Otkriven novi potencijalno opasan asteroid

Međunarodni tim astronoma objavio je otkriće velikog asteroida čija orbita seče orbitu Zemlje, stvarajući šanse daleko u budućnosti, iako male, za katastrofalni sudar.
Otkriven novi potencijalno opasan asteroid
Asteroid širok 1,5 kilometara, nazvan 2022 AP7, otkriven je u području u kojem je jako teško uočiti objekte zbog sjaja Sunca.
Pronađen je zajedno s druga dva asteroida bliska Zemlji pomoću visokotehnološkog instrumenta na teleskopu "Viktor M. Blanko" u Čileu koji je izvorno razvijen za proučavanje tamne materije.
"2022 AP7 seče Zemljinu orbitu, što ga čini potencijalno opasnim asteroidom, ali trenutno nema putanju koja bi dovela do sudara sa Zemljom", rekao je čelnik tima koji je otkrio asteroid, astronom Skot Šepard sa Instituta za nauku Karnegi.

Potencijalna pretnja proizlazi iz činjenice da će se, kao i kod svakog drugog objekta u orbiti, njegova putanja polako menjati zbog bezbrojnih gravitacijskih sila, posebno planeta.

Zbog toga je teško iznositi dugoročne prognoze.

Novootkriveni asteroid je "najveći objekat potencijalno opasan po Zemlju koji je otkriven u poslednjih osam godina", objavio je NOIRLab, istraživačka grupa koju finansira SAD i koja upravlja s više opservatorija.

"Prema trenutnoj orbiti rizik je mali, ali u slučaju sudara asteroid te veličine imao bi razoran uticaj na život kakav poznajemo", rekao je Šepard.

Objasnio je da bi prašina izbačena u vazduh imala veliki efekat hlađenja, izazivajući "masovno izumiranje kakvo nije viđeno na Zemlji milionima godina".

Rezultati njegovog tima objavljeni su u naučnom časopisu "The Astronomical Journal". Druga dva asteroida ne predstavljaju opasnost po Zemlju, ali jedan je asteroid najbliži Suncu ikada pronađen.

Oko 30.000 asteroida svih veličina - uključujući više od 850 širih od jednog kilometra - utvrđeno je u blizini Zemlje, što im je obezbedilo oznaku Near Earth Objects (NEO).

Nijedan od njih nije pretnja Zemlji u narednih 100 godina.

Prema Šepardu, postoji "verovatno 20 do 50 velikih NEO-a koje treba pronaći", ali većina je u orbitama koje prikriva sjaj Sunca.

U sklopu pripreme za buduće otkriće još opasnijeg objekta NASA je krajem septembra sprovela probnu misiju u kojoj je sudarila letelicu s asteroidom, dokazujući da je moguće promeniti njegovu putanju.
  • Popaj

02.11.2022 17:04
    Spas
    Samo jedan covek, super heroj, moze da spase svet... ne spava vec godinama, u wc je isao u septembru, zadnji obrok jeo za Vidovdan... Covek od celika -AV!
  • Grrrr

02.11.2022 09:08
    E da hoće da ra*p*Z*i
    E da hoće da nas malo uspava, iskvarenog sveta malo ohladiti.

VIDEO: Epl se izvinio zbog kontroverzne reklame

Američka tehnološka korporacija Epl izvinila se zbog reklamnog video snimka za novi tablet "ajped pro" (iPad Pro) sa čipom M4, nakon što se suočila sa oštrim kritikama na društvenim mrežama.