Nemačka i Holokaust: Američki KFC se izvinio zbog reklame koja promoviše početak pogroma Jevreja

Američki lanac brze hrane pozvao je kupce u Nemačkoj da se sete nacističkog pogroma Jevreja uz piletinu sa sirom.
A KFC branch sign
PA Media

Američki lanac brze hrane KFC izvinio se kupcima u Nemačkoj zbog reklame kojom su pozvani da obeleže Kristalnu noć uz piletinu sa sirom.

U seriji napada nacista na Jevreje u noći 9. novembra 1938. godine, više od 90 ljudi je ubijeno, a njihove radnje i sinagoge uništene.

Ovaj događaj se smatra početkom Holokausta, sistemskim progonom i genocidom nacističke Nemačke nad Jevrejima.

Poruku, koja je kritikovana zbog neosetljivosti, kompanija je objasnila kao „grešku u sistemu".

„Danas se obeležava Kristalna noć! Počastite se nežnim sirom na hrskavoj piletini! Trenutno u KFC-u", glasila je poruka lanca brze hrane na njihovoj aplikaciji u sredu na 84. godišnjicu ove tragedije.

„Veoma nam je žao, odmah ćemo izvršiti unutrašnju kontrolu kako se ovo ne bi ponovilo. Izvinite za ovu grešku", navedeno je u naknadnoj poruci.

Mnogim događajima i diskusijama, koje bi trebalo da podsete na nacističko ubistvo više od šest miliona Jevreja uoči Drugog svetskog rata, u Nemačkoj se obeležava godišnjica Kristalne noći,

Danijel Šugarman, direktor za odnose sa javnošću u Odboru britanskih Jevreja poslanika, ocenio je poruku KFC-a kao „apsolutno odvratnu".

„Zar ste ovoliko u stanju da pogrešite baš na obeležavanje Kristalne noći, KFC Nemačka. Sram vas bilo!", napisala je na društvenoj mreži Tviter Dalija Grinfeld, pomoćnica direktora za evropske poslove u jevrejskoj nevladinoj organizaciji Antidifamacijska liga.

Za ovaj incident kriv je sistem za slanje poruka, navodi se u saopštenju KFC Nemačka za magazin Njuzvik.

Lanac brze hrane je naveo da je „automatizovano obaveštenje povezano sa kalendarima koji uključuju nacionalne praznike".

Kažu da se „iskreno" izvinjavaju za „neplaniranu, neosetljivu i neprihvatljivu poruku" i navodi da je komunikacija u aplikaciji suspendovana dok traje ispitivanje sistema.

„Razumemo i poštujemo težinu i istoriju ovog dana, i ostajemo posvećeni pravičnosti, uključenosti i posvećenosti prema svima", završila je kompanija rečima.


Pogledajte video:


Pratite nas na Fejsbuku,Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC

Krzno je opet modni hit i izaziva podele kao nikada pre

Krzno je trenutno veoma popularno među poznatima, ljubiteljima mode i pripadnicima generacije Z. Ipak, nošenje bilo koje vrste krzna, bilo da je staro, prirodno ili veštačko, otvara niz složenih pitanja. Da li bi nova, veštačka krzna na biljnoj bazi mogla da budu održiv pravac u modi?