Svemirski otpad udario u Međunarodnu svemirsku stanicu i oštetio je

Komad svemirskog otpada koji je bio premali da bi bio uočen na vreme, pogodio je Međunarodnu svemirsku stanicu.
Svemirski otpad udario u Međunarodnu svemirsku stanicu i oštetio je
Oštetio je robotsku ruku "Kanadarm 2". Instrument je, srećom, još funkcionalan, ali mu je probijena termička zaštita i oštećene neke komponente.

Svemirske agencije i naučna zajednica već neko vreme upozoravaju na problem svemirskog otpada (ostataka prethodnih misija i satelita van upotrebe), navodeći da je to tempirana bomba.

Stručnjaci prate više od 23.000 komada većih od teniske loptice kako bi se izbegao njihov sudar sa Međunarodnom svemirskom stanicom ili satelitom.

Manje objekte je nemoguće pratiti, što ne znači da oni ne mogu da nanesu značajnu štetu aktivnim misijama u orbiti Zemlje, piše Science alert.

Sto trideset miliona malih delova kruži u Zemljinoj orbiti

Robotska ruka "Kanadarm 2" (SSRMS), koju je dizajnirala Kanadska svemirska agencija, deo je opreme Međunarodne svemirske stanice već punih 20 godina. Radi se o robotskoj ruci od titanijuma koja služi za održavanje stanice i kao pomoć pri manevrisanju objekata izvan stanice, poput teretnih brodova.

Za sada nije poznato kada je tačno došlo do udara. Šteta je prvi put primećena 12. maja, tokom rutinskog pregleda.

"Uprkos udaru, trenutne analize pokazuju da je uređaj i dalje funkcionalan. Šteta je ograničena na manji deo ruke i termički pokrivač. 'Kanadarm 2' nastavlja s planiranim operacijama", objavila je Kanadska svemirska agencija.

Iako je MSS ovoga puta imala sreće, problem svemirskog otpada povećava se iz godine u godinu i samo je pitanje vremena kada bi moglo doći do ozbiljnije štete. Međunarodna svemirska stanica prošle godine je morala tri puta da izvede manevre kako bi izbegla sudare sa otpadom.

Evropska svemirska agencija procenjuje da oko Zemlje trenutno kruži oko 130.000.000 sitnih delova manjih od jednog milimetra.

Kad ste već ovde...

Stotine hiljada vas svakodnevno se oslanja na 021 tragajući za istinom i objektivnim pristupom informisanju. Obavezali smo se da ćemo raditi u interesu javnosti sa uspostavljenim visokim standardima novinarske profesije i vi ste nam uzvratili ogromnim poverenjem. Vašu podršku sada možete i da konkretizujete. 021 je pokrenuo gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od zanimljivih artikala direktno podržavate rad redakcije 021. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je za našu budućnost jer pravo novinarstvo vredi.

Džef Bezos 20. jula leti u svemir

Osnivač Amazona, Džef Bezos, leteće u svemir sledećeg meseca sa svojim bratom, u prvom svemirskom letu svoje raketne kompanije "Blue Origin", saopštio je ovaj milijarder.

Životinje sa većim mozgom duže zevaju

Studija o zevanju kod životinja, koju su radili naučnici iz Holandije, Austrije, Švajcarske, Češke i SAD, bavila se ponašanjem životinja u zoološkim vrtovima širom sveta.