Astronomi otkrili neobično veliku i svetlu crnu rupu

Atronomi su otkrili najbrže rastuću crnu rupu mase od tri milijarde Sunaca, koja svake sekunde troši ekvivalent jedne Zemlje i svetli 7.000 puta jače od naše galaksije.
Astronomi otkrili neobično veliku i svetlu crnu rupu
To je objavilo Australijski nacionalni univerzitet (ANU).
"Astronomi su lovili ovakve objekte više od 50 godina. Našli su hiljade bleđih, ali ovaj zapanjujuće svetli objekat provukao se nezapaženo", rekao je glavni istraživač Kristofer Onken s ANU-a, nazvavši ga "vrlo velikom, neočekivanom iglom u plastu sena."
"Sada želimo da znamo zašto je ova crna rupa drugačija - da li se dogodilo nešto katastrofalno? Možda su se dve velike galaksije urušile jedna u drugu, usmeravajući puno materijala u crnu rupu kako bi je nahranili", rekao je Onken.

Koautor Samjuel Lai nazvao je crnu rupu koja postavlja rekorde "izuzetnom".

"Prilično smo uvereni da ovaj rekord neće biti oboren. U suštini nam je ponestalo neba gde bi ovakvi objekti mogli da se sakriju. Orbite planeta u našem Sunčevom sistemu sve bi stale unutar horizonta događaja - granice crne rupe iz koje ništa ne može da pobegne", rekao je Lai.

Još jedna u nizu milionskih kazni za Gugl

Australijska komisija za konkurenciju i potrošače (ACCC) kaznila je Gugl (Google) sa 60 miliona dolara zbog toga što je kompanija skoro dve godine obmanjivala korisnike Androida u Australiji.

Led na Antarktiku rekordno tanak za jul

Obim antarktičkog morskog leda dostigao je najnižu vrednost za jul ove godine, što je sedam odsto ispod proseka za 44 godine praćenja, objavila je Evropska služba za klimatske promene Kopernikus.

Samsung značajno smanjuje proizvodnju telefona

Proizvođači pametnih telefona su tokom poslednjih godinu dana, uglavnom beležili porast broja prodaje telefona, što je bilo i očekivano, jer se tržište našlo u procesu oporavka od koronavirusa.