Uočena dosad najmoćnija supernova

Najveća do sada zabeležena eksplozija zvezde deset je puta snažnija od normalne supernove i 500 puta sjajnija, rekli su naučnici iz Britanije i SAD-a u istraživanju objavljenom u ponedeljak.
Uočena dosad najmoćnija supernova
Astronomi sa univerziteta u Birmingemu i iz Harvard-Smitsonijan centra za astrofiziku u Sjedinjenim Američkim Državama, svoje su otkriće, nazvano SN2016aps, opisali kao "ekstremno snažnu supernovu masivne zvezde".

Osim po veličini i sjaju, bila je "spektakularna" i po drugim svojstvima, rekao je koautor istraživanja Edo Berger.

Takva supernova emituje samo jedan odsto svoje energije u vidljivom svetlu, no SN2016aps emituje mnogo veći udeo. Procenjeno je da SN2016aps ima energiju jednaku rekordnih 200 kvadriliona gigatona TNT-a.

Zbog neuobičajeno velikih količina vodonika u oblaku eksplozije, astronomi veruju da je ta supernova izvorno nastala spajanjem dve zvezde.

Naučnici se nadaju da će otkriće SN2016aps-a voditi nalaženju drugih sličnih supernova i pomoći u razumevanju uslova u ranom svemiru.