Bezos danas leti u svemir na 100 kilometara visine

Džef Bezos, najbogatiji čovek na svetu, spreman je da danas poleti u svemir u svom raketnom brodu "Nju šepard" u istorijskom podorbitalnom letu.
Bezos danas leti u svemir na 100 kilometara visine
Ovaj događaj je nova prekretnica u privatnim putovanjima u kosmos.

Američki milijarder će u 15 časova po srednjoevropskom vremenu poleteti iz pustinje u Zapadnom Teksasu do ivice svemira, a let će trajati 11 minuta.

Pre devet dana je njegov veliki konkurent Ričard Brenson obavio uspešno prvi turistički let do svemira preko svoje kompanije Virdžin galaktik, ali će Bezos dostići veću visinu - 100 kilometara u poređenju sa Brensonovih 86 kilometara.

Zajedno sa Bezosom u raketnom brodu će biti njegov brat Mark, potom avijatičarka Voli Fank (82) i tinejdžer koji je nedavno završio srednju školu Oliver Dimen (18), kao najstarija i najmlađa osoba koje će stići do svemira.

"Uzbuđen sam, ali ne i nervozan. Videćemo kako ću se osećati kada budem vezan u sedištu", rekao je Bezos.

Kako kaže, posada i raketa su spremni i svi imaju dobar osećaj o predstojećem letu.

Voli Frank je bila deo grupe Merkur 13 i prošla je obuku za Nasine astronaute početkom šezdesetih godina prošlog veka, ali nije dobila priliku da leti u svemir zbog svog pola.

Dimen je prva mušterija koja plaća za let Bezosovoj kompaniji Blu oridžin. On planira da od septembra studira fiziku i menadžment inovacija na Univerzitetu u Utrehtu. Njegov otac je šef kompanije za investiconi menadžment Somerset kapital partners.

Bezos je osnovao Blu oridžin 2000. godine a Blumberg procenjuje njegovo bogatstvo na 206 milijardi dolara.

• Aleksandar

20.07.2021 17:27
    Letikosa
    Leti on...ali da ne kazem na cemu i ka cemu...!!!
    Zaludjuju narod,do beskraja...

Instagram menja izgled

Instagram dobija novo "vizuelno osveženje", a to će se odnositi na novi logo, font i raspored reklama preko celog ekrana.

WhatsApp testira novu funkciju

Ako odlučite da napustite WhatsApp grupu koja postaje sve bučnija ili irelevantnija, aplikacija će objaviti obaveštenje koje svako može da vidi u ćaskanju.

"Kjuriositi" na Marsu otkrio "vrata"

Nasin rover "Kjuriositi" snimio je veoma zanimljiv prizor na Marsu prošle nedelje – pravilnu pravougaonu pukotinu u stenama, koja neodoljivo podseća na vrata ili ulaz koji vodi u podzemlje.

Apple gasi proizvodnju iPoda

Apple je objavio da nakon dve decenije gasi proizvodnju iPoda, uređaja koji je promenio način slušanja muzike i pomogao da se završi vladavina CD-a.

Mask: Ukinuo bih Tviterovu zabranu Trampu

Ilon Mask je izjavio da će ukinuti trajnu zabranu korišćenja Tvitera koju je ta društvena mreža uvela bivšem predsedniku Donaldu Trampu ako se realizuje njegov plan da kupi tu kompaniju.