Veštačka inteligencija: Novi Guglov model će „nadmašiti čoveka u rešavanju testova inteligencije"

Iz tehnološkog giganta kažu da će najnoviji model veštačke inteligencije prevazići postojeće alate.
Tastatura
Google
Gugl kaže da će Džemini poboljšati pretragu slika i teksta

Gugl je pokrenuo novi model veštačke inteligencije (AI) za koji tvrdi da će „pažljivije odgovarati na pitanja", jer su mu „karakteristike naprednije".

Generatori sadržaja veštačke inteligencije ponekad izmišljaju stvari koje programeri nazivaju halucinacijama.

Novi model Džemini testiran je za rešavanje zadataka u 57 oblasti, između ostalih iz matematike i humanističkih nauka. „Ovo je nova era veštačke inteligencije", izjavio je Sundar Pičai, šef Gugla.

Gugl je ranije ove godine lansirao sopstvenu verziju četbota - Bard - nazivajući ga „eksperimentom".

Prilikom prezentacije, program je pogrešio odgovarajući na pitanje o prostoru.

Gugl tvrdi da je novi model „najsposobniji" i da će nadmašiti čoveka u rešavanju testova inteligencije.

Džemini može da prepozna sliku, tekst i zvuk, ali nije proizvod sam po sebi.

Reč je o programu koji će se integrisati u postojeće Guglove alate, između ostalog u pretragu, ali i u četbot Bard.

AI trka

Džemini su izgleda postavili standard, pokazujući da program može da čita i druge izvore osim tekstualnog sadržaja, kao što su recimo slike, smatra Čirag Dikejt, analitičar Gartnera,

To bi moglo, dodaje, da „utiče na razvoj inovacija koje bi verovatno transformisale veštačku inteligenciju".

Gugl se do sada trudio da privuče korisnike kao što to čini OpenAI ČetGPT.

Iz kompanije tvrde da nova verzija nadmašuje OpenAI platformu GPT-4 koja pokreće ČetGPT u rezultatima u performansu.

Moćnija verzija OpenAI softvera trebalo bi da se pojavi 2024. godine.

Sem Altman, izvršni direktor ČetGPT-a, kaže da će zbog novih proizvoda trenutni delovati „kao daleki rođaci".

Da li će nedavna previranja u kompaniji, zbog kojih je Altman otpušten, a posle nekoliko dana vraćen na posao, uticati na lansiranje nove verzije nije poznato.

Firma ima i novog konkurenta, hAI Ilona Maska, vlasnika društvene mreže Iks, koji pokušava da prikupi do milijardu evra za ulaganje u istraživanje i razvoj.

I kineska firma Baidu priključila se trci u oblasti veštačke inteligencije, razvijanjem sopstvenih AI proizvoda.

Ali kako tehnologija napreduje, tako i raste strah od njene potencijalne štete.

Vlade širom sveta pokušavaju da uspostave pravila ili čak zakone kojim će obuzdati moguće buduće rizike veštačke inteligencije.

O ovoj temi razgovaralo se na samitu u Velikoj Britaniji, održanom u novembru.

Potpisana je deklaracija kojom se poziva na bezbedan razvoj veštačke inteligencije.

I britanski kralj Čarls Treći je ukazao na potencijalne opasnosti kojim se „hitno, jedinstvo i udruženo" treba pozabaviti.


Pogledajte video: Šta je veštačka inteligencija


Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

  • pera

    07.12.2023 15:56
    ..
    @A
    Ove ostale "inteligencije" su izmislili ovi kojima fali ta jedna jedina inteligencija da bi i oni bili u klubu.
  • A

    07.12.2023 13:13
    koje inteligencije čip genijalci? Ove obične tehničke ili i emotivne, socijalne i duhovne inteligencije? A da, vi još niste dorasli kompleksnosti prirode ljudskog bica.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC

Turizam i fotografija: Da li opada broj selfija sa putovanja

Zbog neprimerenog ponašanja turista širom sveta koji pokušavaju da naprave savršen snimak za Instagram, neka odredišta i turoperatori pokušavaju da ukažu da putovanja pružaju mnogo sadržajnije iskustvo od mogućnosti pravljenja selfija.