Stelantis zatvara fabriku na severu London: Odluka koja ugrožava stotine radnih mesta

Proizvođač automobila Stelantis najavio je danas da namerava da zatvori fabriku u Lutonu na severu Londona da bi se koncentrisao na proizvodnju na drugoj lokaciji u Velikoj Britaniji.
Stelantis zatvara fabriku na severu London: Odluka koja ugrožava stotine radnih mesta
Foto: Pixabay
Odluka o zatvaranju mogla bi dovesti do ukidanja stotina radnih mesta.
 
Više od 1.100 ljudi trenutno je zaposleno sa punim radnim vremenom u Lutonu, prema podacima kompanije.
Neki bi mogli da budu premešteni na drugu lokaciju u Elsmir Portu, udaljenu 300 kilometara, na severu Engleske, gde će biti otovoreno "stotine stalnih radnih mesta", saopštio je Stelantis, matična kuća Pežoa, Fijata i Krajslera.
Kompanija je počela konsultacije sa zaposlenim i sindikatima.
 
Pored premeštaja određenih radnih mesta kompanija takođe obećava potpunu podršku posvećenu zapošljavanju, uključujući mogućnosti prekvalifikacije, za sve pogođene radnike u "vrlo aktivnoj zoni Luton".
 
Ova reorganizacija koja prolazi kroz investiciju od 50 miliona funti (60 miliona evra) ima za cilj "jačanje fabrike u Elsmir Portu".
 
Stelantis ukazuje da je u tu fabriku uložio 100 miliona funti (120 miliona evra) u 2021. godini da bi ona postala njegov prvi pogon gde se proizvode isključivo električna komercijalna vozila.
 
Tu se proizvode mala laka vozila kao što su Sitroen e-Berlingo, Opel Combo Electric ili Pežo E-Partner.
 
Britanski proizvođači automobila već se mesecima brinu zbog obećanja laburističke partije, koja je došla na vlast u julu, da će pomeriti pet godina unapred zabranu prodaje novih vozila koja idu isključivo na benzin, zbog, po njihovoj oceni nedovoljen tražnje za električnim vozilima.
 
Stelantis je čak u junu zapretio da će jednostavno prestati sa proizvodnjom u Velikoj Britaniji zbog nedovoljne podrške vlasti za električna vozila.
 
Prethodna konzervativna vlada je prošle godine pomerila zabranu prodaje novih vozila na benzin u Velikoj Britaniji do 2035. godine, u odnosu na prethodni određeni cilj od 2030. godine, a laburistička stranka sada hoće to ponovo da vrati.
 
Vlada je prošle nedelje ponovila da hoće "ponovo da uspostavi progresivno ukidanje do 2030. godine vozila koja se pokreću isključivo motorima na unutrašnje sagorevanje", posle okruglog stola u tom sektoru.
 
Vlada je podsetila i da predviđa da uloži dve milijarde funti (2,4 milijarde evra) za pomoć britanskoj automobilskoj industriji da bi se sprovela ta tranzicija.
  • Сима

    28.11.2024 08:53
    Хибрид
    У Лондону Пријус је далеко најпопуларније возило. Тако да Тојота сигурно неће имати проблем.
  • predrag

    27.11.2024 08:07
    Kakve "nedovoljne podrške vlasti za električna vozila" ?!
    Ja sam mislio da je u kapitalizmu sve stvar trzista.

    A "podrška vlasti za ..." je domen komunizma ?
    Znaci i kapitalizam je komunizam kada zatreba ?

    Nema narod para za el. aute !!
    Ogranicite kubikazu benzinskih na 250 cm3 i eto resenja za glob.zagrevanje.
    Ali mali ce biti profit kompanija, nece svalerke moci da im putuju u svemir.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Srbiji potvrđen novi aranžman sa MMF-om

Odbor direktora Međunarodnog monetarnog fonda (MMF) potvrdio je u Vašingtonu novi nefinansijski aranžman za naredne tri godine za Srbiju, u vidu Instrumenta za koordinaciju politika (PCI).