Epl ponovo najvredniji globalni brend, preoteo tron Amazonu

Američki tehnološki div Epl ponovo je proglašen najvrednijim svetskim brendom na rang listi "Brand Frinance Global 500" za 2021. godinu, posle pet godina otkako je izgubio tu titulu, potisnuvši s prvog mesta Amazon.
Epl ponovo najvredniji globalni brend, preoteo tron Amazonu
Foto: Pixabay
Prema novoj rang listi vrednost brenda Epl porasla je za 87,4 odsto na 263,4 milijarde dolara, dok se vrednost žiga drugoplasiranog Amazona povećala za 15,1 procenat, na 254,1 milijardu dolara.
 
Među prvih 10 najvrednijih robnih marki, čak sedam je iz SAD-a, dve su iz Kine i jedna iz Južne Koreje.
 
Na trećem mestu najvrednijih globalnioh brendova nalazi se Gugl s procenjenom vrednošću od 191,2 milijarde dolara, četvrti je Majkrosoft (140,4 milijarde), a peti južnokorejski Samsung (102,6 milijardi dolara).
 
Slede američki trgovinski lanac Volmart, čiji brend vredi približno 93,2 milijarde dolara, Fejsbuk sa iznosom od 81,4 milijarde, na poziciji broj osam je kineska ICBC banka (72,8 milijardi), dok listu prvih deset zaokružuju telekomunikaciona kompanija Verajzon iz SAD-a (68,9 milijardi) i kineska društvena mreža ViČet (67,9 milijardi dolara).
 
Imajući u vidu da su nove tehnologije pokretač povećanja vrednosti brenda u raznim industrijama, kompanija Tesla je u tom pogledu ostavila iz sebe mnoge tradicionalne marke sa skokom vrednosti od čak 158 procenata, na 32 milijarde dolara, prema ovoj rang listi.
 
Brendovi u e-trgovini su takođe napredovali u uslovima "nove normalnosti" izazvane globalnom pandemijom, pri čemu je kineska tehnološka grupa Alibaba udvostručila vrednost brenda, s rastom od 108,1 odsto na 39,2 milijarde dolara.
 
Vrednost brendova u sferi tradicionalnih medija nastavlja da opada, a najveći pad od 49 procenata beleži američka tv mreža CBS, dok, s druge strane, mere korona zaključavanja povećavaju popularnost striming usluga.
 
Usled pandemije kovida, među 10 brendova s najbržim padom vrednosti čak šest je iz avio i vazduhoplovnog sektora, a zbog mera ograničenja putovanja i zatvaranja ugostiteljskih objekata tonu i brendovi iz turizma i ugostiteljstva. Hoteli Meriot i turistička platforma Airbnb odjavili su se od rangiranja, a Starbaks, Mekdonalds i KFC beleže pad vrednosti brenda.
 
Interesantan je i podatak da je ViČet pretekao Ferari po snazi brenda, sa osvojenih 95,4 poena od mogućih 100 i rejtingom AAA+, navodi se u izveštaju.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Miruju i dizel i benzin

Benzin i dizel će se u Srbiji od danas u 15 sati do 30. aprila, na pumpama prodavati po istim cenama.