Potvrđeno: Električni Fiat "panda" proizvodiće se u Srbiji, ali sindikatima u Italiji to smeta

Međunarodni konzorcijum proizvođača vozila "Stelantis" je potvrdio odluku da svoju buduću verziju modela Fiata "panda", s pogonom isključivo na struju, proizvodi u Srbiji.
Taj Fiatov plan je izazvao žučne proteste italijanskih sindikata, zabrinutih za sudbinu radnih mesta u italijanskim fabrikama te firme, prenela je agencija AFP.
 
Fiat "panda" se proizvodi u fabrici Pomiljano D'Arko kod Napulja, a električna verzija se očekuje sredinom 2024. godine.
 
Sadašnja verzija "pande" koja se proizvodi u Italiji u potpunosti odgovara potrebama velikog broja korisnika, posebno Italijana, rekao je portparol "Stelantisa" i preneo da zato "ne mislimo da će biti u konkurenciji sa modelom koji će se proizvoditi u Srbiji, koji će biti na drugačijoj platformi i drugačije pozicioniran".
"Ako razvoj propisa i konkurentskih uslova fabrike Pomiljano dozvole, nameravamo da 'nastavimo život' postojećeg modela i da ga podržavamo do dolaska novog ciklusa modela", dodao je on.
 
Sindikat Fiom-Cgil je protestujući naveo da je sklapanje električnog modela Fiata "panda" u Srbiji "neprihvatljiva odluka kojoj se protivi svim sredstvima" i u ime radnika u Pomiljanu traži garancije sadašnjeg nivoa proizvodnje i zapošljavanja u toj fabrici.
 
"Postaje hitno i neophodno da se zna koji tip vozila će zameniti sadašnju 'pandu' čija proizvodnja u Pomiljanu je planirana do 2026. godine", dodao je on.
Ta tema će biti na dnevnom redu prvog okruglog stola o automobilskom sektoru koji u sredu u Rimu organizuje resorno ministarstvo, a učestvovaće Stelantis, sindikati i predstavnici regija.
 
Taj ciklus sastanaka ima za cilj stvaranje uslova koji će omogućiti Stelantisu da proizvede milion vozila godišnje u Italiji do 2028. ili 2030, rekao je izvor blizak pregovorima.
 
Stelantis je prošle godine u Italiji proizveo samo 685.753 vozila, usporen nestašicom elektronskih čipova.
 
Dva najnovija modela koje je predstavio Fijat, mali terenac 600e već se proizvodi u Poljskoj, a minijaturni - super-mini kratki "topolino" za dve osobe će se praviti u Maroku, piše AFP.
 
Najjednostavnija nova "panda hibrid" trebalo bi da košta oko 15.000 evra, a električna oko 20.000 evra, javio je ranije RTS.
  • /

    05.12.2023 18:10
    /
    cek, a jel putin kupio prethodnu turu fiata kako je bilo najavljeno
  • dare

    05.12.2023 16:41
    srbija je dobra za električne bicikle, taj nivo privrede, dostupnosti nafte, kretanja...
  • Aleksej

    05.12.2023 14:24
    Srpska Nepismena Stranka
    Opala macko mala, jos samo ih Hvale baterije, pitam se gde ce ih naci... :)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Koja država EU je najzaduženija?

Javni dug zemalja Evrozone je na kraju četvrtog tromesečja 2023. godine pao sa 89,9 odsto u prethodnom kvartalu na 88,6 odsto, objavio je Evrostat.

Bernar Arno najbogatiji na svetu

Francuski biznismen Bernar Arno, koji ima kontrolni paket akcija u holdingu LVMH, vodećem svetskom proizvođaču luksuzne robe, nalazi se na prvom mestu na rang listi najbogatijih ljudi sveta.