I komete mogu biti "pijane"

Kada se približe našem Suncu i ugreju, komete počinju da izbacuju alkohol u svemir.
I komete mogu biti "pijane"
Izgleda da su neke od njih sklonije alkoholu od drugih. Naučnici su nakon analize atmosfere komete 46P/Wirtanen, koja je projurila unutarašnjim delom Sunčevog sistema tokom 2018. godine, uočili "abnormalno visoku" količinu alkohola, piše Index.

"46P/Wirtanen ima jedan od najviših nivoa alkohola i aldehida izmerenih u bilo kojoj kometi do danas. To nam govori o načinu na koji su se molekuli ugljenika, kiseonika i vodonika raspoređivali u ranom Sunčevom sistemu, kada je stvoren Wirtanen", rekao je naučnik Nil Delo Ruso sa Univerziteta "Džon Hopkins".

Čest gost

Kometa 46P/Wirtanen prilično je česta gošća u unutarašnjem delu Sunčevog sistema. Okrene se oko Sunca svake 5,4 godine, prilikom čega ponekad dođe toliko blizu Zemlje da je na noćnom nebu možemo videti golim okom, piše Science Alert.

Tokom svoje poslednje posete u decembru 2018. godine, prišla nam je na blizinu od 11,6 miliona kilometara, odnosno oko 30 puta više od prosečne udaljenosti između Zemlje i Meseca.

Astronomi su iskoristili ovu priliku kako bi je proučavali koristeći se spektografom u opservatoriji Keck. Pomoću ovog uređaja analizirali su sunčevu svetlost koja prolazi kroz kometu kako bi utvrdili njen hemijski sastav.

Komete se od asteroida razlikuju po tome što su sastavljene od različitih smrznutih spojeva. Asteroidi su, pak, uglavnom kamena ili metalna nebeska tela.

Tokom većeg dela orbite kometa ti spojevi su smrznuti, ali kada se kometa dovoljno približi Suncu, led počinje da prelazi iz čvrtsog u gasovito agregatno stanje i pritom izbacuje prašinu sa površine i stvara prašnjav i gasovit omotač. Taj materijal pravi repove gasa i prašine, po kojima su komete poznate i kojima duguju svoju lepotu.

Budući da je ovaj materijal bio smrznut u kometi od vremena kada je on formiran, iz doba ranog Sunčevog sistema, on nam pri promeni agregatnog stanja nudi informacije o sastavu iskonskog oblaka gasa iz kog je nastao i sam Sunčev sistem.

• stvarno vas molim

15.07.2021 16:01
    da nama zainteresovanima
    "...abnormalno visoku" količinu alkohola..."

odgovorite kolika je ta "visoka abnormalna količina"??? I šta radi ta famozna svemirska policija?? Jel gluvari ko i žabaljska???

Nove fabrike "Tesle" gube milijarde dolara

Tesline nove fabrike u Nemačkoj i Teksasu gube milijarde dolara, rekao je izvršni direktor kompanije Ilon Mask, istakavši visoke troškove, skromnu proizvodnju i probleme u lancu nabavke.

Epl upozorava korisnike starijih ajfon modela

Korisnici ajfon modela koji su objavljeni pre marta 2016. godine, neće moći da koriste novi iOS 16, a iz kompanije Epl upozoravaju i na rizike po sigurnost ličnih podataka na tim uređajima.

Tviter testira znatno duže tvitove

Tviter isprobava novu funkciju koja omogućava korisnicima blogovanje u dužem formatu do čak 2.500 karaktera, koja se zove Tviter beleške (Twitter notes), javlja danas BBC.

Telegram uveo pretplatu

Nakon što je početkom meseca osnivač Telegrama Pavel Durov najavio Telegram Premium, popularna aplikacija za razmenu poruka je sada počela da nudi pretplatničku verziju korisnicima.

Može li se plastika zaista reciklirati?

Kako postoji na hiljade različitih plastika, svaka sa specifičnim aditivima, koje se ne mogu reciklirati istim postupkom, sve su češći glasovi da se upotreba ovog materijala svede na minimum.