Evropska automobilska industrija u krizi, to će uticati i na Srbiju

Evropska automobilska industrija je u recesiji, jer je Evropa, umesto da se bavila sobom i svojim razvojem, štitila svoje tržište od Kine, a to će imati posledice i na Srbiju.
Evropska automobilska industrija u krizi, to će uticati i na Srbiju
Foto: Pixabay
To je rečeno na okruglom stolu "Stanje i perspektive autoindustrije, s posebnim osvrtom na nemačku autoindustriju i posledice za zaposlene u Srbiji".
 
Predsednica UGS Nezavisnost Čedanka Andrić rekla je da se ovom skupu nisu odazvali predstavnici ministarstava privrede i rada, iako je dijalog način da se pronađu rešenja za krizu koja će sigurno pogoditi i Srbiju.
O krizi u autoindustriji govori činjenica da su se brojne evropske vlade već uključile u rešavanje tog pitanja, istakla je ona.
 
Predsednik Unije poslodavaca Srbije Miloš Nenezić rekao je da su među problemima koji se javljaju u ovom trenutku za dolazak stranih investitora - povećanje cene rada i nekvalifikovana radna snaga u nerazvijenim područjima u koje oni dolaze uz podršku države.
S druge strane, autoindustrija u Evropi je u recesiji, jer se više bavila zaštitom tržišta od Kine, nego što je razvijala svoje mogućnosti, rekao je Nenezić, dodajući da su glavne teme na svim skupovima u Evropi - Kina, Zelena agenda i proteklih par godina Ukrajina.
 
"Sam razvoj Evrope je bio u drugom planu, dok to nije slučaj sa azijskim tržištem, koje nastavlja da se razvija i to vidite po rastu ovde distributera koji stalno predstavljaju nove modele. Ne čujete da bilo ko ima probleme u ovom sektoru, osim Evrope", istakao je on.
Nenezić je ocenio i da u Evropi situacija sa birokratijom nije ništa bolja nego u Srbiji - uvek je: "Fali ti jedan papir" (FTP).
 
"Šta raditi u takvoj situaciji? Detektovati problem, što smo učinili, i onda tražiti rešenja i delovati", rekao je Nenezić i naglasio da je u sadašnjoj situaciji u Srbiji to malo teže, jer sve je manje stranih investicija, a firme su u "lošijoj likvidnosti".
 
U dobavljačkom sektoru autoindustrije u Srbiji trenutno je zaposleno više od 100.000 radnika, pri čemu nemačke kompanije kao što su Norma Group, Continental ContiTech, Continental Automotive, Lear, Aptiv, Magna, Kronberg & Schubert, Robert Bosch, ZF, Brose, Vorwerk, Leoni, DRÄXLMAIER i druge, zapošljavaju više od 70.000 radnika.
 
Najveći poslodavac u Srbiji u ovom sektoru je Leoni, sa približno 12.000 zaposlenih, a pored nemačkih kompanija, tu su i kompanije iz Kine i Južne Koreje.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Dilerizacija

    24.09.2025 20:57
    CrniBranislav
    24.09.2025 • 08:26

    Ti "dileri" o kojima pričate su problem Severne Amerike, i nisu problem naših krajeva. Pa ni Evrope. Ovde postoje zastupinici. Velika je razlika, jer su "dilerske marže" na tlu severnoameričkog kontinenta velike i proizvoljne, a to je duga priča.
    Naši zastupnici su potrebni proizvođačima, jer se vozila moraju servisirati, delovi skladištiti, ali i sama vozila izlagati pre prodaje.
    Cene licenci su velike, kao i ostali troškovi. Nisu svi zastupnici "pljačkaški kapitalisti", iako uvek ima izuzetaka.

    Proizvođač ne može sve da radi preko interneta, kao da prodaje futrole za mobilne.

    Inflacija izjeda planetu, sada punom parom, ali takođe i poslednjih 10-15 godina. I to se odražava na cenu i kvalitet vozila.
  • CrniBranislav

    24.09.2025 08:26
    Visoka cena
    Evropski automobili sa cenama odoše u oblake, a kvalitet materijala koje koriste je sve jadniji i jadniji, bez obzira na klasu automobila i onda kukaju. Neka pređu na direktnu prodaju automobila, a ne ovako preko dilera koji još više svojim maržama poskupljuju automobile, i eto im pojeftinjenja i prostora za manevrisanje.
  • Medio Sceptic

    23.09.2025 19:00
    Evropska autoindustrija jeste u velikoj krizi. Posebno segment vezan za električne automobile. Odustalo se od strategija prema kojoj je proizvodnja automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem trebalo da budu ukinuta do 2035. Evropski proizvođači sve više traže strateške partnere na Dalekom istoku. Posebno oni iz e-segmenta. I nije nužno da to bude Kina. Bez partera sa istoka nemaju velike šanse za preživljavanje.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Cena zlata na rekordnom nivou

Cene zlata su skočile na rekordnih 3.728 dolara po unci, pre svega zbog mogućeg daljeg smanjenja kamatnih stopa u SAD i stalnom potražnjom za sigurnim utočištima od političke neizvesnosti.

Demanti kompanije Elrad Srbija

Povodom netačnih i neproverenih informacija koje su se pojavile u pojedinim medijima tokom prethodne nedelje, kompanija Elrad Serbia d.o.o. Vlasotince izdaje sledeće saopštenje:

Dijaspora ove godine slala manje novca u Srbiju

Priliv doznaka u Srbiju je u periodu januar-jun 2025, prema podacima Narodne banke Srbije, iznosio 2,3429 milijardi evra i bio je nešto niži u odnosu na isti period prošle godine kada je iznosio 2,541 milijardi.