Istraživanje: Kvalitet vozila nikad lošiji

Nedostatak čipova i logistički problemi ne znače samo povećanje cena vozila - ovo takođe utiče i na njihov kvalitet.
Istraživanje: Kvalitet vozila nikad lošiji
Foto: Pixabay
JD Power je objavio studiju kvaliteta automobila za ovu godinu, u kojoj je otkrio da je kvalitet novih vozila opao za 11 procenata na godišnjem nivou, što je najveći pad koji je grupa ikada zabeležila.
Proizvođači električnih vozila posebno pokazuju veliki pad kvaliteta, a Polestar je na poslednjem mestu. Kompanija Tesla je, u međuvremenu, rangirana na sedmom mestu od dna, nastavljajući svoj trend loše proizvodnje.
U ovogodišnjem istraživanju, JD Power je zabeležio 226 problema na 100 Tesla vozila. Kombinujući sva električna vozila koja nisu Tesla, istraživanje kaže da je prijavljeno 240 problema na 100 EV, što je blagi pad u odnosu na 251 prošle godine kako je sve više EV modela izašlo na put.
 
Istraživanje je zasnovano na podacima od ukupno 84.165 verifikovanih vlasnika i zakupaca vozila za ličnu upotrebu registrovanih od novembra 2021. do februara. Odgovori iz anketa dali su podatke za 33 različite marke i 189 različitih modela vozila.
 
Softver ostaje trajni problem za automobilsku industriju, sa šest od 10 najvećih problema vezanih za infotainment sisteme. Glavni problem je bila jedna od najvećih karakteristika koje ljudi traže u novim automobilima: Apple CarPlay i Android Auto. CarPlay, posebno, koristi polovina svih vozača koji su učestvovali u anketi, i oni su prijavljivali manje problema od 17 odsto korisnika koji koriste Android Auto.
 
Ispitanici su otkrili da je i CarPlay i Android Auto teško razumeti, a korisnici takođe imaju sve više problema da se povežu.
 
Pored pada kvaliteta, izveštaj takođe navodi karakteristike koje su proizvođači izbacili kako bi se izborili sa nedostatkom čipova: Isporučuje se manje vozila sa naprednim funkcijama pomoći vozaču, grejanim sedištima, neki su davali samo jedan ključ i slično.
 
Kompanije poput Chevrolet-a su prošle godine ukinule bežične punjače za telefone i funkcije automatskog pokretanja i zaustavljanja koje štede gorivo u nekim SUV modelima, a Ford je uklonio neke kontrole klima-uređaja sa zadnjih sedišta svog Explorer SUV-a.
 
Sa druge strane, pobednik istraživanja je GM-ov Buick, a BMW i Hyundai osvojili su drugo i treće mesto.
  • Драган

    07.07.2022 08:43
    Ко
    Нису направљени квалететнији аутомобили од голфа 2, мерцедес W124 и стари модел Аудија 80, Ко има та аута у неком очуваном стању, не траба му ништа боље. Па за неке нове моделе нисана дају гаранцију од 60.000 пређених километара!!! (а кваре се и пре тога), док сваки мерцедес 124-ка, прелази редовно по милион километара, уз једно равнање главе мотора на неких 400.000-500.000 километара, осталих варова практично ни нема... само редовно одржавање.
  • Ivan

    05.07.2022 12:42
    Davne 1982 godine dao sam slusalicu na jedan modem kuci napravljena kutija i sa ZX80 Spectrum racunarom i jos dva interfejsa mi smo se povezali za radio stanicom i radio Klubom u Beogradu iz Pule. Toliko o nemogucnosti da se povezu za autom. Sramota.
  • Casovnicar

    05.07.2022 09:58
    čip
    "nedostatak čipova", kako da ne

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija