Otkrivene dve planete koje dele istu orbitu oko svoje zvezde

Astronomi su otkrili dve planete koje dele istu orbitu oko svoje zvezde, što je bizarno kosmičko uparivanje za koje se dugo sumnjalo da postoji ali nikada nije dokazano.
Otkrivene dve planete koje dele istu orbitu oko svoje zvezde
Koristeći teleskop u Čileu španski tim astronoma uočio je oblak krhotina u istoj orbiti kao i već postojeću planetu koja kruži oko ove zvezde, udaljene 370 svetlosnih godina u sazvežđu Kentaur. Oni sumnjaju da je to ili planeta u formiranju ili ostaci planete koja je nekada postojala.
Poznato je da asteroidi prate planete oko njihove zvezde, na primer, Jupiter i njegovi takozvani trojanski asteroidi.
"Međutim, planete u istoj orbiti su veoma retke. U teoriji je moguće da postoje, ali ih niko nikada do sada nije otkrio", primetio je koautor studije iz Madridskog Centra za astrobiologiju Horhe Lilo-Boks.

Naučnici su rekli da će morati da sačekaju do 2026. kako bi uspešno pratili dva objekta oko zvezde poznate kao PDS 70.

Vodeća autorka Centra za astrobiologiju u Madridu Olga Balsalobre-Ruza rekla je da su nalazi, objavljeni u časopisu "Astronomy and astrophysics", prvi dokaz da takvi dvostruki svetovi mogu postojati.