Novi kosmički avion imaće skoro sve delove iz 3D štampača

Australijska vazdušno-kosmička kompanija "Hipersoniks launč sistems" planira da napravi hipersonični "kosmički avion" na hidrogenski pogon koji će moći da šalje manje satelite u Zemljinu orbitu.
Osim pokušaja da se napravi veliki pomak u industriji proizvodnjom prve svemirske letelice bez korišćenja ugljenika, "Hipersoniks" planira da većinu delova, uključujući motor, proizvede uz pomoć 3D štampača na Univerzitetu u Sidneju.
Tim inženjera profesora Sajmona Ringera sa Univerziteta pomoći će firmi proizvodnjom delova ključnih za let, kao što su delovi za trup i motor "Delta Velos" u kome se sagorevanje odvija u struji gasa koja se kreće brže od zvuka.
Ringer je naglasio da tehnologija 3D štampača pruža brojne prednosti, jer se uz pomoć nje mogu proizvesti oblici i dizajni kakve kompanija nikada ranije nije mogla da proizvede.

On je objasno da je na štampačima u Darlington kampusu Univerziteta u Sidneju moguće kombinovati elemente iz periodnog sistema u nove legure, koje mogu da poseduju karakteristike korisne u vazdušno-kosmičkoj industriji, javio je "Sputnjik".

Pre lansiranja pravih kosmičkih aviona, "Hipersoniks" planira da izgradi niz manjih svemirskih letelica koje će koristiti iste motore na hidrogenski pogon.

Kompanija očekuje da će probna letelica "DART AE" biti testirana 2023. godine.

Instagram menja izgled

Instagram dobija novo "vizuelno osveženje", a to će se odnositi na novi logo, font i raspored reklama preko celog ekrana.

WhatsApp testira novu funkciju

Ako odlučite da napustite WhatsApp grupu koja postaje sve bučnija ili irelevantnija, aplikacija će objaviti obaveštenje koje svako može da vidi u ćaskanju.

"Kjuriositi" na Marsu otkrio "vrata"

Nasin rover "Kjuriositi" snimio je veoma zanimljiv prizor na Marsu prošle nedelje – pravilnu pravougaonu pukotinu u stenama, koja neodoljivo podseća na vrata ili ulaz koji vodi u podzemlje.

Apple gasi proizvodnju iPoda

Apple je objavio da nakon dve decenije gasi proizvodnju iPoda, uređaja koji je promenio način slušanja muzike i pomogao da se završi vladavina CD-a.

Mask: Ukinuo bih Tviterovu zabranu Trampu

Ilon Mask je izjavio da će ukinuti trajnu zabranu korišćenja Tvitera koju je ta društvena mreža uvela bivšem predsedniku Donaldu Trampu ako se realizuje njegov plan da kupi tu kompaniju.