Muke Novosađana pri kupovini karata za voz: Iz "Srbijavoz" teše da će biti bolje
Građani koji nisu kupili kartu pre ulaska u voz, te žele da je pazare kod konduktera, moraće da izdvoje dodatnih 500 dinara. Međutim, za putnike u Novom Sadu ne ide sve "glatko".
Foto: 021.rs
"Srbijavoz" je nedavno uveo novo pravilo da, ukoliko neko želi kartu da plati u vozu, to mora da uradi uz naknadu. Ovo se, kako su naveli, može izbeći tako što se vozne karte mogu kupiti na šalterima, kartomatima ili preko aplikacije.
Međutim, tu nastaju problemi za neke građane.
Prvog dana novog "sistema" naplate, odnosno 1. septembra, građane koji su hteli da svoje karte plate na šalterima u Novom Sadu dočekao je red koji je vodio i izvan zgrade same Železničke stanice.
Istog dana, došlo je i do problema sa kartomatima, a Novosađani se žale i da ove mašine primaju uplate samo preko kartice, a ne i keš. Sa druge strane, dešavalo se i da aplikacija u tom periodu nije radila.
Dakle, građani u tim momentima nisu imali drugog izbora nego da uđu u voz i plate skuplju kartu.
Meštanina Sremskih Karlovaca je putovanje od Novog Sada do ovog mesta, koje traje svega osam minuta, koštalo nešto više od 600 dinara.
Građani u ovom mestu, na primer, žale se da kartomat u njihovoj stanici prvo nije radio, a nakon što je proradio primetili su da prima samo plaćanje preko kartice. Šalter postoji, ali niko ne radi na njemu.
Pitaju se i šta ostaje građanima koji u tom trenutku nemaju para na kartici da kupe kartu, što automatski znači i da ne mogu aplikaciju da koriste, ali i starijima koji se ne razumeju u savremenu tehnologiju.
Portal 021.rs uputio je pitanja preduzeću "Srbijavoz" u vezi sa ovim žalbama, a oni navode da im se korisnici od uvođenja novog sistema naplate najčešće obraćaju sa problemima velikih gužvi na blagajnama i kartomatima.
"Ova pojava je očekivana, budući da sada isti putnici koji su se ranije odlučivali za kupovinu karata u vozu to više ne žele da čine, i taj isti broj putnika sada karte kupuje na blagajnama ili kartomatima. S tim u vezi očekujemo da će situacija već za nekoliko dana biti povoljnija, kada se putnici upoznaju bolje sa sistemom rada kartomata i naviknu se da karte kupuju na drugačiji način nego do sad", navode oni u odgovoru za 021.rs.
Na pitanje kako ovo preduzeće aktivno radi na rešavanju problema građana, ističu da su prethodnih mesec dana imali intenzivnu kampanju promocije novog načina naplate i da su građane na vreme obavestili o izmenama.
"Iako se cene karata u železničkom saobraćaju menjaju ređe nego u bilo kom drugom vidu prevoza, 'Srbijavoz' je nizom aktivnosti nastojao da zaista svi korisnici budu blagovremeno informisani. Naše osoblje u stanicama takođe je na usluzi našim putnicima za savete i informacije u vezi mobilne aplikacije, upotrebe kartomata, izrade i korišćenja kartica i slično", dodali su oni.

Ističu i da je kupovina karata u vozu, "kao i bilo gde u svetu", najmanje preporučljiv način da putnici obezbede kartu za putovanje.
Zbog toga apeluju na putnike da kartu kupe unapred - na blagajnama, kartomatima ili onlajn.
"Ukoliko putnici započinju svoje putovanje u stanici u kojoj ne postoji blagajna i/ili kartomat, svakako im neće biti naplaćena nadoknada za kupovinu, već će moći da kupe kartu po redovnoj ceni u vozu", podsećaju oni.
"Srbijavoz" ističe da se karte u železničkom saobraćaju mogu kupiti i 60 dana unapred, a za putnike koji svoje karte nisu obezbedili na vreme se "ne naplaćuje 'kazna', već naknada za kupovinu u vozu".
"Naime, kupovinom karata u vozu, otežava se upravljanje kapacitetima budući da nemamo realnu sliku o interesovanju putnika za određenu vožnju dok putovanje ne počne, pa ne možemo obezbediti veći kapacitet u slučaju većeg broja putnika, usled čega se stvaraju gužve i ozbiljno narušavaju komfor i korisničko iskustvo ostalih putnika", navode u odgovoru za 021.rs.
Dodaju i da je uloga konduktera prvenstveno da "omogući bezbedno i komforno putovanje svim putnicima, kao i da proveri ispravnost njihovih voznih isprava, u čemu su potpuno onemogućeni u situacijama kada veliki broj putnika odluči da kupi kartu u vozu, kada putovanje već započne".
Podsetimo i da je novosadski odbor Stranke slobode i pravde (SSP) odmah 2. septembra u saopštenju naveo da postoje problemi u sistemu naplate karata.
"Ministre Vesiću, zašto usluge prevoza železnicom skaču, a kvalitet drastično opada? 'Srbijavoz' je dozvolio sebi povećanje cena karata, zajedno sa dodatnih 500 dinara za kupovinu karata u vozu, ali su putnici prevareni već prvog dana. Mnogi putnici u Novom Sada su jutros propustili svoj prevoz i s punim pravom su ogorčeni", kazala je članica Predsedništva SSP iz Novog Sada Danijela Grujić.
Istakla je da je ova odluka za povećavanjem cena bez rešavanja osnovnih problema u usluzi "klasičan primer stavljanja kola ispred konja".
"Ova situacija sugeriše da 'Srbijavoz' nije raspoložen da prihod investira u poboljšanje korisničkog iskustva. Putnici bi možda i bili spremni da plate za bolju uslugu, ali sigurno nisu spremni za drastično lošiju i nepouzdanu uslugu", navela je Grujić.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Autobusom Jaćimovića na protest u Novi Pazar otišlo 80 ljudi iz Novog Sada
21.12.2025.•
4
Oko 80 građana krenulo je rano jutros iz Novog Sada na protest u Novom Pazaru, autobusom prevoznika Milomira Jaćimovića.
Novosađani, evo kakav vazduh dišete ovog jutra
21.12.2025.•
9
Vazduh u Novom Sadu je i danas umereno zagađen, podaci su Agencije za zaštitu životne sredine.
Slobodan univerzitet pokrenuo Registar pravnog nasilja i zloupotrebe institucija
20.12.2025.•
0
Akademska mreža Slobodan univerzitet pokrenula je Registar pravnog nasilja i zloupotrebe institucija.
Nepoznata osoba zapalila novogodišnji vozić na Trgu slobode
20.12.2025.•
4
Nepoznata osoba sinoć je zapalila dekorativni praznični vozić koji se u okviru manifestacije Novosadski Zimzolend nalazio na Trgu slobode.
I na ovaj tmurni dan ima lepih vesti: U Novom Sadu rođeno 14 beba, među njima i bliznakinje
20.12.2025.•
0
U Novom Sadu je u protekla 24 časa rođeno 14 beba.
Kakvog je kvaliteta vazduh u Novom Sadu danas: Ovo su zvanični podaci
20.12.2025.•
12
Vazduh u Novom Sadu je danas umereno zagađen, pokazuju podaci Agencije za zaštitu životne sredine.
Za sanaciju nebezbedne kupole u Jovinoj gimnaziji iz pokrajinskog budžeta 56,4 miliona dinara
20.12.2025.•
18
Pokrajinska vlada će sa 56,4 miliona dinara finansirati radove na sanaciji krovne kupole na objektu Gimnazije "Jovan Jovanović Zmaj".
Novosađani, vojska vas ponovo poziva na dobrovoljno služenje vojnog roka
20.12.2025.•
51
Javni konkurs za prijavu kandidata za dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem i kurs rezervnih oficira Vojske Srbije je otvoren, navodi Centar Ministarstva odbrane Novi Sad.
Jaćimović rekao da u nedelju vozi studente na skup u Novi Pazar - "makar mi oduzeli autobuse"
20.12.2025.•
6
Prevoznik Milomir Jaćimović izjavio je da će organizovati prevoz za studente iz Novog Sada koji planiraju odlazak na protest u nedelju, 21. decembra u Novi Pazar.
Uređenje gradskog jezgra: Raspisan tender za radove od 640 miliona
19.12.2025.•
12
Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije raspisala je novi tender za uređenje Ulice Modene i dela Ilije Ognjanovića, a vrednost radova procenjena je na 640 miliona dinara, sa uračunatim porezom.
Šest meseci zatvora Novosađaninu zbog napada na ekipu Informera
19.12.2025.•
5
Novosađaninu Goranu Kajfešu, uhapšenom u avgustu zbog napada na televizijsku ekipu Informera, danas je izrečena kazna od šest meseci zatvora.
ANKETA: Podržavate li javno-privatno partnerstvo za GSP?
19.12.2025.•
25
JGSP "Novi Sad" je u sve većim problemima. Iako je poslednjih godina obnovljen vozni park, prosečna starost i dalje nije na zadovoljavajućem nivou.
Osumnjičenom za napad na ekipu Informera obezbeđen smeštaj kod Milomira Jaćimovića
19.12.2025.•
4
Autoprevoznik Milomir Jaćimović ponudio je smeštaj Goranu Kajfešu koji je i dalje u pritvoru, jer nema prijavljeno mesto prebivališta.
Nestašica đačkih knjižica u Novom Sadu: Problem pred kraj polugodišta
19.12.2025.•
15
Raspust u Novom Sadu i Vojvodini počinje od sledećeg utorka, a neki đaci još uvek nemaju knjižice, i trenutno ne mogu da ih pronađu.
Gradski prevoz u Novom Sadu: Planirano poskupljenje karata, bez plana za nove autobuse
19.12.2025.•
63
Javno gradsko saobraćajno preduzeće "Novi Sad" ni u 2026. godini ne planira nabavku novih autobusa, ali planira se povećanje cene karata.
Novosadska policija: Svesni da se alkohol konzumira tokom slava, apelujemo na sve učesnike u saobraćaju
19.12.2025.•
3
Policijska uprava u Novom Sadu apelovala je na sve učesnike u saobraćaju uoči slava i prazničnih proslava.
UNICEF uplatnice uz račune Informatike: Novosađani mogu da doniraju novac
19.12.2025.•
4
Novosađani će tokom decembra imati priliku da podrže unapređenje mentalnog zdravlja i blagostanja dece i mladih u Srbiji putem novčanih donacija.
Komentari 40
Putnik
Ana
Nisam robot
Zato što želim slobodu izbora. Podjednaka prava za obe strane, a ne da se jadna šikanira i svesno i namerno gura u određenom pravcu. Sličan primer smo imali i pre tri godine kada se vršio nenormalan pritisak na one koji nisu želeli ‘lekovitu’ u sebi i koji su uprkos svemu rekli ne. Pa smo videli i vidimo danas koliko je sve to bilo besmisleno i suprotno zdravom razumu. Sloboda izbora prijatelju a ne nametanje jednog.
Kapiraš!
Samo je potrebno vreme da prođe, onda se sve jasno vidi. I šta je bio cilj, i koja namera, i zašto je kreiran problem, i koje je rešenje smišljeno za isti.
Cui bono, uvek.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar