
Evropska automobilska industrija u krizi, to će uticati i na Srbiju
Evropska automobilska industrija je u recesiji, jer je Evropa, umesto da se bavila sobom i svojim razvojem, štitila svoje tržište od Kine, a to će imati posledice i na Srbiju.

Foto: Pixabay
To je rečeno na okruglom stolu "Stanje i perspektive autoindustrije, s posebnim osvrtom na nemačku autoindustriju i posledice za zaposlene u Srbiji".
Predsednica UGS Nezavisnost Čedanka Andrić rekla je da se ovom skupu nisu odazvali predstavnici ministarstava privrede i rada, iako je dijalog način da se pronađu rešenja za krizu koja će sigurno pogoditi i Srbiju.
O krizi u autoindustriji govori činjenica da su se brojne evropske vlade već uključile u rešavanje tog pitanja, istakla je ona.
Predsednik Unije poslodavaca Srbije Miloš Nenezić rekao je da su među problemima koji se javljaju u ovom trenutku za dolazak stranih investitora - povećanje cene rada i nekvalifikovana radna snaga u nerazvijenim područjima u koje oni dolaze uz podršku države.
S druge strane, autoindustrija u Evropi je u recesiji, jer se više bavila zaštitom tržišta od Kine, nego što je razvijala svoje mogućnosti, rekao je Nenezić, dodajući da su glavne teme na svim skupovima u Evropi - Kina, Zelena agenda i proteklih par godina Ukrajina.
"Sam razvoj Evrope je bio u drugom planu, dok to nije slučaj sa azijskim tržištem, koje nastavlja da se razvija i to vidite po rastu ovde distributera koji stalno predstavljaju nove modele. Ne čujete da bilo ko ima probleme u ovom sektoru, osim Evrope", istakao je on.
Nenezić je ocenio i da u Evropi situacija sa birokratijom nije ništa bolja nego u Srbiji - uvek je: "Fali ti jedan papir" (FTP).
"Šta raditi u takvoj situaciji? Detektovati problem, što smo učinili, i onda tražiti rešenja i delovati", rekao je Nenezić i naglasio da je u sadašnjoj situaciji u Srbiji to malo teže, jer sve je manje stranih investicija, a firme su u "lošijoj likvidnosti".
U dobavljačkom sektoru autoindustrije u Srbiji trenutno je zaposleno više od 100.000 radnika, pri čemu nemačke kompanije kao što su Norma Group, Continental ContiTech, Continental Automotive, Lear, Aptiv, Magna, Kronberg & Schubert, Robert Bosch, ZF, Brose, Vorwerk, Leoni, DRÄXLMAIER i druge, zapošljavaju više od 70.000 radnika.
Najveći poslodavac u Srbiji u ovom sektoru je Leoni, sa približno 12.000 zaposlenih, a pored nemačkih kompanija, tu su i kompanije iz Kine i Južne Koreje.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija
Ilija Ivetić pred Schneider Electric PowerIT konferenciju: Važno je da prihvatimo promene
25.09.2025.•
0
"Veštačka inteligencija (AI) neće zameniti čoveka, ali ljudi koji koriste AI će zameniti one koji je ne koriste", kaže VP za globalne operacije i inovacije Schneider Electric-a Ilija Ivetić povodom PowerIT konferencije.
Kina može da proizvede više automobila nego što tržištu treba - i to je problem
25.09.2025.•
1
Kineska automobilska industrija, jedna od najvećih i najdinamičnijih u svetu, trenutno se suočava sa ozbiljnim strukturnim problemom - viškom proizvodnih kapaciteta.
Primena Zakona o centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika od 1. oktobra
24.09.2025.•
4
Zakon o centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika počinje da se primenjuje 1. oktobra.
Ministarstvo poljoprivrede: Srbija spremna na saradnju sa zemljama regiona u suzbijanju svinjske kuge
24.09.2025.•
0
Ministarstvo poljoprivrede Srbije saopštilo je da Srbija odgovorno sprovodi mere protiv afričke svinjske kuge i da je spremna na saradnju sa zemljama regiona u suzbijanju te zarazne bolesti.
Prve kazne države zbog nepoštovanja marži, Delezeu kazna od 24,5 miliona
24.09.2025.•
32
Dosadašnja kontrola tržišne inspekcije trgovinskih lanaca pokazala je da se vladina uredba o ograničavanju marži nije poštovala u 76 objekta, od kojih su čak 73 Delezeova.
I Velja Ilić je najavljivao legalizaciju za 100 evra: "Danas svi grade i još problematičnije je gde sve grade"
23.09.2025.•
8
Od 1997. do danas menjali su se ministri i zakoni, a broj nelegalnih objekata samo je rastao – sa nekoliko stotina hiljada na skoro pet miliona.
Tabaković: Građani uredno vraćaju kredite, nećemo olakšati kupovinu stanova za izdavanje
23.09.2025.•
9
Guvernerka Narodne banke Srbije Jorgovanka Tabaković izjavila je da se Srbija nalazi na istorijskom minimumu kada je reč o učešću problematičnih, odnosno nenaplativih kredita.
Frilenseri u oktobru treba da podnesu poresku prijavu
23.09.2025.•
1
Frilenseri će od 1. do 30. oktobra moći da podnesu poreske prijave za treći kvartal u ovoj godini.
Bajatović: Novi gasni aranžman sa Rusima u oktobru
23.09.2025.•
0
Generalni direktor Srbijagasa Dušan Bajatović izjavio je da će ove sedmice biti završeni pregovori o novom gasnom aranžmanu sa Rusijom i da će novi ugovor biti potpisan u oktobru.
Evropske zemlje ograničavaju programe "zlatnih viza" za strane investitore: Ovo su razlozi
23.09.2025.•
0
Evropske zemlje sve više ograničavaju programe "zlatnih viza" za strane investitore, što je u kontrastu sa politikom SAD koje uvode nove opcije za bogate kako bi ih privukle da se presele u zemlju.
Cena zlata na rekordnom nivou
23.09.2025.•
0
Cene zlata su skočile na rekordnih 3.728 dolara po unci, pre svega zbog mogućeg daljeg smanjenja kamatnih stopa u SAD i stalnom potražnjom za sigurnim utočištima od političke neizvesnosti.
Bocan-Harčenko: Gasprom se ne povlači iz NIS-a
22.09.2025.•
12
Ambasador Ruske Federacije Aleksandar Bocan-Harčenko izjavio je da promena vlasničke strukture u Naftnoj industriji Srbije ne znači da se Gasprom povlači.
Više leti nego zimi: Kakva nas potrošnja struje očekuje?
22.09.2025.•
2
Leto je stiglo do svog kalendarskog kraja, ali je i dalje veoma toplo, i maksimalne dnevne temperature dostižu, pa i premašuju 30 °C.
Promena vlasničke strukture u NIS-u prava ili podvala: "Sad čekamo da li će Amerikanci to progutati"
22.09.2025.•
8
Ruska kompanija "Gasprom" izašla je iz vlasništva u Naftnoj industriji Srbije - svoj udeo od 11,3 odsto prenela je na kompaniju "Intelligence" iz Sankt Peterburga, nedelju dana uoči isteka roka za uvođenje sankcija NIS.
Demanti kompanije Elrad Srbija
22.09.2025.•
0
Povodom netačnih i neproverenih informacija koje su se pojavile u pojedinim medijima tokom prethodne nedelje, kompanija Elrad Serbia d.o.o. Vlasotince izdaje sledeće saopštenje:
Dijaspora ove godine slala manje novca u Srbiju
22.09.2025.•
11
Priliv doznaka u Srbiju je u periodu januar-jun 2025, prema podacima Narodne banke Srbije, iznosio 2,3429 milijardi evra i bio je nešto niži u odnosu na isti period prošle godine kada je iznosio 2,541 milijardi.
Lidl pokreće međunarodnu kampanju "Lidl. Isplati se." - Obećanje potrošačima
22.09.2025.•
0
Lidl danas pokreće svoju prvu međunarodnu brend kampanju u 31 evropskoj zemlji pod sloganom "Lidl. Isplati se."
Tramp postigao sporazum sa Kinezima: Otkrio ko će upravljati američkim delom Tiktoka
22.09.2025.•
0
Američki predsednik Donald Tramp izjavio je da će medijski mogul Laklan Merdok i poslovni lideri Lari Elison i Majkl Del biti američki investitori u predloženom sporazumu o nastavku rada društvene mreže Tiktok u SAD.
Srbija prošle godine izvezla drvene mrtvačke sanduke u vrednosti od 3,2 miliona evra
21.09.2025.•
7
Domaća drvna industrija već petu godinu zaredom beleži manjak u spoljnotrgovinskoj razmeni, a jedan od retkih sektora u plusu je proizvodnja drvenih sanduka za sahranjivanje, koje najviše izvozimo u Italiju i Holandiju.
Menja se vlasnička struktura: "Gasprom" ustupio svoje akcije u NIS-u, zadržao samo jednu
21.09.2025.•
20
Akcionarsko društvo "Intelidžens" iz Sankt Peterburga, koje je deo Gasprom grupe, postalo je vlasnik 11,304 odsto akcija Naftne industrije Srbije, navedeno je u dokumentu koji je objavila Beogradska berza.
Komentari 15
Dilerizacija
24.09.2025 • 08:26
Ti "dileri" o kojima pričate su problem Severne Amerike, i nisu problem naših krajeva. Pa ni Evrope. Ovde postoje zastupinici. Velika je razlika, jer su "dilerske marže" na tlu severnoameričkog kontinenta velike i proizvoljne, a to je duga priča.
Naši zastupnici su potrebni proizvođačima, jer se vozila moraju servisirati, delovi skladištiti, ali i sama vozila izlagati pre prodaje.
Cene licenci su velike, kao i ostali troškovi. Nisu svi zastupnici "pljačkaški kapitalisti", iako uvek ima izuzetaka.
Proizvođač ne može sve da radi preko interneta, kao da prodaje futrole za mobilne.
Inflacija izjeda planetu, sada punom parom, ali takođe i poslednjih 10-15 godina. I to se odražava na cenu i kvalitet vozila.
CrniBranislav
Medio Sceptic
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar