Astronomija i svemir: Šta je veliki „znak pitanja" na nebu zbog kojeg su naučnici u dilemi

Kosmički znak pitanja usnimljen je velikim teleskopom Džejms Veb, a naučnici tragaju za odgovorima.

Astronomi su se češali po glavama kada je veliki teleskop Džejms Veb snimio kosmičku formaciju koja ih zbunjuje.

Evropska svemirska agencija objavila je fotografiju dve mlade zvezde u nastajanju, koje se nalaze 1.470 svetlosnih godina daleko od Zemlje.

Ali, na toj fotografiji se nalazi i nebesko telo koje izgleda kao ogromni znak pitanja.

Naučnici veruju da to najverovatnije nije znak koji nam univerzum šalje, već da postoji racionalnije objašnjenje.

Oštrooki zaljubljenici u svemir primetili su znak pitanja pri dnu fotografije koju je objavila Američka svemirska agencija (NASA), na kojoj je prikazan par zvezda u aktivnom nastajanju pod imenom Herbig-Haro 46/47.

Astronomi kažu da narandžasta boja ove pojave ukazuje na spajanje nekih galaksija u pozadini, ali da bi to moglo da se objasni i drugim razlozima, za šta je potrebno dodatno istraživanje.

Šta je znak pitanja u svemiru?

Iz Naučnog instituta teleskopa za osmatranje svemira, koji upravlja naučnim projektima i operacijama u kojima se koriste ove naprave, kažu:

„Verovatno je u pitanju udaljena galaksira ili kontakt dve galaksije (on može da se manifestuje u obliku iskrivljenog znaka pitanja".

Met Kaplan, asistent profesora fizike na Univerzitetu Ilinoj, navodi teorijsko objašnjenje.

„To bi mogle da budu udaljene galaksije koje se spajaju, a gornji deo znaka pitanja bi predstavljao veću galaksiju koja se razdvaja usled plimne sile", kaže stručnjak.

Pogledajte i ovu priču:

Pratite nas na Fejsbuku,Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

• mrva

12.08.2023 09:37
    Mislim da se kosmosu neviđeno *ebe sto je neki covekoliki virusčić na zrncetu peska koji lebdi svemirom, uocio oblik na nebu koji ga podseca na nekakav njegov simbol.
  • frka

11.08.2023 21:36
    logicno
    Verovatno se mlade zvezde pitaju kakvog ce pola biti buduca zvezda. Da li ce biti jednopolna ili dvopolna.

Ostalo iz kategorije BBC - BBC