Korona virus i auto-industrija: Lamborgini ostvario rekordan profit u godini pandemije

Lamborgini je ostvario rekordan profit, čemu je doprinela prodaja u Kini, koja ide ka tome da postane drugo najveće tržište ovih automobila.
Lamborghini in China.
Getty Images

Lamborgini je ostvario rekordan profit u 2020. godini, uprkos dvomesečnoj obustavi rada proizvodnih pogona zbog pandemije.

„Prijatno smo iznenađeni", kaže izvršni direktor kompanije Stiven Vinklman.

Iako je broj prodatih modela nešto manji nego u 2019. godini, Lamborgini je tokom 2020. prodao više skupljih, što je dovelo do rekorda.

Ovakvom rezultatu doprinela je prodaja u Kini, koja ide ka tome da potisne Nemačku sa pozicije drugog najvećeg tržišta.

Najnoviji Lamborgijev SUV, pod nazivom Urus, prodaje se veoma uspešno, a čini 59 odsto prodatih Lamborgini modela u svetu.

Kupci u Kini uzimaju najluksuznije svetske modele SUV-a, kao što su Rolsrojs, Bentli i Lamborgini.

Urus se pokazao kao dobra investicija - trud se isplatio, zarada je dobra i daje nam podsticaj da tu ulažemo i u buduće", dodaje Viklman.

Lamborgini, inače u vlasništvu Folksvagena, prošle godine je prodao 7.430 automobila u svetu.

Bolji rezultat ostvaren je jedino u 2019. sa 8.250 prodatih automobila.

Najveću zaradu donose „eksluzivne ograničene serije".

„Već imamo toliko porudžbina da smo popunjeni do septembra 2021. godine", kaže Vinklman.

„Tako da je se čini da će i ova godina biti uspešna".

U izjavi za američki CNBC Vinklman je rekao da je „prodaja automobila pomalo kao berza - kupci su uzbuđeni, ne mogu da dočekaju trenutak kada će ponovo moći napolje da uživaju u životu".

Kina i električni automobili

Očekuje se da će Kina u 2021. godini postati drugo najveće tržište Lamborginija, potiskujući Nemačku sa te pozicije po prvi put.

Amerika je najveće tržište ovih automobila, a u 2020. godini prodato je 2.224 primeraka.

Najveći izazov za Lamborgini je pooštravanje propisa u vezi sa emisijama štetnih gasova svuda u svetu, kao i prelazak na električne automobile.

Iz kompanije do sada nije bilo reči o početku proizvodnje električnih automobila, ali moguće je da će takvo saopštenje biti objavljeno u aprilu.

„Moramo da predvidimo promenu potrošačkih navika kako kod mušterija, tako i među ljubiteljima Lamborginija, pa smatramo da je ovo važan trenutak za industriju sportskih automobila, u kojem treba da donesemo odluke za budućnost", kaže Vinklman.

Povodom glasina da bi Folskvagen mogao da proda Lamborgini, Vinklman odmahuje glavom da su oni „idealan par".


Jugoslavija i spaček: Auto sastavljen golim rukama


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • -

    19.03.2021 17:29
    -
    Pa normalno kad se fabrike ne zatvaraju, mogu da rade. Mali privrednici i da rade nece kupiti lambo :)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC