VIDEO: NASA objavila snimak panorame Marsa

Laboratorija za mlazni pogon Američke svemirske agencije NASA, objavila je video snimak panorame Marsa, kojim obeležava devetogodišnje istraživanje rovera "Curiosity".
Slike šljunkovitih stena i zaobljenih brda oduševljavaju naučnike, dok se NASA-in rover penje na planinu Šarp, visoku osam kilometara u basenu Marsa, širokom 154 kilometara.

Abigejl Friman iz Nasine laboratorije u južnoj Kaliforniji, objasnila je da je rover proučavao da li na Marsu može da opstane svet mikroba, nastao u davnoj prošlosti, kada su u krateru "Gale", postojala jezera i podzemne vode, piše RTS.

Video snimak prikazuje unutrašnjost kratera, kao i lokacije po kojima se "Curiosity"  kretao, poslednjih devet godina. Snimak je dokaz da je tokom zimskog dana bez prašine u vazduhu, vidljivost do 30. kilometara.

Naučnici se nadaju da će saznati više o tome kako je Marsu nestalo vode i koliko mu je trebalo da postane suva pustinjska planeta.

• Samo pitam

29.08.2021 06:06
    Priroda i mi
    A odakle tamo oblaci ako nema vode?
  • Zemljanin

28.08.2021 10:47
    Petko
    Bilo bi dobro kad bi moglo nekoliko ledenih kometa usmeriti(privući)možda bi obezbedili potrebnu vodu za start nekog oblika života.
  • Goran

26.08.2021 09:02
    Zaista inspirativno i lepo. Šteta je što tamo nema dobrih uslova za život. Ja ne verujem da bi iko pristao da provede ceo ostatak života u nekoj zatvorenoj naseobini oblika konzerve. Možda, kada bi se vazduh mogao udisati, ali ovako ne. Što bi reko Met Dejmon "are you fucking crazy?"

Facebook pravi najbrži računar na svetu

Matična kompanija Facebooka "Meta Platforms Inc" objavila je da su članovi njenog istraživačkog tima počeli da prave novi superračunar namenjen istraživanju veštačke inteligencije.

Napravljen veštački mesec

Naučnici u Kini su napravili istraživačko postrojenje u kojem se nalazi "veštački mesec", a koje omogućava simuliranje uslova niske gravitacije na Zemlji za male predmete.

Sunce je verovatno imalo prstenove

Pre nego što su se u našem Sunčevom sistemu formirali Zemlja i druge planete, Sunce je verovatno bilo okruženo divovskim prstenovima prašine sličnim onima oko Saturna, navode naučnici u novoj studiji.