Japanski milijarder objavio spisak osam umetnika koji će mu se pridružiti na letu oko Meseca

Japanski milijarder Jusaku Mezava objavio je spisak osam osoba koje će 2023, sa njim leteti oko Meseca u raketi američke kompanije Spejseks.
Foto: Beta/AP
Misija nazvana "dragiMesec" (dearMoon), najavljena je 2018, a Mezava je uplatio sva mesta za taj let.
On je najavio da će pozvati od šest do osam umetnika pre nego što je onlajn otvorio prijave za let.
Među osam izabranih su američki DJ i producent Stiv Aoki, američki jutjuber Tim Dod, češki umetnik Jemi A.D, irska fotografkinja Rianon Adam, britanski fotograf Karim Ilija, američki dokumentrista Brendan Hol, indijski glumac Devi Joši i južnokorejska K-pop zvezda, pevač TOP.

On je takođe imenovao dve zamene, američku snouborderku Kejtlin Farington i japansku plesačici Miju.

"Nadam se da će svako shvatiti odgovornost koja prati činjenicu napuštanja Zemlje, putovanja do Meseca i povratka. Oni će mnogo dobiti tim iskustvom i nadam se da će to iskoristiti da doprinesu planeti, čovečanstvu", rekao je Mezava preko Jutjuba.

Prema sajtu misije, putovanje će trajati šest dana, a letelica neće sleteti na Mesec.

Spejseksova raketa koja treba da se koristi za ovu misiju Staršip, će biti, kako je navedeno, "najmoćnija dosad napravljena". Iako je uspešno sprovela atmosferske letove i uspela ponovo da se vrati još nije izvela probni let u orbitu. Vlasnik Spejskesa Ilon Mask više puta je obećao da će se to obaviti pre kraja 2022.

Jusaku Mezava, 47-godišnji bogataš, osnivač najvećeg onlaj sajta za prodaju odeće u Japanu, prošle godine je sa svojim producentom leteo do Medjunarodne svemirske stanice ruskom letelicom Sojuz, a za to je ,prema japanskim medijima platio 10 milijardi jena (oko 73 miliona dolara).