VIDEO: Poslušajte zvuk Jupitera

Naučnici svemirske agencije NASA otkrili su da najveća planeta sunčevog sistema Jupiter proizvodi sopstveni zvuk.
Iako ova planeta ima toliko brzu rotaciju i ogromnu količinu radijacije, naučnici su ipak odlučili da na Jupiter pošalju letelicu "Juno", od koje su već dobili prve podatke.

Visoka tehnologija omogućila je slanje zvučnih podataka o momentu ulaska broda u Jupiterovu magnetosferu u vidu balona koji odvaja njegovo magnetno polje od magnetnog polja Sunce. Ovo se dešava zbog veće gustine čestica koje okružuju planetu, a turbulencije postaju manje kako mu se prilazi bliže.

Zadatak kosmičkog broda "Juno" je da sakuplja podatke o unutrašnjosti planete, te na taj način omogući naučnicima da otkriju tajne nastanka planeta pre više miliona godina.

Led na Antarktiku rekordno tanak za jul

Obim antarktičkog morskog leda dostigao je najnižu vrednost za jul ove godine, što je sedam odsto ispod proseka za 44 godine praćenja, objavila je Evropska služba za klimatske promene Kopernikus.

Samsung značajno smanjuje proizvodnju telefona

Proizvođači pametnih telefona su tokom poslednjih godinu dana, uglavnom beležili porast broja prodaje telefona, što je bilo i očekivano, jer se tržište našlo u procesu oporavka od koronavirusa.