да су баш они најпаметнији. По таквој њеној логици фетиша могло би се рећи и да је нпр. државна застава обична шарена крпа, гледајући злонамерно и упроштено ствари и свет око себе.
  • Stanko

    02.06.2026 18:41
    U svetinje se ne dira
    U svetinje bilo koje religije se nesme dirati,verni neka veruju ,ko ne veruje neka zadrži to za sebe.Ova profesorka je svojom izjavom napravila štetu studentskoj listi,ko će od pola miliona vernika koji su bili u Hramu sv.Save na narednim izborima dati glas takvoj politici?
  • Душан

    02.06.2026 18:21
    Васић није у праву.Њен став је врло личан а овде се бави политиком и агитовањем.
  • Pop

    02.06.2026 18:06
    @Miki
    Lepi moj Miki, ja sam slicne stvari rezonovao kada sam imao 15 godina? Ali vremenom mi je pocelo projati da verujem i coveku je potrebno da veruje u nesto, da li je to Bog, priroda ili nesto trece...nije vazno...vazno je da se dobro oseca...
    Cinjenica je da je danas problem biti vernik jer ovakvi ljudi kao sto je doticna mogu da pricaji sta zele bez posledica. Neka ode u Izrel pa neka veredja vernike...
  • Jelena

    02.06.2026 18:00
    Zena je rekla
    Ova socioloskinja je rekla da je to pokazatelj primitivnog fetisizma i da je sjajno sto ona o tome moze da prica sa svojim djacima. Mislim da elementarno postovanje mora da postoji kod doticne,bez obzira kojoj veri pripadala. I znajte da nikakva izjava nije slucajna,mislim da je vreme da budu ljudi odgovrni za svoje reci. A ovakva izjava je velika sramota. Nedopustivo.
  • Veljko

    02.06.2026 17:55
    Vernici
    Vernici su obično jedna velika gomila ljudi bez morala. A, pošto deluju u gomili, onda prave u toj istoj gomili hajku na neistomišljenike. To se sad dešsva sa Marijom Vasić. Podrška za nju!
  • ???

    02.06.2026 17:52
    @Žitijan Petrevski
    Pa kao znas da vernika nije bilo na ulici????
  • Zare

    02.06.2026 17:43
    Pančevac je dotakao srž ovog fenomena pa predlažem crkvenim velikodostojnicima da prošire biznis praveći osveštane kopije pojasa i postave punktove diljem države Srbije kako bi se smanjile gužve vernika.
  • Ivan

    02.06.2026 17:42
    @Zitijan Petrevski
    Hajde da baratamo cinjenicama. Devojci nije slomljena vilica, nego je pala kad je trcala i povredila se. U prilog tome ide cinjenica da je par dana nakon toga govorila na nekom protestu u Novom Sadu.
    Druga cinjenica je da je medicinski izvestaj sastavljao tast od Mise Baculova(slozicete se da je bas "slucajno"), tako da stvari dolaze na svoje i sve se sazna na kraju... A tog doktora treba institucije da gone za falsifikat i za uznemirenje javnosti!
    Nadam se da ce institucije poceti da rade svoj posao
  • Ja

    02.06.2026 17:39
    Ja stvarno ne znam razlog što je to pitanje i uopšte došlo na dnevni red te emisije. Ako je nešto izvesno da će se desiti je to da kada ljudima koji su spremni stajati više sati u redu da bi se poklonili nekom predmetu koji crkva proglasi za nešto od velikog značaja po nju, kažete bilo šta što odudara od zvaničnog crkvenog tumačenja, da će reaguju burno. Tako je u svim religijama pa i u hriščanskoj. Ovakve stvari se apsolutno mogu igorisati i ne dirati tim ljudima u ono u šta oni veruju. Niko ko se sa vernikom suočio na racionalan način, ništa nije postigao.
  • Goran

    02.06.2026 17:38
    Eto
    a neko je napisao izjavu na zidu i nije proglašen street art umetnikom kao neki makedonac, Btw nismo li mi demokratija? Vi svašta govorite za njih oni svašta govore za vas a oni koje boli ..... za obe strane spremili kokice.
  • Dragan

    02.06.2026 17:37
    Svako ima pravo da ljubi krpe koje hoce: skute, pokrove, pojase, zastave, dresove...
  • zblanut

    02.06.2026 17:35
    Ovo je Srbija, bre
    Pravoslavlje eskalira u Srbiji. Čudili smo se verskom fanatizmu muslimana, a sada smo na putu da ih prevaziđemo u tome. Sve što je preterano bode oči i izaziva čuđenje. Psovanje Boga u Srbiji je bilo kao "dobar dan", a i danas je. Odakle sada toliki preokret? Branitelji vere su postali i oni koji neprestano čine nebogougodne stvari kao vučević.
  • Filip

    02.06.2026 17:30
    Žena svojim nepromišljenim lupetanjem unazadila studentski pokret. Pri tom to što je pričala blage veze s naukom nema.
  • Duća

    02.06.2026 17:29
    Sociološko tumačenje
    Zamolio bih gore pomenutu gospođu suspendovanu da iznese svoj stav o sledećim relikvijama: Torinsko platno
    Sveta kruna od trnja
    Časni krst
    Relikvije svetaca
  • .

    02.06.2026 17:20
    Krajnje je vreme da se i ovde pojavi neki Martin Luter.

    Ili u ovom slučaju, Martina
  • Sesula

    02.06.2026 17:19
    Biseri pred svinjama
    Ne razumem zašto ljudi koji ne veruju komentarisu.Kao i gej populacija koja nameće svoje.Drzite se svoga a pustite druge.Niko nije silom nateran da ide i da se pokloni i celiva pojas.A sad ako je neko išao trebalo bi da osuđuje onoga ko nije išao,sto takodje nije u redu.Filozofija ,sociologija i religija proučavaju isto ali na drugi način.Vera je nešto o čemu se ne raspravlja.Zato ateisti držite svoje doktrine a mi držimo svoje vere i nema problema.Jer nismo na istom životnom koloseku i to je to.Kao što Vas nikad iskren vernik neće osuditi za vašu neverovanje, niti ubedjivati u postojanje Boga ,tako i Vi nemojte činiti suprotno.
  • Sloba

    02.06.2026 17:11
    Svako ima pravo na veru, a kome se ne sviđa neka misli šta hoće. Onoliki broj ljudi je dokaz da je Srbija još uvek normalna zemlja, a dotična osoba je toliko nebitna da me baš zabole za njeno mišljenje.
  • Bms

    02.06.2026 17:02
    Logika uvreda
    Tražila je - dobila je.
    Ne može ona vređati većinu u ovoj zemlji, a da nema posledica.
  • Sakloni ih Bože

    02.06.2026 16:57
    Vučević servirà stavove ćacima
    Bivši premijer a toliko širi mržnju da je to zastrašujuće.
    "brzo se oglasio predsednik Srpske napredne stranke Miloš Vučević koji tvrdi da je zabrinjavajuće da "Marija Vasić nameće kao stav i svojim učenicima" ono što je izgovorila u "Utisku nedelje"
    Gde je tačno čuo da profesorka Vasić nameće stav bilo kome? On nameće stav i mišljenje svojim gledaocima svinjformera jer oni ionako nisu nikad čitali bilo šta o sociologiji, ne znaju ni šta znači "fetiš" ni "obred". Čitajte malo ljudi, obrazujte se. Lepše ćete živeti tada. Nećete biti potopljeni u mržnju i podelu. Bolje ćete razumeti i ljude.
  • Вранић

    02.06.2026 16:50
    На њеном месту би добро размислио шта сам рекао, и да ли сам увредио вернике! Ако је она атеисткиња, не значи да може тако нешто да каже!
  • Bože oprosti im

    02.06.2026 16:49
    Ne znaju oni šta je vera
    Zidovi će se prekrečiti a bruka tih koji ovo pišu ostaje zauvek.
    Spavate li mirno vi koji šarate po tuđim kućama? Kad legnete uveče da spavate da li ste srećni i ponosni? Želite I vi da neko tako piše i po vašoj kući? Zašto ružite grad Novi Sad I njegove fasade?

    Šta kažete svom duhovniku kad opisujete šta ste radili?
  • stanovnik

    02.06.2026 16:48
    @Predrag
    Želim ti pomoći, pa tako i razumi.
    Ima toga dosta.
    Možda da kreneš os Frojda, pa te misao ponese dalje.
    Možda u tumačenju religije pomogne i reč jednog drugog mislioca,spoznaja bolest reče isti pa odatle pokušati razumeti "beg iz realnosti".
  • lala

    02.06.2026 16:47
    "Novosadjanka"
    M Vasic je samo navela sociolosku definiciju fetisizma koju nije ona izmislila i da li mislis da zato sto djaci idu na veronauku ne treba da uce stavove socioloske nauke.Da li to vazi i za druge predmete,recimo biologiju ili djake treba uciti da je Bog stvorio svet za 6 dana a onda seo da odmara.
  • Rekli sve o sebi

    02.06.2026 16:42
    Vernici,pogledajte se u ogleda
    Ljudi koji su dali sebi za pravo da se nazivaju vernici izgovaraju toliko prljave reči, pišu toliko prljave reči, čine zla dela, nisu vernici.
    Oni nikad neće razumeti šta je sociologija, kakva je to nauka i čime se bavi. Zato ne treba trošiti reči.
    Profesorka Vasić nikoga nije uvredila ali nažalost ti koji sebe smatraju velikim vernicima nisu ni prošli pored udžbenika sociologije. Zbog toga ne mogu ništa ni da razumeju.
  • lala

    02.06.2026 16:39
    Do koje mere ide mrznja prema M Vasic pokazuju mnogobrojne uvrede, pa i to da pojedinci traze krivicnu odgovornost, zato sto je kazala poznatu sociolosku definiciju fetisizma,Poznato je da mnogi primitivni narodi pripisuju razlicitim predmetima nadprirodne moci i da im se klanjaju,Kad se to nazove fetisizam ,a to nije nista novo ,onda je to uredu ,ali kad se to isto kaze za Bogorodicin pojas, onda je to krivicno delo.Crkva i vernici mogu imati svoje misljenje o pojasu i to je uredu, ali ne mogu satanizovati nekog ko je po obrazovanju sociolog zato sto je izneo stav struke,
  • Uros

    02.06.2026 16:38
    .
    Није ми јасно чему толика нервоза? Тако нетепељиви, и ружни коментари су упућени поклоницима, који могу бити и ваше комшије, које срећете на улици, послу, у превозу! Зашто те узнемирава религијска потреба суграђанина? Чиме те он, суграђанин угрозио?
  • Saca

    02.06.2026 16:26
    Smeta im jedna izjava. Što je na kraju samo izjava, još jedna tačka gledišta. A ne smeta tim istim “vernicima” što imaju Saromana za partijarha?
  • zztop

    02.06.2026 16:20
    Šta je sledeće što će nam svetovni i verski vođa doneti jel zlatno tele ili neke kosti ... ja sam kao i marija želim prvo poverovati pa ću onda možda i kleknuti ...
  • Obrazovani znaju!

    02.06.2026 16:19
    Ćaci ne.
    Kriju se lopovi ubice i ..iza verskih tema. Privatna stvar ko i da li veruje i u čega. Sociologija je nauka.
    Ćaci pokrite se svojim nepočinstvima nema tog Boga koji će vas spsiti.
    Tzv. studenti ćaci među studentima ima ćacija svuda.
  • Mr.Bean

    02.06.2026 16:18
    Pojas
    Da netreba da verujemo mizda u Ronalda McDonalada,porodicu Karadasijan i ostale
  • Nenad

    02.06.2026 16:17
    @ Dejana A
    Svima vama koji ste komunističku knjižicu zamenili crkvenom Bog neće praštati za napade na jednu hrabru pravoslavnu ženu. Svi vi Ćaci ste se krstili punoletni, a usput na Limanu žive oni čiji su roditelji odvajali 35-40god od plate za stanove koji su na kraju morali dodatno plaćati.
  • Andrija

    02.06.2026 16:17
    Crkva
    E moji veliki vernici...
    Pre samo 30 godina niste ni znali gde vam je crkva a klanjali ste se petokraki zvezdi....
    Za razliku od vas...Marija Vasic poseduje veliko znanje i misli svojom glavom a vi ko ovce blejite za cobanom....
  • Gv

    02.06.2026 16:05
    Vecina
    Ja kao i vecina Srba da me je neko pitao sta je pojas gde je ja ne bih znao ni recenicu da sklopim ni da postoji. Svi moji koje znam pitam isto kazu. Zasto je tesko reci neznam. Zasto muski nisu isli na Svetu Goru. Ja sam isao u drugi manastir i nisam znao. Gdja je rekla kao Sociolog. Ja kazem kao obican Srbin da nisam znao. Ne treba to prenositi na polje politike. Religija je nesto licno
  • @Tanja

    02.06.2026 16:01
    "Stručno objašnjenje" srednjoškolske profesorke?! Ne, to je bilo na nivou udžbenika iz vremena socijalizma, banalno i neprimereno javnom nastupu profesorke ugledne gimnazije. Zanima me kako bi protumačila slične dogadjaje u Italiji, Španiji, Francuskoj, kao i u nama susednim zemljama. Dejan Ilić se pokazao razumnijim od nje i "pravoslavnog" bogoslova.
  • Lemi

    02.06.2026 16:00
    Uobičajeno za nas
    Kad pročitaš komentare onda ti je jasno gde smo. Uglavnom, mimoilaze se tema i argumenti, kao i kod naših političara. Sveštenici i jerarsi jesu crkva ali nisu vera, da bi mi zbog nekih lica imali apripri negativan stav. Ako je neka verska relikvija stigla iz Svete gore i narod hoće da joj oda poštovanje, to može sociologija da objasni u tom smislu. Verovatno je najveći broj onih koji ne poznaju dogmate vere ili im je vera slaba, ali valjda smo došli do tog stadijuma da to možemo da prihvatimo bez negativne konotacije ili etiketiranja.
  • Drug Brežnjev

    02.06.2026 15:58
    За Дејану а
    Ти људи који су добили станове су их платили по тржишним ценама !!!
    А ови што их сада купују и граде раде то нашим парама.
    Част одабранима па су заслужили стан у сред бомбардовања.
    А неки су добили и од тетке.
  • Јагош

    02.06.2026 15:50
    Јадни они
    Страшно је колико мало свести има у гласачима странке на власти. Нису способни ни простопроширену реченицу да саставе али зато знају да кликћу масовно против свега што узнемирава врх странке.
  • ns ja

    02.06.2026 15:42
    Limanac
    02.06.2026 • 13:27
    Studentska lista da se javno ogradi od profesorke inace nema smisla ni da izlaze na izbore, izgubice 90% glasaca.
    Pogodak u centar!!! Vučićevi puleni vrlo suptilno i perfidno rade i rovare svaki vid slobode, nudeći nam u zamenu neslobodu u obliku nekakve "opozicije"
  • miko

    02.06.2026 15:39
    Mora i ona malo da razmisli pre nego sto razvali neku glupost,
    Istog sam stava kao i ona po pitanju celivanja pojasa medjutim neke stvari je pametnije precutati ...
  • LAZAR

    02.06.2026 15:38
    @Limanac cirilicni
    "Poklanjanje necemu sto je za njega svetinja" Pa ,majstore,poklanjanje nekoj stvari(u ovom slucaju svetinji) je definicija fetisizma.To niti je nesto ruzno niti uvredljivo.
  • Detoš

    02.06.2026 15:38
    Samo
    Nema to nikakve veze sa verom to je obicno pomodarstvo i verski turizam,ako vas interesuje vera i hriscanstvo onda se bar malo edukujte,procitqjte bar jednu knjigu vezano za temu
  • Milaan

    02.06.2026 15:36
    Mi smo postali sektaška država, zato je i uvedena veronauka u škole. Postali svi ko neki zombiji, ljube popa u ruku i suknju, vrata od crkve, đe god vide neki krst celivaju obavezno. Umesto u 21 vek mi se vraćamo u srednji. Jos malo će spaljivati ljude na lomači a crne mačke već ubijaju
  • Baki

    02.06.2026 15:34
    Sve sami komunistički ateisti u komentarima, biće da ste sa Limana :) Jedva čekam da nikne nova crkva kod Štranda pa da svi zajedno idemo na liturgiju, jer su i nevernici deca Božija. Oprosti im Bože, jer ne znaju šta čine. Svako dobro!
  • Jova

    02.06.2026 15:33
    Eh Srbijo
    Ne moš s nepismenim divanit!
  • Bivši đak

    02.06.2026 15:32
    konzistentnost
    Uvredili su se samo funkcionalno nepismeni ljudi. To je tako jednostavno. Neko ko ne ume da, slušajući sagovornika, razdvoji lični stav sagovornika od izdeklamovane naučne definicije, je funkcionalno nepismena osoba, i ne koristi ono što joj je priroda dala da se razlikuje od ostalih bića na planeti.
    Dalje, vernici veruju da neko ko ne veruje, nema šta da komentariše. Evo vernici jedna paralela: 99% vas ili vaših supružnika gleda fudbal, komentariše, i najbolji je selektor na svetu. A u realnosti, imate 30 kila viška i u životu niste šutnuli loptu. Ili dok gleda Đokovića, isto. Reket ste videli samo na tom TV.
    Treća, i najvažnija stvar, profesorica je istu tu definiciju rekla na našem času sociologije pre 20 i kusur godina. Nije to tek sada smislila da vama napakosti. Pravo na verovanje u nešto je jednako pravu na neverovanje u to isto. A pričanje o tome, ne da nije zabranjeno nego je dobrodošlo. Kada biste, verujući, bili otvoreni za razgovor, shvatili bi da niko nije nikome neprijatelj, zato što različito mislimo i poimamo svet oko sebe. Ja, recimo, jako dobro razumem zašto se čekalo u tom redu. Koliko god verujem da su srca na mestu, verujem isto tako da su izmanipulisana za krive svrhe. Ali to je isključivo moje mišljenje, ne obavezuje nikoga, ne nanosi nikome bol. Isto je i sa vašom idejom da je vaše pravo na veru i obred nedodirljivo rečima. Nikoga ne obavezuje samo zato što je vama važno i drago.
  • Miki

    02.06.2026 15:26
    Kada samo malo razmislite , u vreme rodjenja Isusa , Bogorodica sa porodicom je bezala od progona jevreja .
    Njihova gardaroba je bila skromna bez zlatnih niti i dragulja . Sve sto je napravljeno posle koji vek nema bliskosti sa porodicom, vec zloupotreba crkve u njihove svrhe . Svo bogastvo posle njih nije u korist vere vec crkvenoh ljudi.
    Molite se Bogu gde god hocete .
  • Miki

    02.06.2026 15:16
    Kada samo malo razmislite , u vreme rodjenja Isusa , Bogorodica sa porodicom je bezala od progona jevreja .
    Njihova gardaroba je bila skromna bez zlatnih niti i dragulja . Sve sto je napravljeno posle koji vek nema bliskosti sa porodicom, vec zloupotreba crkve u njihove svrhe . Svo bogastvo posle njih nije u korist vere vec crkvenoh ljudi.
    Molite se Bogu gde god hocete .
  • Miloš

    02.06.2026 15:03
    Dokaz da je žena u pravu jeste činjenica da većina vernika koji su se našli uvređeni, termin "fetišizam" vezuju za pornografiju a ne za sociološki fenomen. Ona ništa loše i ništa pogrešno nije rekla samo je analizirala situaciju sa sociološkog aspekta. Ne znam samo kako neko ko izražava mržnju prema drugima putem grafita ili na bilo koji način, može sebe da nazove vernikom.
  • Žitijan Petrevski

    02.06.2026 15:00
    Sve veliki vernici
    Gde su bili vernici da izađu u tolikom broju kada su 4 bizgova slomila vilicu devojci, kada su batinali decu u Valjevu i nanosili teške telesne povrede kriminakci preobučeni u uniforme.
    Sve veliki vernici, a u knjigama starozavetnim i u Jevanđelju po Mateju piše da je idolopoklonstvo težak greh. Hrišćanstvo je religija duhovna, a ne obožavanje predmeta za koji se istorijski ne može dokazati da su pripadali majci Hristovoj. Takvi su naši vernici, kao i Vučević i Vučić, niko nije pročitao ni Stari ni Novi Zavet, a sve se u veru kunu.
  • Podrška Mariji Vasić

    02.06.2026 14:35
    To što radi režim profesorki Mariji Vasić godinama, sada je kulminiralo. Ne želim da trošim reči na to jer kako reče sama Marija sa onima koje ne uvažavaš nema smisla ni diskutovati.
    Ono što je za mene poražavajuće što su je u komentarima napali oni za koje bi, kažu, trebala da verujemo da su donosioci promena, slobode govora, pravde i demokratije.
    Podrška profesorki Mariji Vasić čije oslobađanje iz pritvora bio i kraj mog učešća u studentskim protestima. Posle "afere" sa 12 žigosanih novosadskih aktivista samo oni koji nisu hteli ne vide gde ovo sve vodi.
  • Suština

    02.06.2026 14:22
    Ne vređa to vernike, nego im smeta istina koja razotkriva besmisao njihovog verovanja.
    Zato žele da ućutkaju svakog lo govori istinu, jer što je manje istine, to je veći njihov privid da svi misle isto što i oni.
    Znaju i sami da su to bajke, ali vole da žive u poricanju realnosti.
  • Milosav

    02.06.2026 14:21
    Šta je tu uvredljivo? Fetiš je pristojna reč.
  • Верник

    02.06.2026 14:18
    „Опрости им, Оче...”
    Чињеница да су увреде овакве врсте, какву је дотична бесрамно изрекла у телевизијској емисији, готово увек усмерени против православаца свакако иде у прилог потврди исправности наше вере.
  • Dejana A

    02.06.2026 14:16
    Bukvalno je ovom svojom izjavom zgazila celokupan aktivizam koji se dešavao prethodnih nekoliko meseci nepoštujući pravo da neko jednostavno veruje u nešto. Bećkovićka je tako lepo napravila uvod da je neverovatno da nekome smeta što stoji u redu da vidi/celiva nešto što je njemu jako važno i što se dešava jednom u 400 godina. A ovi drugi jedva čekali da je razapnu, pa kako da Vam kažem - svi treba da budu odgovorni za ono što izjavljuju i da za to očekuju nekakvu reakciju. A znamo svi da su na Limanu postsocijalisti/komunisti koji su stanove dobili od države (ili za džabe ili po u to vreme "tržišnim cenama") i da im je jedino to bitno - da se ima para i da se ima pojesti i popiti i na Štrand zadenuti. Takvi smo. Različiti.
  • Predrag

    02.06.2026 14:08
    Sociološki fenomen vere,koliko znam,niko nije pokušao da objasni a u suštini osnov je ponašanja ljudskog roda u najširem smislu.
    Sa jedne strane došli smo do Meseca i veštačke inteligencije a na na drugoj strani Tramp drži versku procesiji za satiranje jednog naroda koji takođe svojom verom promoviše ubijanja!
    Ljudski rod srlja u propast.
  • Pančevac

    02.06.2026 14:07
    Svako ima pravo na svoje mišljenje.ja bio,video taj pokrov.iskreno,to je bio biznis.500000 ljudi ostavilo prilog.mimimum 50 miliona,za 2 nedelje.eto mog mišljenja.PS od 2 do 9 sati u redu,i 5 sekundi pred pokrovom
  • Мирјана

    02.06.2026 13:57
    Православље није магија као што је представља ова госпођа. Мислим да неко ко није православни верник и не живи Литургијски не би требало ништа у вези са тим да коментарише. Занимљиво да се никад негативно не изјашљавају о другим верама само о Православној
  • Sara

    02.06.2026 13:54
    02.06.026
    Zašto se pridaje tolika važnost dotičnoj, ona ima svoje mišljenje mi svoje i kraj.
  • Tanja

    02.06.2026 13:49
    Ko je
    pratio "Utisak nedelje", čuo je i protumačio izjavu Maje Vasić, kao stručno objašnjenje profesorke sociologije. Oni, koji nisu stručni, mogu da zaključe, da narod koji živi u beznađu, duhovnom i materijalnom siromaštvu, nema oslonac i podršku institucija sistema - naklonjen je verovanju u bilo kakve relikvije, koje mu se ponude kao spasenje. One nisu usko povezane s duboko religioznim i verujućim u Boga i ne vređaju njihova osećanja.
  • Joca

    02.06.2026 13:41
    Može li neko od vernika da podeli stihove iz Biblije gde se dotični pojas spominje?

    Evo ja kao ateista da dodam: Taj pojas se ne spominje u izvornom tekstu. Priča se pojavljuje u osmom veku.
  • Boro iz Pobede

    02.06.2026 13:40
    Sve veliki vernici i onda slave 4 sivonje što su slomili lobanju devojci!
  • Jogi Letač

    02.06.2026 13:39
    Na delu je osveta loših đaka! Oni misle da su sve u pravu, a ako im nešto pokušaš objasniti sa naučnog stanovišta, odmah si smrtni neprijatelj. I samo da napomenem, po Ustavu (koga se naprednjaci drže samo kad im to odgovara) ova država je sekularna, to jest, crkva je odvojena od države! A vajni vernici, u crkvi se prekrste, a kad dođu kući mlate ženu i decu. Ili mlate mirne demostrante. Gde je ono hrišćansko, ako tebe neko kamenom, ti njega hlebom? Izgubilo se negde?
  • Vragec

    02.06.2026 13:35
    Ona zna
    Sve oni znaju. I na kojo strani spavamo. A jedno je sigurno, a to je da se sigurno ne lozimo na vas kretene koji ste izgubili svaki vid vere. Pa ovako pricate. Zbog takvih sve ide naopako
  • kuzze detelinara

    02.06.2026 13:34
    Вера није сујеверје
    Изговорила је установљену дефиницију фетиша.
    Свештенство СПЦ такође се бори против обедовања на гробљу, остављање хране коју је покојник волео или прославу кућне Славе у ресторанима.
    Куцните у дрво да отерате урок. Ваља се . .
  • Реља

    02.06.2026 13:33
    Устав Републике Србије
    предвиђа да је Република Србија секуларна држава у којој се свакоме гарантује слобода говора и слобода вероисповести (између осталог).
    Проф. Васић очигледно има јак антирелигиозан став, што је њено право које се мора поштовати.
    С друге стране, свако има право да верује у шта год и да ту своју веру, религијско опредељење јавно и слободно испољава.
    Мало више разумевања и толеранције је потребно свима
  • Limanac

    02.06.2026 13:27
    Studentska lista da se javno ogradi od profesorke inace nema smisla ni da izlaze na izbore, izgubice 90% glasaca.
  • tema

    02.06.2026 13:27
    Gostovala je u emisiji da bi pričala o problemima škole u kojoj je zaposlena i zbog kojih se nastava ne odvija normalno a sad je tema potpuno promenjena i priča se svodi na nešto što nema veze sa školom. Da, nije trebalo da iznosi sociološku definiciju po njenom mišljenju ponašanja ljudi. Moglo se reći da poštuje mišljenje i verovanja ljudi koji su išli na poklonjenje ali i da je njeno mišljenje drugačije i držati se teme zbog koje je i bila pozvana na razgovor
  • Nijesi ti

    02.06.2026 13:26
    Novosadjanka
    I verovatno si novokomponovana vijernica,poreklo,obrazovanje,vera se zna,....ima dugu tradiciju na ovim prostorima,Marija je profesor ,jedan od najhrabrijih....
  • Ku3a

    02.06.2026 13:25
    Na kraju upitne rečenice stavlja se znak pitanja - upitnik (?).
    Ni grafit niste u stanju da napišete ispravno :))
  • Dule

    02.06.2026 13:24
    Vernici okrenuli hajku na Mariju Vasić zato što ima dete sa Čankom, koji je u jednom momentu pokušao nelegitimno da joj oduzme. Super, srećan vam dan porodice naprednjaci, dobra ideja Vučevića
  • Vernici u neveri

