Menadžerima Folksvagena 63 miliona evra bonusa uprkos skandalu

Posrnula nemačka automobilska kompanija Folksvagen (VW) objavila je danas da će vodećim menadžerima isplatiti ukupno 63,2 miliona evra za 2015. godinu, uprkos ogromnim gubicima koje je prouzrokovao skandal sa lažiranjem podataka o emisiji štetnih gasova.
Isplata najvećeg dela tog iznosa će, međutim, biti zamrznuta na period od tri godine i novac će jedino biti isplaćen ukoliko vrednost akcija grupacije u međuvremenu poraste u dogovorenom procentu. VW je, u danas objavljenom izveštaju, otkrio i da će generalni direktor Matijas Miler, koji je prošle godine imenovan na tu funkciju kako bi izvukao kompaniju iz najveće krize u njenoj istoriji, dobiti 4,76 miliona evra, od čega je 1,1 milion evra njegova fiksna plata, a 3,65 miliona evra bonus.
 
Bivši generalni direktor Martin Vinterkorn, kog je Miler zamenio odmah po izbijanju skandala, dobiće 7,31 milion evra, što je manje u odnosu na 15,86 miliona evra koliko je dobio 2014. godine, prema VW-ovom izveštaju. Hans Diter Peč, koji je poziciju finansijskog direktora zamenio funkcijom predsedavajućeg u nadzornom odboru VW-a, trebalo da bi da dobije 5,1 milion evra, a osim toga, on će dobiti 13.400 evra za obavljanje dužnosti predsedavajućeg u odboru.
 
Prošle nedelje, VW je saopštio da će zamrznuti isplatu 30 odsto godišnjih bonusa za članove izvršnog odbora.
 
VW je, takođe, objavio da je ostvario ogroman gubitak od 1,58 milijardi evra u 2015. godini, zbog izdvajanja 16,2 milijarde evra za pokrivanje potencijalnih troškova skandala. To je prvi gubitak za kompaniju od 1993. godine, a VW je u 2014. godini ostvario profit od 10,8 milijardi evra.
 
VW, koji poseduje 12 brendova, od "audija" do "poršea", "lamborginija", "škode" i SEAT-a, zapao je u septembru prošle godine u najveću krizu do sada, kada je u javnost isplivalo da je u 11 miliona vozila širom sveta ugradio softver za manipulacije vrednostima izduvnih gasova.
 
Autor: Tanjug
  • zivan

    28.04.2016 22:17
    U pitanju su uslovni bonusi, s obzirom da se vezuju za ostvarenje postavljenih planova razvoja i poslovnih rezultata. Kako se WV solidno oporavlja, realno je da nakon tri godine budu isplaceni. Susstina je da evropske automobilske firme prednost daju dizel motoru, americcke motorima benzincima. Ameri su uspeli da nametnu izuzetno visoke standarde za ccestice izduvnih gasova, koje dizel motori teze ispunjavaju, pa otuda nevolje.
    Ipak, pokazale se da su senzacionalne glasine o pet puta vecoj emisiji gasova lupetanja. Softver je prikazivao emisiju 30 odsto manju od realne. NO, svih 12 modela WV su izvanredna vozila, svaki lider u svojoj klasi, zato se nemaccki proizvodjacc i brzo oporavlja.
    To je borba izmdju proizvodjacca dva tipa motora sa unutrassnjm sagorevanjem...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija