Teleskop Džejms Veb će trajati mnogo duže nego što se mislilo

Teleskop NASA Džejms Veb je prošao kroz prvi zaokret, pošto je američka svemirska agencija saopštila da će trajati "mnogo duže" nego što se prvobitno mislilo.
Teleskop Džejms Veb će trajati mnogo duže nego što se mislilo
Ispostavilo se, naime, da će teleskop imati dovoljno goriva da "omogući podršku naučnim operacijama za znatno duži period nego što se prvobitno mislilo", saopštila je NASA, a preneo "Indipendent".
Džejms Veb je prošle nedelje lansiran iz Francuske Gvajane.
Teleskop vredan 10 milijardi dolara lansiran je na raketi Arijane-5, a smatra se jednim od najvećih naučnih poduhvata u 21. veku.

Bilo je potrebno 30 godina za njegovo dizajniranje i izradu.

Misija Džejmsa Veba je da se nadoveže na otkrića svemirskog teleskopa Habl, kojem se, posle 31 godine u orbiti, rad bliži kraju.

Instagram menja izgled

Instagram dobija novo "vizuelno osveženje", a to će se odnositi na novi logo, font i raspored reklama preko celog ekrana.

WhatsApp testira novu funkciju

Ako odlučite da napustite WhatsApp grupu koja postaje sve bučnija ili irelevantnija, aplikacija će objaviti obaveštenje koje svako može da vidi u ćaskanju.

"Kjuriositi" na Marsu otkrio "vrata"

Nasin rover "Kjuriositi" snimio je veoma zanimljiv prizor na Marsu prošle nedelje – pravilnu pravougaonu pukotinu u stenama, koja neodoljivo podseća na vrata ili ulaz koji vodi u podzemlje.

Apple gasi proizvodnju iPoda

Apple je objavio da nakon dve decenije gasi proizvodnju iPoda, uređaja koji je promenio način slušanja muzike i pomogao da se završi vladavina CD-a.

Mask: Ukinuo bih Tviterovu zabranu Trampu

Ilon Mask je izjavio da će ukinuti trajnu zabranu korišćenja Tvitera koju je ta društvena mreža uvela bivšem predsedniku Donaldu Trampu ako se realizuje njegov plan da kupi tu kompaniju.