Olimpijske igre u Los Anđelesu 2028: Da li će se publika voziti letećim taksijem

Vazdušni taksiji bi nudili letove stanovnicima i posetiocima, a leteli bi između odabranih destinacija.
vazdušni taksi
Getty Images

Ljubitelji sporta bi mogli da lete nebom Los Anđelesa i tako izbegnu gužvu u gradskom saobraćaju tokom Olimpijskih igara 2028. godine.

LA28, odbor zadužen za planiranje trećih letnjih olimpijskih igara, najavio je partnerstvo sa aviokompanijom Archer Aviation kako bi obezbedio uslugu letećeg taksija tokom Olimpijskih i Paraolimpijskih igara.

Kompanija planira da koristi avione za prevoz publike do mesta održavanja i nazad, objavio je LA28 u četvrtak.

Leteći taksiji su dugogodišnji san.

Planirano je se pojave na Olimpijskom igrama u Parizu 2024. godine, ali nisu na vreme dobili sertifikat od Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja.

Slično tome, kompanija Archer Aviation još uvek nije dobila sertifikat od američke Savezne uprave za avijaciju, što znači da njihove letelice još nisu spremne za komercijalnu upotrebu.

Njen osnivač i izvršni direktor je rekao da se nada da će ove godine dobiti odobrenje od regulatora vazduhoplovstva kojim se potvrđuje da ispunjavaju standarde dizajna i bezbednosti.

Ako do toga dođe, leteći taksiji bi nudili letove od 10 do 20 minuta stanovnicima i posetiocima i leteli bi između odabranih destinacija, uključujući nekoliko najvećih olimpijskih objekata.

Nije jasno koliko bi koštalo svako putovanje, ali Adam Goldstin, osnivač i izvršni direktor Archer Aviation-a, rekao je da želi da cene budu slične kao ekskluzivniji Uber, piše Njujork Tajms.

Kao i popularnu usluga prevoza, kupci bi mogli da zakažu vazdušni taksi putem aplikacije.

Letelica može da preveze do četvoro ljudi i funkcioniše slično kao helikopter pri poletanju i sletanju.

Letelica „Ponoć" (Midnight) deo je porodice vozila nazvanih „eVTOLs" - što je skraćenica od električni avioni sa vertikalnim poletanjem i sletanjem.

Archer, koga podržavaju Boing i Junajted erlajns, jedan je od nekoliko proizvođača eVTOL-ova koji zbog gužve u gradskim sredinama nudeći kratke vazdušne letove.

Industrija se suočila sa mnogim preprekama, uključujući probleme sa baterijom, a nijedan od aviona još nije odobrrila Savezna uprava za civilno vazduhoplovstvo Amerike.

Letelica „Ponoć" ima 12 motora i propelera i proizvodi „manje buke od tradicionalnog helikoptera", prema LA28.

„Želimo da transformišemo način na koji se ljudi kreću po Los Anđelesu i oblikujemo budućnost transporta u Americi", rekao je Goldstin u saopštenju.

„Nema boljeg vremena za to nego tokom Olimpijskih igara", dodao je.

Bezbednost, propisi i investicije pokazali su se kao velika prepreka za kompanije koje pokušavaju da uvedu leteće taksije.

Uprkos zastojima i kašnjenjima, mnogi i dalje veruju da bi oni mogli biti budućnost transporta.

Iz kompanije Archer Aviation ostaju uvereni da njihovi avioni mogu da se suprotstave nedavnim trendovima i vide Olimpijske igre 2028. kao način da ih predstavi svetu.

Vlada Velike Britanije je 2024. godine objavila akcioni plan „Budućnost letenja", predviđajući da bi prvi leteći taksi mogao da poleti u Velikoj Britaniji do 2026. godine i postane redovan prizor na nebu.

Los Anđeles je i ranije bio domaćin Olimpijskih igara 1984. i 1932. godine.

Ovo je treći put da se u gradu održavaju Letnjie olimpijske igre.

Grad je objavio da tokom Igara 2028. neće biti dozvoljena upotreba automobila, što je velika stvar, posebno nakon što su planovi za proširenje javnog prevoza u tom području otkazani.

Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu, Jutjubu i Vajberu.

Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC