"Srbijavoz" objavio kako su pad nadstrešnice i dojave o bombama uticale na poslovanje: "Manji prihodi"

Srbijavoz je prethodnog vikenda obustavio saobraćaj zbog navodnih pretnji da su postavljene eksplozivne naprave. Normalizacija je krenula tek u ponedeljak uveče, a trajala je i tokom utorka.
"Srbijavoz" objavio kako su pad nadstrešnice i dojave o bombama uticale na poslovanje: "Manji prihodi"
Foto: 021.rs
To nije prvi takav slučaj ove godine. Identična stvar se desila i 14. marta i 27 juna. Povod je sva tri puta bila najava podmetnutih bombi. A valjda je samo slučajnost da su nepoznati glasovi bombama pretili baš uoči velikih skupova u Beogradu i Novom Sada, na koje deo građana Srbije mogao da se uputi i prugom, piše Forbes Srbija.
 
Srbijavoz može samo da žali zbog tako loše koincidencije i pretpostavlja da li bi im bilansi bili bolji da su tih najmanje devet dana vozili normalno. Izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti za prvih devet meseci ove godine nedvosmisleno pokazuju da su prve dve pretnje pomrsile planiranu računicu. Efekat poslednje obustave videće se tek u narednom izveštaju.
Prihodi ispod plana
 
Za početak, Srbijavoz je planirao da do kraja septembra ostvari 8,5 milijardi dinara poslovnih prihoda. Ostvarili su nepunih sedam milijardi, odnosno 82 odsto plana.
 
Najveći pad je bio u slučaju prihoda od prodaje na domaćem tržištu. Umesto 3,85 milijardi dinara, slile su se nepune tri milijarde. Učinak je 76 odsto plana.
 
"Glavni razlog smanjenja prihoda je zatvaranje stanice Novi Sad, usled čega je i skraćena relacija vozova na relaciji Beograd centar - Novi Sad - Beograd centar, do i od Petrovaradina. Takođe je i pomeren termin za puštanje u saobraćaj svih planiranih vozova na relaciji Beograd centar - Subotica i Novi Sad – Subotica u redu vožnje za 2024/2025", navodi se u izveštaju.
Plan je premašen jedino u pogledu prodaje na stranom tržištu. Premašili su ga za petinu, ali su to manji iznosi. Umesto oko 266 miliona, stiglo je skoro 323 miliona dinara. Doduše, u ovom periodu nisu ispunili plan ni u pogledu rashoda. Troškovi materijala, goriva i energije su manji 30 odsto. Troškovi amrotizacije su zato bili veći za petinu.
 
Troškovi proizvodnih usluga nisu dosegli ni 70 odsto plana. Iznosili su 1,9 milijardi dinara umesto blizu 2,8 milijarde.
 
Na kraju je neto gubitak manji od projekcija - oko 861 milion dinara. A očekivali su više od 1,1 milijarde. Prošlu godinu su završili sa "minusom" od 231 milion dinara.
Na deonici Novi Sad-Subotica otkazano 4.400 vozova
 
Forbes Srbija piše da nije lako ući u preciznu evidenciju vozova koji su otkazani zbog pretnji bombom. U odnosu na prvobitan plan, Srbijavoz ove godine nije pokrenuo čak 9.174 voza. Prosečno je dnevno otkazivano 34 voza.
 
Najveći broj su, međutim, polasci koji se nikad nisu desili jer je značajno kasnilo otvaranje pruge Novi Sad - Subotica. Njome je trebalo, a nije prošlo, čak 4.392 voza. Iz sličnog razloga nije krenulo ni 1.436 vozova od Niša do Leskovca i nazad.
 
Otkazi tokom višednevnih obustava na čitavoj srpskoj pruzi ubrajaju se verovatno u "ostale". Tokom ovih devet meseci takvih "ostalih" otkazanih vozova bilo je 847.
 
U istom ovom periodu pethodne godine bilo je otkazano ukupno 1.772 voza (prosečno dnevno je otkazivano 6,5 polazaka). Najveći broj je bio u unutrašnjem saobraćaju – 537.
 
Znači, 310 manje nego ove godine. Glavni razlog bio je defekt garniture 711.
 
Šta je sve osujetilo planove
 
Najveći uticaj na poslovanje Srbijavoza tokom ove godine bile su posledice pada nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu. Kako sami napominju, od novembra prošle godine je izmenjen red vožnje. Putovanje je skraćeno do Petrovaradina, odakle su morali da organizuju autobuski prevoz. I konačno, nije u planiranom roku krenula brza pruga do Subotice.
 
U prvih devet meseci prošle godine od Beograda do Novog Sada i nazad prevezeno je malo više od tri miliona putnika i ostvareno više od milijardu dinara prihoda.
 
Posledice tragičnog događaja su 18,4 odsto manji transportni prihodi u odnosu na plan.
 
Do kraja septembra ove godine, od Beograda do Petrovaradina i nazad prevezeno je 2,42 miliona putnika. Ostvareno je 600 miliona dinara prihoda.
 
Značaj deonice Beograd-Novi Sad vidi se u podatku da ona učestvuje ove godine sa 37,35 odsto u ukupnim prihodima. Broj prevezenih putnika učestvuje sa 45,5 odsto u ukupnom broju.
 
U zaključku izveštaja još jednom se konstatuje uticaj tragičnog događaja u Novom Sadu odnosno odlaganja otvaranja pruge.
 
"Početkom novembra 2024. godine na relaciji Beograd centar - Novi Sad, nastupila je nova organizacija saobraćaja, koja za posledicu ima realizovan rizik od gubitka dela prihoda usled zatvora pruge. A evidentan je i pad broja prevezenih putnika u odnosu na isti period prošle godine. Prelaskom na novi Red vožnje u decembru 2024. godine izostalo je i planirano puštanje u saobraćaj pruge velikih brzina na relaciji Beograd centar - Novi Sad - Subotica što za posledicu ima veoma negativan uticaj na poslovanje Srbijavoza sa finansijskog i organizacionog aspekta", stoji u izveštaju.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Ana

    06.11.2025 09:15
    problema ima više
    Srbijavoz gubi putnike jer ih tretira kao stoku. Nije problem što vozovi kreću iz Petrovaradina, nego je problem što je na toj stanici samo jedan šaleter. Problem je što se mesečne karte i dalje kupuju isključivo na šalteru jer umeju da naprave aplikaciju preko koje se mogu kupiti samo pojedinačne karte, pa je na početku meseca red za karte i ispred stanične zgrade. Problem je što vozovi kasne svaki dan, pa i taj besplatan prevoz koji su uveli odlazi prazan iz Petrovaradina ni ne sačekavši putnike, ali bukvalno svaki dan mlati prazan. Problem je i što u Petrovaradinu nema čekaonice, pa se 200 putnika ujutro se smrzava na peronu, a zima još nije ni počela. Problem je što kartomat čas radi čas ne radi, a u vozu naplaćuju dodatnih 500 dinara ako kupujete kartu u vozu. Problem je što svaki problem koji prijavite Srbijavozu oni vas mole za razumevanje umesto da nešto konkretno preduzmu. A ne smeju ni šalter da otvore bez odobrenja samog vrha države.
    Ima tu dosta problema i bez dojava o bombi, može Srbijavoz da se malo potrudi umesto što kukaju što imaju manje putnika.
  • Aleksandar

    06.11.2025 09:07
    Zasto
    Zasto da mi placamo javnim preduzecima racune za usluge kada oni od tih para salju cacije u cacilend, placamo njihov nerad. Hajmo mi lepo da obustavimo placanja pa da vidimo da li ce onda imati za neradnicke plate i dnevnice. Odmah bi se okrenuli protiv Vucica jer nece biti para a tanjir prazan. Vucic i SNS kradikali da vade iz svog dzepa da daju nece i onda su saterani u cosak.
  • Dudarim II

    06.11.2025 09:06
    Ma nemoj te kasti…
    Pa od početka vičem da i grad Novi Sad treba da tuži krivce, isto tako i železnice srbije za gubitak u poslovanju. Pa i svi oni koji su svakodnevno koristili vozove, šinobuse. Sve su to troškovi nastali zatvaranjem stanice…

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti