Kako se kreću cene u regionu i šire: Dizel najjeftiniji u Severnoj Makedoniji, najskuplji u Nemačkoj

U državama regiona i pojedinim zemljama Evropske unije dizel je najjeftiniji u Severnoj Makedoniji, a najskuplji u Nemačkoj.
Kako se kreću cene u regionu i šire: Dizel najjeftiniji u Severnoj Makedoniji, najskuplji u Nemačkoj
Foto: Pixabay

Benzin se po najnižim cenama prodaje u Crnoj Gori, a po najvišim u Grčkoj, objavio je portal Nova.rs.

Litar dizela u Srbiji košta 207, a benzina 180 dinara.

Dizel je jeftiniji nego u Srbiji u šest država (Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Slovenija, Severna Makedonija i Bugarska), a benzin u tri (Hrvatska, Crna Gora i Severna Makedonija).
 
Do 16. avgusta Hrvati za litar dizela plaćaju 189 dinara, a cena benzina iznosi 175,87 dinara po litru.
 
U Bosni i Hercegovini litar dizela košta 198,74 dinara, dok je benzin nešto skuplji, 186,92 dinara.
 
Cene oba naftna derivata jeftinija su u Crnoj Gori u odnosu na Srbiju. U toj zemlji litar dizela košta 181,74, a benzina 170,01 dinar.
 
U Severnoj Makedoniji litar dizela značajno je jeftiniji u odnosu na Srbiju. Tako on košta 171,77 dinara, a što se benzina tiče, njegova prosečna cena je slična i iznosi 170,61 dinar.
 
Prema podacima zvanične stranice Evropske komisije, prosečna cena dizela u Sloveniji iznosi 204,37 dinara po litru. U odnosu na Srbiju jeftiniji je i benzin, čija je cena 190,77 dinara.
 
Dizel se i u Bugarskoj prodaje po nižim cenama – 198,86 dinara po litru. Benzin je u odnosu na Srbiju skuplji, te košta 189,36 za litar.
 
U Grčkoj je situacija drugačija – benzin je skuplji od dizela. Tako Grci za litar dizela izdvajaju u proseku 216,1, a benzina 244,71 dinar.
 
Međutim, cene goriva u Grčkoj drastično variraju od pumpe do pumpe, a prema pisanju grčkog portala tromatiko.rs, one "padaju svakog dana". Tako je trenutno najniža cena dizela 195,81, a benzina 218,09 dinara po litru.
 
Cene derivata nafte u Rumuniji su više, te iznose 216,1 za dizel i 193,58 dinara za benzin.
 
U drugim državama Evrope, sa višim životnim standardom, i gorivo je skuplje.
 
Tako je, primera radi, u Francuskoj litar dizela 215,63 dinara, dok benzin košta u proseku 215,28 dinara.
 
Cene su slične i u Italiji, gde vozači za litar dizela plaćaju 212,35, a za benzin 214,69 dinara.
 
U Austriji je gorivo još skuplje, te se na pumpama dizel prodaje po prosečnoj ceni od 218,79 dinara, dok benzin košta 218,09 dinara po litru.
 
U Nemačkoj vozači litar dizela kupuju po prosečnoj ceni od 223,48 dinara po litru. Benzin je znatno jeftiniji i litar ovog naftnog derivata košta 206,37 dinara, navodi se na sajtu Nova.rs.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • Branko NS

    19.08.2022 16:23
    Pa dobro
    Potrebno je jedinstvo sad kad je najteže i kada su pregovori u toku. Deri
  • Tulipan

    16.08.2022 02:11
    Putarina je sadržana u ceni goriva i to je cena na autobahn.U grafovima je bar 10% niža.
  • Ko?

    15.08.2022 21:22
    Ja
    Proverite cene goriva u Norveškoj i Švajcarsko, to je skupoća

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

MMF u oktobru ponovo u Srbiji

Ministar finansija Siniša Mali najavio je danas da 20. oktobra u Beograd ponovo stiže misija Međunarodnog fonda (MMF), sa kojom će Vlada razgovarati o daljim načinima saradnje.

U Evropi nedostaje čak 400.000 vozača kamiona

Prema studiji konsultantske firme Transport Intelidžens, procenjuje se da Evropi nedostaje 400.000 vozača kamiona da bi pokrili trenutne potrebe, a samo u Ujedinjenom Kraljevstvu nedostaje 76.000.