Menu 021

FOTO: Ovo je panoramska fotografija Marsa koju je snimio Perseverance

NASA je sinoć objavila panoramsku fotografiju Marsa koju je snimio rover Perseverance na području na koje je robotsko vozilo sletelo prošle nedelje.
Info 25.02.2021. | 12:02
Fotografija, sastavljena od nekoliko snimaka koje je načinilo vozilo, pokazuje ivicu kratera Jezera u kojem je, kako naučnici smatraju, bilo duboko jezero u koje se ulivala reka pre 3,5 milijardi godina. Rover je napravio 142 snimaka u 360 stepeni pomoću uređaja visoke rezolucije montiranih na njegov jarbol.

"Smestili smo se na jako dobrom položaju na kojem možemo videti slike veoma slične onima koje su Spirit, Opportunity i Curiosity (tri robotska vozila koja su se pre Perseverancea spustila na Mars) pronašli na mestu njihovog sletanja", izrazio je zadovoljstvo Džim Bel sa univerziteta u Arizoni.

Glavni zadatak Američke svemirske agencije je da pronađe tragove nekadašnjeg života na Crvenoj planeti tako što će tokom barem dve godine prikupiti tridesetak uzoraka stena.

Kamere Perseverancea pomoći će naučnicima da otkriju geološku istoriju i atmosferske uslove u krateru i utvrde sastav stena i naslaga koje će biti uzorkovane i donete na Zemlju u nekoj budućoj misiji planiranoj u 2030-ima.

NASA je još početkom nedelje objavila dva dokumenta koja je načinio rover - neverovatan snimak spuštanja snimljen iz svih uglova i audiosnimak marsovskog vetra, prvi takav snimljen na ovoj planeti pomoću mikrofona.
Autor: Hina
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Preostalo 1500 Karaktera