Evropska automobilska industrija u krizi, to će uticati i na Srbiju
Evropska automobilska industrija je u recesiji, jer je Evropa, umesto da se bavila sobom i svojim razvojem, štitila svoje tržište od Kine, a to će imati posledice i na Srbiju.
Foto: Pixabay
To je rečeno na okruglom stolu "Stanje i perspektive autoindustrije, s posebnim osvrtom na nemačku autoindustriju i posledice za zaposlene u Srbiji".
Predsednica UGS Nezavisnost Čedanka Andrić rekla je da se ovom skupu nisu odazvali predstavnici ministarstava privrede i rada, iako je dijalog način da se pronađu rešenja za krizu koja će sigurno pogoditi i Srbiju.
O krizi u autoindustriji govori činjenica da su se brojne evropske vlade već uključile u rešavanje tog pitanja, istakla je ona.
Predsednik Unije poslodavaca Srbije Miloš Nenezić rekao je da su među problemima koji se javljaju u ovom trenutku za dolazak stranih investitora - povećanje cene rada i nekvalifikovana radna snaga u nerazvijenim područjima u koje oni dolaze uz podršku države.
S druge strane, autoindustrija u Evropi je u recesiji, jer se više bavila zaštitom tržišta od Kine, nego što je razvijala svoje mogućnosti, rekao je Nenezić, dodajući da su glavne teme na svim skupovima u Evropi - Kina, Zelena agenda i proteklih par godina Ukrajina.
"Sam razvoj Evrope je bio u drugom planu, dok to nije slučaj sa azijskim tržištem, koje nastavlja da se razvija i to vidite po rastu ovde distributera koji stalno predstavljaju nove modele. Ne čujete da bilo ko ima probleme u ovom sektoru, osim Evrope", istakao je on.
Nenezić je ocenio i da u Evropi situacija sa birokratijom nije ništa bolja nego u Srbiji - uvek je: "Fali ti jedan papir" (FTP).
"Šta raditi u takvoj situaciji? Detektovati problem, što smo učinili, i onda tražiti rešenja i delovati", rekao je Nenezić i naglasio da je u sadašnjoj situaciji u Srbiji to malo teže, jer sve je manje stranih investicija, a firme su u "lošijoj likvidnosti".
U dobavljačkom sektoru autoindustrije u Srbiji trenutno je zaposleno više od 100.000 radnika, pri čemu nemačke kompanije kao što su Norma Group, Continental ContiTech, Continental Automotive, Lear, Aptiv, Magna, Kronberg & Schubert, Robert Bosch, ZF, Brose, Vorwerk, Leoni, DRÄXLMAIER i druge, zapošljavaju više od 70.000 radnika.
Najveći poslodavac u Srbiji u ovom sektoru je Leoni, sa približno 12.000 zaposlenih, a pored nemačkih kompanija, tu su i kompanije iz Kine i Južne Koreje.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija
Profesor Lukić: Uslov za prodaju NIS-a je i da nema strategije Trojanskog konja
28.12.2025.•
0
Ministar finansija Siniša Mali rekao je da će Srbija morati da reaguje ako se do 15. januara ne pronađe rešenje za Naftnu industriju Srbije (NIS).
Vlasnici benzinskih pumpi Lukoil u SAD u problemima zbog sankcija
28.12.2025.•
1
Vlasnici Lukoil benzinskih pumpi u Sjedinjenim Američkim Državama suočavaju se sa ozbiljnim problemima usled sankcija koje je administracija predsednika Donalda Trampa uvela ruskoj naftnoj kompaniji Lukoil PJSC.
Doneta uredba o podsticajima za hotele
28.12.2025.•
1
Vlada Srbije usvojila je Uredbu o uslovima, načinu dodele i korišćenja sredstava podsticaja radi unapređenja kvaliteta hotelskog smeštaja.
Kreće procena vrednosti NIS-a: Srbija nije poželjan kupac - poznato zašto
28.12.2025.•
19
Ako je verovati onome što kaže resorna ministarka Dubravka Đedović Handanović, pregovori NIS-a i MOL-a o kupovini ruskog udela u srpskoj naftnoj kompaniji su u toku.
U 2025. ukradene kriptovalute u rekordnoj vrednosti od 2,7 milijardi dolara
28.12.2025.•
0
Sajber kriminalci su ove godine ukrali kriptovalute za rekordnih 2,7 milijardi dolara.
Ministarstvo: Neutemeljeno smanjenje otkupne cene mleka i pritisci neće ostati bez odgovora
27.12.2025.•
3
Ministarstvo poljoprivrede je saopštilo da neće ignorisati, niti ostaviti bez institucionalnog odgovora bilo kakvo nekorektno ponašanje pojedinih otkupljivača mleka, a posebno manjih mlekara, prema domaćim proizvođačima.
Poljoprivrednici traže da se ne uslovljavaju subvencije
27.12.2025.•
11
Poljoprivrednici više udruženja traže od ministra da ne menja politiku subvencija u 2026. i ne uslovljava da direktna davanja od 18.000 dinara po hektaru moraju biti iskorišćena za investicije u mehanizaciju i objekte.
Rusija produžila privremenu zabranu izvoza goriva
27.12.2025.•
4
Ruska vlada produžila je privremenu zabranu izvoza benzina, dizela i drugih goriva, saopštila je pres-služba Kabineta ministara.
Mađarski novinar: Pregovori oko prodaje NIS-a MOL-u idu u prilog Orbanovoj kampanji, gubi tlo unutar države
27.12.2025.•
11
Ključni interes koji Mađarska ima u kupovini NIS-a je da sebe pokaže kao važnog igrača koji može da sredi probleme na svetskoj, pre svega na balkanskoj sceni, ocenjuje novinar iz Budimpešte Gabor Bodiš.
U trećem kvartalu 2025. nešto veća prodaja stanova
26.12.2025.•
2
Republički geodetski zavod (RGZ) objavio je da je u trećem kvartalu ove godine potpisan 11.741 ugovor o kupoprodaji stanova u Srbiji, što je bilo 0,5 odsto više nego u istom periodu prošle godine.
Ministarstvo poljoprivrede: Ako bude prekomernog uvoza mleka, uvode se prelevmani
26.12.2025.•
14
Ministarstvo poljoprivrede je saopštilo da će, ako dođe do ozbiljnih poremećaja na tržištu zbog prekomernog uvoza mleka po damping cenama, uvesti prelevmane.
Sankcije NIS-u, zatvaranje fabrika, "legalizacija" objekata: Najvažniji ekonomski događaji u Srbiji u 2025.
26.12.2025.•
6
Od sankcija NIS-u, preko uvođenja 5G mreže u Srbiju do otvaranja pruge Novi Sad-Subotica, ovo su ekonomske vesti koje su obeležile prethodnu godinu u Srbiji.
Forbs Srbija: Vital napravio gubitak od 2,2 miliona evra, privremeno blokirani računi
26.12.2025.•
8
Kompanija Vital iz Vrbasa zabeležila je u 2024. godini neto gubitak od 2,2 miliona evra, dok su joj tokom decembra privremeno blokirani računi, zbog čega je bila među najpretraživanijim firmama u poslovnim registrima.
Produženo ograničenje rasta poreske osnovice za preduzetnike paušalce
26.12.2025.•
3
Poreska uprava Srbije saopštila je da je do kraja 2027. godine, produženo ograničenje rasta poreske osnovice za preduzetnike paušalce, do najviše 10 odsto godišnje.
Gorivo jeftinije za dva dinara
26.12.2025.•
5
Cene goriva u narednoj nedelji biće za dva dinara manje u odnosu na prethodnih sedam dana.
Dok se čeka kupac: "Traži se rešenje za NIS u duhu prijateljskih odnosa Rusije i Srbije"
26.12.2025.•
19
Ambsador Rusije Aleksandar Bocan-Harčenko izjavio je da se traži rešenje za Naftnu industriju Srbije (NIS) koje će biti u duhu i okviru prijateljskih odnosa dve zemlje.
Premijer Macut: Dijalog jedini put za rešavanje krize mleka u Srbiji
25.12.2025.•
10
Predsednik Vlade Srbije, Đuro Macut razgovarao je danas sa predstavnicima mlekara i trgovinskih lanaca o prevazilaženju posledica krize proizvodnje mleka na evropskom tržištu, po srpsko tržište.
Ranđelović: Usled domaćih faktora privreda Srbije raste sporije od planiranog
25.12.2025.•
1
Privreda Srbije ovu godinu završava u uslovima očekivane makroekonomske stabilnosti, ali uz rezultate koji su slabiji od očekivanih.
Evo kako je protekla ova sezona za proizvođače duvana: Rekordan prinos virdžinije, stabilnost, velika ulaganja
25.12.2025.•
0
Kraj godine u proizvodnji duvana uvek je pravi trenutak da se sagledaju rezultati, uporede iskustva sa terena i vidi šta je sezona iza nas donela.
Prosečna plata u oktobru oko 111.000 dinara, polovina zaposlenih radila za manje od 87.000
25.12.2025.•
8
Prosečna zarada u oktobru iznosila je 110.670 dinara, objavio je Republički zavod za statistiku.
Šta piše u licenci koja je izdata NIS-u: Mađarski Mol, datum za pregovore i uslovi za transakcije
25.12.2025.•
23
Američka kancelarija za kontrolu strane imovine (OFAC) pri Ministarstvu finansija izdala je licencu NIS-u za pregovore do 24. marta, ali nije omogućila nastavak rada kompaniji.
Komentari 15
Dilerizacija
24.09.2025 • 08:26
Ti "dileri" o kojima pričate su problem Severne Amerike, i nisu problem naših krajeva. Pa ni Evrope. Ovde postoje zastupinici. Velika je razlika, jer su "dilerske marže" na tlu severnoameričkog kontinenta velike i proizvoljne, a to je duga priča.
Naši zastupnici su potrebni proizvođačima, jer se vozila moraju servisirati, delovi skladištiti, ali i sama vozila izlagati pre prodaje.
Cene licenci su velike, kao i ostali troškovi. Nisu svi zastupnici "pljačkaški kapitalisti", iako uvek ima izuzetaka.
Proizvođač ne može sve da radi preko interneta, kao da prodaje futrole za mobilne.
Inflacija izjeda planetu, sada punom parom, ali takođe i poslednjih 10-15 godina. I to se odražava na cenu i kvalitet vozila.
CrniBranislav
Medio Sceptic
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar