Kina planira prvu potragu za naseljivim planetama "u blizini" Zemlje

Kineski naučnici su predložili svemirski projekat za istraživanje univerzuma kroz svemirski teleskop.
Kina planira prvu potragu za naseljivim planetama "u blizini" Zemlje
Cilj je da se otkriju naseljive planete slične Zemlji izvan Sunčevog sistema, udaljene oko 32 svetlosne godine od naše planete.
Kako prenosi Kineski međunarodni radio, projekat je nazvan "Otkrivanje obližnje nastanjive egzoplanete" (Closeby Habitable Exoplanet Survey, skreaćeno CHES). Ako bude uspešno sproveden, to će biti prva svemirska misija specijalno osmišljena kako bi bile otkrivene nastanjive planete slične Zemlji oko obližnje zvezde slične Suncu.
Istraživanje naseljivih planeta van Sunčevog sistema jedno je od ključnih polja fundamentalnih istraživanja u astronomiji.

"CHES treba da pruži ključne odgovore na pitanje da li smo sami u univerzumu, kao i na pitanje kako planete mogu postati kolevka života", rekao je Ði Ðijanghui, profesor iz Opservatorije Purpl Mountajn pri Kineskoj akademiji nauka, koji je ujedno glavni istraživač misije CHES.

Ði je naveo da je do sada otkriveno i potvrđeno više od 5.000 egzoplaneta, uključujući 50-ak planeta sličnih Zemlji u naseljivoj zoni, ali većina se nalazi stotinama svetlosnih godina daleko od Zemlje.

"Otkriće obližnjih naseljivih svetova biće veliki proboj za čovečanstvo, a takođe će pomoći ljudima da prošire naš životni prostor u budućnosti", dodao je Ði.

• Jamesdin

27.05.2022 09:15
    @Hygge

Nerva može da leti mnogo brže.
  • Hygge

26.05.2022 08:03
    Eh...
    Zemlji najbliža zvezda je trozvedani sistem Proksima/ Alfa A i B Kentauri, udaljen 4,3 svetlosne godine. Zamislimo da se tu nalazi planeta ili planete koje su savršene za život kakav mi poznajemo i samo čekaju na nas. Najbrži objekt napravljen ljudskom rukom je Parker Solar Probe, koji se kreće oko 180 km/s. Da bi taj objekt prevalio 4,3 svetlosne godine bilo bi mu potrebno 7.166 godina. Osim naučne vrednosti i potreba za (sa)znanjem, praktična (upotrebna) vrednost za sada ne postoji. Dream on.
  • naseljive planete

23.05.2022 10:47
    kao CILJ !!????
    da li to znaci da neko planira da se seli sa zemlje........pitanje je ZASTO !? i KO !?

Nove fabrike "Tesle" gube milijarde dolara

Tesline nove fabrike u Nemačkoj i Teksasu gube milijarde dolara, rekao je izvršni direktor kompanije Ilon Mask, istakavši visoke troškove, skromnu proizvodnju i probleme u lancu nabavke.

Epl upozorava korisnike starijih ajfon modela

Korisnici ajfon modela koji su objavljeni pre marta 2016. godine, neće moći da koriste novi iOS 16, a iz kompanije Epl upozoravaju i na rizike po sigurnost ličnih podataka na tim uređajima.

Tviter testira znatno duže tvitove

Tviter isprobava novu funkciju koja omogućava korisnicima blogovanje u dužem formatu do čak 2.500 karaktera, koja se zove Tviter beleške (Twitter notes), javlja danas BBC.

Telegram uveo pretplatu

Nakon što je početkom meseca osnivač Telegrama Pavel Durov najavio Telegram Premium, popularna aplikacija za razmenu poruka je sada počela da nudi pretplatničku verziju korisnicima.

Može li se plastika zaista reciklirati?

Kako postoji na hiljade različitih plastika, svaka sa specifičnim aditivima, koje se ne mogu reciklirati istim postupkom, sve su češći glasovi da se upotreba ovog materijala svede na minimum.