VT: Soušal: Stigla je nova društvena mreža - rival Fejsbuku

Nova društvena mreža ima već 160.000 korisnika, tvrdi njen osnivač.
gužva
Getty Images
Mreža je „usmerena na najnovije vesti", a osnivač kaže da korisnici mogu da uređuju „nerazumljive" naslove

Nova društvena mreža VT: Soušal sada ima više od 160.000 članova, tvrdi osnivač Vikipedije i ove mreže Džimi Vejls.

Platforma, kaže, nikada neće prodavati podatke korisnika i oslanjaće se na „velikodušnost pojedinačnih donatora", a ne na oglase.

Oni koji žele da budu korisnici, moraju prvo da se prijave. Nakon toga će biti stavljeni na listu čekanja. Od njih se traži da pozovu i ostale da se priključe ili da odaberu da plaćaju pretplatu.

Mreža je „usmerena ka najnovijim vestima", a osnivač kaže da korisnici mogu da uređuju „nerazumljive" naslove.

Korisnici će moći prvo da vide članke koji su poslednji izašli, pre nego što im algoritam ponudi sadržaj koji odgovara njihovim interesovanjima.

Pretplata iznosi 12 evra mesečno ili 90 evra godišnje u Evropi.

https://twitter.com/jimmy_wales/status/1196078631325458437?s=20

„Omogućićemo vam da sami odlučujete o tome kakav sadržaj vam se servira i da direktno menjate pogrešne naslove ili prijavljujete probleme", navodi se u uvodu za VT: Soušal.

„Trudićemo se da podstičemo okruženje u kojem se uklanjaju loši akteri jer je to ispravno, a ne zato što odjednom utiče na nas."

U nedavnom intervjuu za Fajnenšnal tajms, Vejls je opisao poslovni model koji je usmeren samo na oglase kojima se favorizuju velike kompanije kao „problematičan".

„Ispada da nekvalitetan sadržaj pobeđuje", rekao je.

Vejls je 2017. godine pokrenuo novinsku platformu pod nazivom Wikitribune, čiji je cilj borba protiv lažnih vesti.

Međutim, u oktobru 2018. godine otpustili su tim profesionalnih novinara.

VT: Soušal je poseban deo Vikipedije.

Savetnica za društvene medije Zoi Kerns kaže da će mreža brzo morati da raste kako bi se dokazala kao održiva alternativa za velike kompanije.

„Biće potrebno da se uloži mnogo novca", rekla je.

„Ljudi su navikli da su društvene mreže besplatne. Mislim da preduzeća možda to plaćaju, ali ljudi su navikli da im vesti budu nadohvat ruke."


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC