Menu 021

NASA primila 12.000 molbi za astronaute

Američka svemirska agencija (NASA) objavila je da je primila 12.000 molbi za buduću generaciju astronauta, njih desetak, a rezultati postupka selekcije će biti objavljeni na leto 2021.
Info 02.04.2020. | 05:41
NASA primila 12.000 molbi za astronaute
NASA regrutuje novu posadu astronauta za svoj program Artemis, a cilj je između ostalog da na površinu Meseca stupi i prva žena. Prva posada Artemisa trebalo bi da sleti na Mesec do 2024, a potom bi se svake godine slala druga posada.

"Sledeća klasa astronauta, generacije Artemis, omogućiće nam da istražimo nova područja Meseca, a odvešće nas i na Mars", rekao je Džim Brajdenstin, direktor NASA-e.

Naime, dugoročni cilj je poslati astronaute na Mars, a NASA se nada da će kroz program slanja ljudi na Mesec naučiti i uvežbati astronaute za pohod na Crvenu planetu. Godine 2017. je od 18.300 kandidata njih 12 izabrano za astronaute, a 11 je izdržalo obuku do kraja. Trajala je do januara ove godine.

Kandidati moraju biti Amerikanci i imati magistarsku diplomu u naučnim disciplinama, tehnologiji ili matematici, a primaju se i lekari i piloti. NASA trenutno raspolaže s 48 aktivnih astronauta.

Budući regruti će se slati na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS), a jednog dana možda i na Mesec. Prva misija na Mesec planira se za 2024, a od 2028. planira se "trajno" ljudsko prisustvo na Zemljinom satelitu.
Autor: Hina
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Preostalo 1500 Karaktera