Superboul i religija: Reklama o Isusu koja je ujedinila političke protivnike

Reklama evangelističke grupe razbesnela je aktiviste širom političkog spektra.
Reklama, Superboul
HeGetsUs.com
U jednoj od reklama tokom sportskog događaja prikazuju se scene nasilja i nereda, posle čega se na ekranu pojavljuju reči Isus je voleo ljude koje mi mrzimo

Reklame za Superboul, finale NFL lige u američkom fudbalu, uglavnom obiluju automobilima i alkoholom, ali ovih dana u centru pažnje našla se ona u kojoj se, dan posle utakmice prodaje Isus, što je uznemirilo predstavnike različitih političkih opcija.

Oglasi za sajt evangelističkih hrišćana pod nazivom On nas razume emituju se na američkoj televiziji od prošle godine, tokom sportskih događaja i dodele nagrade Gremi.

U tim reklamama su crno-bele fotografije nedavnih događaja koji prikazuju hrišćanske vrednosti na savremeni način.

Oni alternativno prikazuju Isusa kao „otkazanog" uticajnog čoveka, izbeglicu, radnika koji se bori, a prikazan je i u vidu drugih arhetipova.

Tokom Superboula oglašavanje je ujedinilo opozicione političke struje u besu.

„Nešto mi govori da Isus *ne* bi potrošio milione dolara na Superboul reklame da bi fašizam izgledao benigno", napisala je na Tviteru Aleksandra Okasio-Kortez, kongresmenka levog krila demokrata u gradu Njujorku.

Aleksandra Okasio-Ortez
Getty Images
Aleksandra Okasio-Ortez pisala je na Tviteru o zgroženosti reklamom tokom utakmice

Čarls Kirk, osnivač desničarske kampus grupe Turning Point USA smatra da reklame „povlađuju liberalima".

Kampanju je prethodno nazvao „jednom od najgorih usluga hrišćanstvu u modernoj eri", a ljudi koji stoje iza nje „probudili su prevarante".

Dakle, ko stoji iza ove reklame i zašto je privukla tako širok spektar protivnika?

Kampanju vodi fondacija Sluga, neprofitna organizacija sa sedištem u Kanzas sitiju, poznata i kao Potpisnik (The Signatry).

„Većina ljudi koji stoji iza On nas razume, između ostalog i naši donatori, odlučili su da ostanu anonimni, jer priča nije o njima, te ne žele zasluge", navodi se sajtu.

Dejvid Grin, milijarder i osnivač umetničkog lanca Hobi Lobi, potvrdi je u novembru da je on među glavnim donatorima kampanje.

Početni budžet reklame bio je 100 miliona dolara.

Grin je pobornik konzervativnih, hrišćanskih vrednosti.

Hobi Lobi je 2014. pobedio u značajnom slučaju Vrhovnog suda, da na osnovu religijskih razloga, ne uključi kontraceptivne pilule i tablete za dan posle kao deo zdravstvenog plana radnika.

Kompanija je prethodno bila optužena za homofobiju.

Jakobin, socijalistički časopis, primetio je da je fondacija Sluga donirala 50 miliona dolara Alijansi za odbranu slobode, organizaciji koju je osnovao Južni siromašan pravni centar kao anti- LGBT grupu.

Koga je sve reklama uznemirila?

„Mi nismo ni levo, ni desno, niti smo politička organizacija", piše na njihovom sajtu.

Ljudi levog krila su besni zbog ljudi koji stoje iza reklame i uzaludno potrošen novac koji bi, smatraju neki mogao da se bolje utroši negde drugde, konzervativci su besni zbog samog sadržaja.

Mnogi su izdvojili reklamu koja govori o Isusovoj porodici, dok na ekranu bljeskaju slike latinoameričkih porodica koje beže ka Sjedinjenim Državama.

„Isus je bio izbeglica", rečenica je kojom se završava reklama.

Neki su ovu i druge reklame protumačili kao promovisanje levičarskih političkih stavova o imigraciji i raznolikosti.

„Da li mislite da su otvorene granice pi Bibliji?", upitao je Kirk pre utakmice.

Čarls Kirk
Getty Images
Čarls Kirk predvodi konzervativnu kampus aktivističku grupu

Broj Amerikanaca koji se deklarišu kao hrišćani u poslednjih nekoliko decenija je značajno opao.

Organizacija nije direktno odgovorila na kritike.

Umesto toga ukazala je da je reklama uspešno privukla pažnju, naglašavajući da su dve marketinške agencije ocenile reklamu kao jednu od oglasa o kom se mnogo pričalo na Superboulu.

Uz veliki broj tvit objava, Gugl podaci pokazuju se kampanja znatno pretraživala tokom igre.

„Cilj ove dve reklame je ne samo da podstakne one koji su pomalo skeptični prema hrišćanstvu u postavljanju pitanja i da nauče nešto o Isusu, ali i da ohrabre one hrišćane da ojačaju veru i žive u oproštaju i ljubavi kao što je to činio Isus", izjavio je Džejson Vandergraund, portparol On me razume.


Pratite nas na Fejsbuku,Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC