VIDEO: Ruski astronauti objavili snimak sa svemirske stanice nakon nezgode

Ruski astronauti snimili su kratak video unutrašnjosti istraživačkog modula Međunarodne svemirske stanice (ISS).
VIDEO: Ruski astronauti objavili snimak sa svemirske stanice nakon nezgode
Na toj stanici se u četvrtak, nekoliko sati nakon pristajanja, dogodila nezgoda zbog koje je ceo objekat na kratko bio van kontrole.

Svemirska stanica sa sedam članova posade bila je u četvrtak izbačena sa svoje normalne putanje, koja se nalazi na oko 400 kilometara iznad Zemlje, a stručnjaci navode da je do nezgode došlo zbog greške računarskog programa, ali je moguće da se radilo i o ljudskoj grešci.

Na snimku koji je objavljen kasno uveče u subotu vidi se kako astronauti Oleg Novitski i Pjotr Dubrov otvaraju vrata istraživačkog dela, odnosno modula Nauka, na kojem se dogodila nezgoda, i obilaze njegovu unutrašnjost, izvestila je ruska svemirska agencija Roscosmos.

Prema izveštaju o nezgodi koji je objavila NASA, vođa misije odmah je proglasio vanredno hitno stanje dok su stručnjaci na Zemlji ubrzano radili na tome da što pre povrate stabilnost istraživačkog satelita.

Kako su objavile agencije NASA i Roscosmos, članovi posade Međunarodne svemirske stanice - dvojica ruskih astronauta, trojica američkih i po jedan astronaut iz Japana i Francuske - ni u jednom trenutku nisu bili izloženi direktnoj opasnosti.

Inače, kako prenosi Rojters, ruska agencija Roscosmos, koja je ove nedelje najavila planove o pokretanju još jednog istraživačkog modula u sklopu Međunarodne svemirske stanice u novembru, u poslednje vreme pretrpela je niz nezgoda kao i skandala povezanih s korupcijom.

Između ostalog, tokom izgradnje kosmodroma Vostočni na krajnjem istoku zemlje izvođači su bili optuženi za proneveru državnog novca.