APR omogućila dostavljanje izveštaja za prošlu godinu u posebnom informacionom sistemu

Agencija za privredne registre (APR) objavila je da je omogućila korisnicima dostavljanje izveštaja za 2020. godinu u Posebnom informacionom sistemu.
APR omogućila dostavljanje izveštaja za prošlu godinu u posebnom informacionom sistemu
Foto: Pixabay
Korisnicima je od 20. januara omogućen pristup aplikaciji za dostavljanje izveštaja za statističke potrebe i finansijskih izveštaja sa propisanom dokumentacijom, odnosno izjave o neaktivnosti za 2020. godinu (izveštaji za 2020. godinu), preko Posebnog informacionog sistema APR-a, objavljeno je sa sajtu te agencije. Kako je precizirano, tako se obezbeđuje jedinstven postupak unosa, kontrole, potpisivanja i dostavljanja tih izveštaja.
 
Aplikaciji može da se pristupi na internet stranici Registra finansijskih izveštaja. U okviru Posebnog informacionog sistema, iz APR-a su naveli da su i ove godine obezbedila Tehničko uputstvo za potpisivanje dokumenata i zahteva kvalifikovanim elektronskim potpisom i Tehničko uputstvo za elektronsko plaćanje, kao i odgovarajuća video uputstva koja se odnose na kreiranje zahteva, popunjavanje obrazaca, potpisivanje i ažuriranje dokumentacije, plaćanje naknade, kao i potpisivanje i dostavljanje izveštaja.
 
Dostupna su detaljna korisnička uputstva za sastavljanje i dostavljanje svih vrsta izveštaja za 2020. godinu.
 
Sva pravna lica i preduzetnici koji knjige vode po sistemu dvojnog knjigovodstva, dužni su da svoje izveštaje za 2020, kao i do sada, dostave APR-u, isključivo u elektronskom obliku, potpisane kvalifikovanim elektronskim potpisom zakonskog zastupnika. Posebno su istakli da su ove godine obveznici dostavljanja izveštaja i stečajne mase, nad kojima je nastavljen postupak stečaja u slučaju obustave ili zaključenja tog postupka nad stečajnim dužnikom, u smislu zakona kojim se uređuje stečaj odnosno stečajne mase koje imaju svoj zasebni matični broj.
 
Putem linka Pretraga evidencije obveznika, APR je korisnicima obezbedila i uvid u evidenciju obveznika, a pretraga se može vršiti po matičnom broju, poreskom identifikacionom broju (PIB) ili po nazivu pravnog lica, odnosno preduzetnika.
 
Kroz pretragu evidencije obveznika, korisnicima su na raspolaganju podaci za svakog pojedinačnog obveznika, i to: statusni podaci, podaci o zakonskom zastupniku, veličina obveznika, obaveza vršenja revizije, računovodstvena regulativa kao i obrasci na kojima obveznik sastavlja izveštaje.
 
Podsećaju se obveznici na njihovu obavezu da provere ažurnost podataka u evidenciji obveznika pre dostavljanja izveštaja za 2020. godinu, putem Posebnog informacionog sistema.
 
Ukoliko utvrde da podaci u evidenciji nisu ažurni, nužno je da upute reklamaciju za ažuriranje tih podataka na elektronsku adresu: obveznicifi@apr.gov.rs. Kako ove godine poslednji dan za predaju izveštaja za statističke potrebe ističe u nedelju, 28. februara, APR će obveznicima omogućiti prijem izveštaja zaključno sa 1. martom 2021.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija