Uspešno otvoren sunčani štit teleskopa Džejms Veb

Sunčani štit na teleskopu Džejms Veb, koji bi trebalo da ga štiti od Sunčevih zraka, uspešno je otvoren u svemiru i sada je na redu otvaranje sistema ogledala.

Samo pomoću ove barijere veličine teniskog terena teleskop će moći da ima dovoljnu osetljivost da detektuje signale koji dolaze iz najudaljenijih delova svemira, prenosi Si-En-En.

Sada će početi druga faza rasklapanja platforme - otvaranje teleskopskih ogledala, od kojih je najveće prečnika 6,5 metara.

Godine testiranja na brojnim modelima isplatile su se jer su kontrolori i inženjeri bez ikakvih problema prvo odvojili i pozicionirali različite delove štita, a onda i otvorili i priveli funkciji.

Nakon što je štitnik za Sunčeve zrake uspešno postavljen, Vebov menadžer projekta Bil Oks rekao je da je teleskop prevazišao granicu od 70 do 75 odsto od ukupno 300 mogućih kvarova koji bi mogli da poremete sposobnost funkcionisanja ovog složenog sistema.

"Ovo je prekretnica i predstavlja pionirski rad hiljada inženjera, naučnika i tehničara koji su proveli značajan deo svoje karijere u razvoju, projektovanju, proizvodnji i testiranju ove svemirske tehnologije", rekao je menadžer za sistem zaštite od sunca Džim Flin.

Gruman, glavni inženjer za Veb iz NASA, podsetio je da teleskop Džejms Veb ima sposobnost da se osvrne u prošlost, koristeći svoje infracrvene sisteme za posmatranje i da otkriva skrivene aspekte i pogleda u univerzum dublje nego ikada ranije.

Instagram menja izgled

Instagram dobija novo "vizuelno osveženje", a to će se odnositi na novi logo, font i raspored reklama preko celog ekrana.

WhatsApp testira novu funkciju

Ako odlučite da napustite WhatsApp grupu koja postaje sve bučnija ili irelevantnija, aplikacija će objaviti obaveštenje koje svako može da vidi u ćaskanju.

"Kjuriositi" na Marsu otkrio "vrata"

Nasin rover "Kjuriositi" snimio je veoma zanimljiv prizor na Marsu prošle nedelje – pravilnu pravougaonu pukotinu u stenama, koja neodoljivo podseća na vrata ili ulaz koji vodi u podzemlje.

Apple gasi proizvodnju iPoda

Apple je objavio da nakon dve decenije gasi proizvodnju iPoda, uređaja koji je promenio način slušanja muzike i pomogao da se završi vladavina CD-a.

Mask: Ukinuo bih Tviterovu zabranu Trampu

Ilon Mask je izjavio da će ukinuti trajnu zabranu korišćenja Tvitera koju je ta društvena mreža uvela bivšem predsedniku Donaldu Trampu ako se realizuje njegov plan da kupi tu kompaniju.