Menu 021

Naučnici ne mogu da objasne jednu neobičnu pojavu u Sunčevom sistemu

Naš Sunčev sistem upravo je postao jako čudan – objavila je Mišel Banister, profesorka astronomije sa Univerziteta Kvins.
Info 14.08.2016. | 14:39 > 16:31

Banister je javnosti predstavila otkriće TNO-a (trans-neptunskog objekta) koji se nalazi iza Neptuna u spoljašnjem Sunčevom sistemu. Nepoznati objekat je 160 hiljada puta bleđi od Neptuna, što znači da bi ovaj "svet" mogao da ima manje od 200 kilometara prečnika.

Ono što je čudno i što niko ne može da objasni jeste to da se ovaj TNO kreće – ka gore. Pritom se kreće oko Sunca "unazad", što ne radi nijedan objekat u Sunčevom sistemu. Objekat je zato nazvan "Niku" prema kineskoj reči za buntovnika.

Način na koji se kreće sugeriše da ga je nešto "izbacilo" iz normalne orbite, a Metju Holman s Harvard-Smitsonian Centra za astrofiziku, koji je bio deo tima koji je otkrio Niku, navodi kako ovo znači da se u našem Sunčevom sistemu dešava nešto što ne razumemo.

Konstantin Batigin sa Kalifornijskog Instituta tehnologije dodaje kako je reč o neverovatnom otkriću. Dodajmo da je Batigin ranije ove godine otkrio prisustvo veće grupe objekata koji se mogu objasniti prisustvom velikog neotkrivenog sveta, deset puta većeg od Zemlje – možda je reč i o mitskoj Planeti Devet.

Detaljna analiza Nika otkrila je da je ovaj TNO takođe deo veće grupe objekata, pa je Holman istražio da li ih možda privlači gravitacija Planete Devet. Međutim, tvrdi da to nije reč. Tragali su i za patuljastom planetom, poput Plutona, ali nisu imali sreće. "Ne znamo šta je ovo", rekao je Holman.

Autor: 021
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Preostalo 1500 Karaktera