    02.06.2026 13:24
    Kad god se pojave ovakvi "vernici" sa svojim dzamahirijskim ponasanjem, prosto mi daju potvrdu da je svaka religija, crkva, zapravo jedno cisto sektasenje usmereno ka cistoj mrznji svakog ko misli drugacije.
    Npr. ako sam ja vernik "Religije R1" iskreno, zivo bi me zabolelo sta bilo ko misli o tome, ako ja u tome pronalazim neki svoj mir i smisao... ali da prozivam nekoga jer ne postuje "Religiju R1" ili se kriticki odnosi prema mojih izborima, pa da ga jos i progonim, napadam... brate... to nije zdravo za glavu, a isto to su radili hriscani protestantima, hriscani muslimanima, muslimani hriscanima... i tako u krug, sekta do sekte koja sluzi za zamajavanje naroda
  • Vladimir

    02.06.2026 13:23
    Hajka na hajku ide
  • aleh

    02.06.2026 13:20
    Novosadjanka
    Da li vas vređa i biologija? Filozofija? Istorija? Zašto stati samo na sociologiji? Uostalom, ako crkva privatizuje Jovinu imaćete priliku da se doškolujete u skladu sa ubeđenjima.
  • Horus

    02.06.2026 13:19
    Neko se bavi spasavanjem ptica, a neko lovom na veštice.
  • Petar

    02.06.2026 13:14
    Sns = Mafija
    Sns Mafija radi svoj posao. Jos malo pa da ih ispumpamo !
  • Sofija

    02.06.2026 13:13
    Sloboda
    Sloboda veroispovesti podrazumeva i slobodu onih koji ne veruju u Boga ili sumnjaju da izraze svoj stav. Ona čak nije ni izrazila svoj stav već je objasnila kako na idolopoklonsvo nauka o društvu, koju predaje, gleda.
    Stvarno moraš biti jako neuk da kritikuješ njenu izjavu, nevezano za veroispovest.
  • Scarabaeus sacer

    02.06.2026 13:10
    Moronizam
    Za početak, ne kaže se "Vasićka" nego "Vasićeva". Ali kad bi ćacad bila makar toliko edukovana, nebi se bavili ovakvim ožvalavljenim glupostima. Znali bi nešto i sami da naprave umesto što čekaju crkavicu za naruživanje fasada.
  • Neko

    02.06.2026 13:10
    Neko
    Da li postoji dokaz da je bas ovo pojas presvete bogorodice
  • sekularna smo država

    02.06.2026 13:03
    Ne volim blokadere, ali ovo što je rekla je istina.
    Ti isti koji su sada stajali u redu, pre 46 godina su stajali u redu da odaju počast Titu. Samo su promenili fetiše, pa crvenu knjižicu SKJ zamenili za crkvenu knjižicu SPC.
  • Hmmm

    02.06.2026 13:03
    Довољно је образована да зна шта и кад треба рећи, демократија није вређање другог!
  • Диоген

    02.06.2026 13:02
    Тика така
  • Duse na djubru

    02.06.2026 12:57
    Dupeta na tronu
    Ova odljudjena vlast ide uz ovu odbozenu crkvu... pakt zlocina, mafije, kriminala i debelih popurda u skupim vilama i mercedesima... tako prirodno i harmonicno idu jedni sa drugima
  • C16

    02.06.2026 12:55
    Велико неразумавање
    Не ради се о никаквим надприродиним моћима већ о континуитету
  • Bb-ns

    02.06.2026 12:54
    Žena skroz u pravu,i ja sam vernik,ali ono čekanje satima,da bi kao nešto videli,u onom sanduku,to je strašno.A,koji su fetiši,vučića,vucevica,malog,makrona....
  • Novosadjanka

    02.06.2026 12:53
    A sta je ocekivala onakvom izjavom?
    Ne slazem se ni sa ovim grafitima a jos manje se slazem sa njenom izjavom. Uvredila je sve vernike. Jos grozomornije je sto ona taj svoj stav namece ucenicima.
    Slazem se da svako ima pravo na svoje misljenje i svoj izbor ali u toj istoj skoli ima dece koja idu na veronauku... Koje je bilo njihovo misljenje?
    Ili moraju da se sloze s njom zbog neke buduce ocene i slicno?
  • Mirko

    02.06.2026 12:53
    …ali taj Liman…
    …im je kula neosvojena…. Kost u grlu…
  • Sadjanin

    02.06.2026 12:53
    Podrska za profesorku. Neko mora da usadi kriticko misljenje ovom narodu inace nestajemo. Knjige braco, knjige, a ne zvona i praporci.
  • Лиманац

    02.06.2026 12:51
    Замена теза
    Хајка на православне вернике од стране Марије Васић добила је и очекивану реакцију.
    Када на најбезобзирнији начин вређате већински део народа у тренутку када се поклања нечему што је за њега светиња, наивно је очекивати да се баш нико неће супротставити таквом говору мржње, или да на њега неће одговорити.
  • TsiBB

    02.06.2026 12:50
    Miloše Vučeviću
    Da li si imao bolju profesoricu sociologije u Bačkom Petrovcu?
  • Кева

    02.06.2026 12:49
    Кева
    Када би Христ дошао у овакву Србију молио би створитеља да га одмах врати себи. Браво и подршка за Марију Васић на овоме. Одеш молиш се неком предмету за нешто уместо да тражиш решење јер ти је створитељ дао разум за разлику од животиња
  • Maja

    02.06.2026 12:47
    Sram vas bilo!
    U veru ljudi, ma koje veroispovesti bili se ne dira!
  • Петровград

    02.06.2026 12:46
    Зашто се професорка ваља у идеолошком блату, када зна да напредњаци тамо најбоље пливају?
    Треба нам ваљда 51% гласова?
  • Bogosav

    02.06.2026 12:44
    Ni ime da joj se ne pomene
  • ђорђе

    02.06.2026 12:43
    Дегутантно је прљати град графитима, поготово кад неко нешто каже што нам се не допада. Не мислим ни да су ови графити врцкави, ни подругљиви, мислим да су глупи, колико и бесмислени. А мало је и МВ отишла у контрадикторност, непотребним, псеудо-политичким одбранама. На тв изјави да је радикална атеисткиња, а сад да стоји испод породичне иконе у свом дому, да је крштена пре пола века, итд. Зашто сви учесници политичког живота исти претворе у ријалити и не умеју ништа више, смисленије, боље? Има ли живота пре смрти?
  • Pavle

    02.06.2026 12:39
    Pavle
    Ne vidim cemu hajka na rezimskim medijima ? Zena je govorila ono sto zdravorazumni ljudi odavno znaju jer obrazovanje plasi. Evo ja sam da kazemo verujuci ali moj razum ne moze dozvoliti da se moli slikama kipovima celiva leseve predmete i sl.i od njih stvarati nesto bozansko. Za mene postoje samo bozije zapovedi koje se trudim postovati kao gresnik i nista vise od toga.
  • Suzi

    02.06.2026 12:37
    Pojas presvete Bogorodice
    Uopste doticna gospodja nije trebala uzimati u usta kako se sociolosko objasnjava sta poklonjenje srpskog naroda Pojasu presvete Bogorodice znaci. Napravila je gresku sa time i to veliku. Nicije pravo na veru se nema sta komentarisati niti svrstavati u sociolosko tumacenje. Cik da je ovo rekla negde gde je pretezno katolicka vera zastupljena u nekom narodu da vidim kako bi prosla. Svako misli da u Srbiji ima slobodu da moze da vredja narod kako mu se svidja. Sramota za nekog ko sebe naziva profesorom. Umesto da se sa velikim obrazovanjem koje poseduje priblizi narodu ona dozvoljava sebi da tumaci pravo izbora na veru jednog naroda. U ovo ukljucujem i voditeljku zajedno sa njom. Sram Vas bilo.
  • stef

    02.06.2026 12:34
    s neba pa u rebra
    Bitno je izaći na opozicionu TV i tresnuti nešto što gnusnije protiv, a što će baš da odjekne i privuče aplauze i odobravanje onih za čiju se naklonost valja potruditi!
  • Milan

    02.06.2026 12:31
    Sloboda mišljenja
    Kada se gleda čisto logički, ako neko ima pravo da veruje i javno iznosi stavove vezane za veru, zašto neko drugi ne bi imao pravo da te stavove osporava, naravno. Nismo valjda Iran ili Saudijska Arabija.
    Sloboda veroispovesti ne podrazumeva da ateisti ili vernici drugih vera nemaju pravo da iskažu drugačije mišljenje. Druga stvar bi bila da je neko došao i ometao ili sprečavao ljude da se poklone svetinji na način na koji smatraju da je ispravan.
  • Ime*

    02.06.2026 12:31
    Jao, samo kad se ovaj Vučević javio i sve povezao sa predsednikom i da je to uvreda za državu, vojsku, ćirilicu... Užas! Podrška za vrednu profesoricu koja je preživela zatvor, sad mora još i ovo razapinjanje.
    Uglavnom, to smo dobili posle uvođenja veronauke, ne sme više da se iznosi kritičko mišljenje protiv crkve.
  • Tata Novosađanin

    02.06.2026 12:30
    Još jedna potvrda da je zatvaranje Jovine čista osveta Miloša Vučevića.
    Nakon što je njegov sin ispisan, krenula je hajka na Jovinu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna