Evropska automobilska industrija u krizi, to će uticati i na Srbiju
Evropska automobilska industrija je u recesiji, jer je Evropa, umesto da se bavila sobom i svojim razvojem, štitila svoje tržište od Kine, a to će imati posledice i na Srbiju.
Foto: Pixabay
To je rečeno na okruglom stolu "Stanje i perspektive autoindustrije, s posebnim osvrtom na nemačku autoindustriju i posledice za zaposlene u Srbiji".
Predsednica UGS Nezavisnost Čedanka Andrić rekla je da se ovom skupu nisu odazvali predstavnici ministarstava privrede i rada, iako je dijalog način da se pronađu rešenja za krizu koja će sigurno pogoditi i Srbiju.
O krizi u autoindustriji govori činjenica da su se brojne evropske vlade već uključile u rešavanje tog pitanja, istakla je ona.
Predsednik Unije poslodavaca Srbije Miloš Nenezić rekao je da su među problemima koji se javljaju u ovom trenutku za dolazak stranih investitora - povećanje cene rada i nekvalifikovana radna snaga u nerazvijenim područjima u koje oni dolaze uz podršku države.
S druge strane, autoindustrija u Evropi je u recesiji, jer se više bavila zaštitom tržišta od Kine, nego što je razvijala svoje mogućnosti, rekao je Nenezić, dodajući da su glavne teme na svim skupovima u Evropi - Kina, Zelena agenda i proteklih par godina Ukrajina.
"Sam razvoj Evrope je bio u drugom planu, dok to nije slučaj sa azijskim tržištem, koje nastavlja da se razvija i to vidite po rastu ovde distributera koji stalno predstavljaju nove modele. Ne čujete da bilo ko ima probleme u ovom sektoru, osim Evrope", istakao je on.
Nenezić je ocenio i da u Evropi situacija sa birokratijom nije ništa bolja nego u Srbiji - uvek je: "Fali ti jedan papir" (FTP).
"Šta raditi u takvoj situaciji? Detektovati problem, što smo učinili, i onda tražiti rešenja i delovati", rekao je Nenezić i naglasio da je u sadašnjoj situaciji u Srbiji to malo teže, jer sve je manje stranih investicija, a firme su u "lošijoj likvidnosti".
U dobavljačkom sektoru autoindustrije u Srbiji trenutno je zaposleno više od 100.000 radnika, pri čemu nemačke kompanije kao što su Norma Group, Continental ContiTech, Continental Automotive, Lear, Aptiv, Magna, Kronberg & Schubert, Robert Bosch, ZF, Brose, Vorwerk, Leoni, DRÄXLMAIER i druge, zapošljavaju više od 70.000 radnika.
Najveći poslodavac u Srbiji u ovom sektoru je Leoni, sa približno 12.000 zaposlenih, a pored nemačkih kompanija, tu su i kompanije iz Kine i Južne Koreje.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija
Sindikat: Ako ne dobiju odgovor od institucija 1.400 radnika "Đerdap usluga" dolazi u Beograd
10.11.2025.•
1
Oko 1.400 radnika "Đerdap usluga" najavili su da će, ukoliko ne dobiju odgovor od institucija kojima su pisali, zajedno sa porodicama i prijateljima doći u Beograd, gde će ostati sve dok se ne reše njihovi problemi.
Ugašena još jedna fabrika na jugu Srbije
10.11.2025.•
2
U talasu gašenja firmi i otpuštanja radnika, jedna fabrika je zatvorena i u Bujanovcu.
Srbija "brani" NIS po bugarskom modelu koji podrazumeva dva koraka
10.11.2025.•
16
Promenama u menadžmentu NIS-a suvlasnici kompanije, ruski Gasprom i Vlada Srbije pokušavaju da po "bugarskom modelu" za Lukoil nađu rešenje za sankcije, ali je mala mogućnost da će to biti prihvaćeno.
Vlada Srbije planira da se u 2026. godini zaduži za 970 milijardi dinara
10.11.2025.•
7
Vlada Srbije planira da se u 2026. godini zaduži za oko 970 milijardi dinara (približno 8,3 milijarde evra) da bi pokrila budžetski deficit i otplatila stare dugove.
London razmatra uvođenje poreza na električna vozila
09.11.2025.•
5
Britanska vlada, koja traži prihode tri nedelje pre predstavljanja budžeta, razmatra porez na električna vozila kako bi pravednije finansirala putnu infrastrukturu u odnosu na automobile na benzin i dizel.
Kina ublažila restrikcije na izvoz retkih metala u SAD
09.11.2025.•
0
U novom znaku smirivanja odnosa, Kina je danas potvrdila da je suspendovala zabranu izvoza u SAD retkih metala galijuma, germanijuma i antimona, važnih u industrijskoj proizvodnji.
Ko će od sledeće godine morati da plaća porez na ugljen-dioksid?
09.11.2025.•
5
Od januara naredne godine u Srbiji će biti uveden novi porez, ali neće ga plaćati svi građani, već neke firme.
Na šta će vlast trošiti novac u 2026. i 2027: Milijarde za Expo, Nacionalni fudbalski stadion i rafale
09.11.2025.•
13
Vlada Srbije usvojila je predlog budžeta za 2026. godinu, kojim je planiran deficit od tri odsto, s prihodima od 2.414 milijardi i rashodima od 2.751 milijardu dinara.
Najbogatiji čovek na svetu je Ilon Mask: Ima 449 milijardi dolara
09.11.2025.•
3
Najbogatiji čovek na svetu je vlasnik kompanija Tesla, SpaceX i društvene mreže X, Ilon Mask, čije se bogatstvo trenutno procenjuje na 449 milijardi dolara (388 milijardi evra), pokazuje lista Blumberga.
Cene električnih vozila i benzinaca se sve više približavaju
09.11.2025.•
1
Cene električnih automobila se sve više približavaju cenama vozila koja koriste motor sa unutrašnjim sagorevanjem, pokazuje najnovija analiza tržišnih transakcija nemačkog automobilskog stručnjaka Ferdinanda Dudenhefera.
Šta za Srbiju znači stopiranje prodaje Lukoila?
08.11.2025.•
11
Prošlonedeljna najava ruske naftne kompanije "Lukoil" da namerava da proda svoju podružnicu u inostranstvu švajcarskoj kompaniji "Gunvor" zbog američkih sankcija, donela je Evropi i Srbiji samo kratkoročno olakšanje.
Drva po povlašćenim cenama: Penzioneri i socijalno ugroženi mogu kupiti po nižoj ceni
08.11.2025.•
3
Komercijalni direktor "Srbijašuma" Aleksandar Šalipur rekao je danas da je u tom preduzeću kubik drva 50 odsto jeftiniji i košta 5.269 dinara sa PDV-om, a u okviru državnih mera podrške građanima, od septembra do marta.
Sekundarne sankcije NIS-u: Devet meseci posledica za tržište i privredu
08.11.2025.•
9
Devet meseci pretnji sankcijama Naftnoj industriji Srbije, tokom kojih je kompanija obavljala delatnost u skladu sa posebnom licencom Ministarstva SAD, ostavile su vidljive posledice po njene poslovne rezultate.
Bugarska preuzela kontrolu nad rafinerijom Lukoil
07.11.2025.•
8
Bugarski parlament je danas doneo zakon kojim se pod državnu kontrolu stavlja rafinerija ruske grupe Lukoil u Burgasu, na Crnom moru.
Kompanija Gunvor odustala od preuzimanja Lukoila
07.11.2025.•
5
Kompanija Gunvor Group, jedan od najvećih svetskih trgovaca naftom i gasom, povukla je svoju ponudu za međunarodnu imovinu ruske naftne kompanije Lukoil.
Mesarović: Kineska firma planira da zaposli preko 3.000 ljudi u Srbiji
07.11.2025.•
16
Kineski tekstilni gigant "Guan Nan" dolazi u Srbiju i zaposliće 3.000 ljudi, potvrdili su predsednik grupacije Caj Šoking i ministarka privrede Adrijana Mesarović posle sastanka u kineskoj opštini Kećao.
Rat za retke minerale
07.11.2025.•
3
Do pre pola veka samo su fizikohemičari znali za elemente poput galijuma ili telura čija je upotreba i na globalnom planu, samim tim i potražnja, bila minimalna.
Nisan prodaje sedište firme, otpušta 15 odsto zaposlenih
06.11.2025.•
0
Japanski proizvođač automobila Nisan saopštio je danas da prodaje sedište kompanije u Jokohami za oko 540 miliona evra, ali i da će je kasnije zakupiti.
Cene stanova u Srbiji u drugom tromesečju veće oko šest odsto nego godinu dana ranije
06.11.2025.•
2
Cene stanova u Srbiji u drugom tromesečju ove godine veće su 5,78 odsto u odnosu na isti period prošle godine, objavio je Republički zavod za statistiku.
BDP Srbije veći dva odsto
06.11.2025.•
0
Realni rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) Srbije u periodu od januara do septembra 2025. međugodišnje je uvećan za oko dva odsto, a najveću zaslugu za to ima rast industrijske proizvodnje.
Komentari 15
Dilerizacija
24.09.2025 • 08:26
Ti "dileri" o kojima pričate su problem Severne Amerike, i nisu problem naših krajeva. Pa ni Evrope. Ovde postoje zastupinici. Velika je razlika, jer su "dilerske marže" na tlu severnoameričkog kontinenta velike i proizvoljne, a to je duga priča.
Naši zastupnici su potrebni proizvođačima, jer se vozila moraju servisirati, delovi skladištiti, ali i sama vozila izlagati pre prodaje.
Cene licenci su velike, kao i ostali troškovi. Nisu svi zastupnici "pljačkaški kapitalisti", iako uvek ima izuzetaka.
Proizvođač ne može sve da radi preko interneta, kao da prodaje futrole za mobilne.
Inflacija izjeda planetu, sada punom parom, ali takođe i poslednjih 10-15 godina. I to se odražava na cenu i kvalitet vozila.
CrniBranislav
Medio Sceptic
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar