VIDEO: Astronauti pronašli paradajz izgubljen na svemirskoj stanici pre osam meseci

Astronauti misije Expedition 70 su ove nedelje u prenosu uživo slavili 25. godišnjicu Međunarodne svemirske stanice (ISS) i otkrili jedan zanimljiv detalj.
Tokom prenosa uživo administrator američke svemirske agencije NASA Bob Kamana upitao je astronaute da li su izgubili nešto na Međunarodnoj ISS za čim još tragaju, a potom je astronautkinja Džazmin Mogbeli otkrila jedan detalj.
Naime, rešen je "slučaj nestanka" paradajza, koji je bio izgubljen na ISS-u osam meseci. Izgubio ga je NASA-in astronaut Frenk Rubio prilikom branja u martu 2023. godine.
"Pronašli smo nešto što neko traži već duže vreme. Naš prijatelj Frenk Rubio, koji je otišao kući, dugo je bio optuživan da je pojeo paradajz. No, sada ga možemo osloboditi krivice. Našli smo paradajz", rekla je Mogbeli.

Sedam članova posade je tokom prenosa govorilo o evoluciji ISS-a u proteklih 25 godina, kao i o životu i radu na svemirskoj stanici.

Mali paradajz je bio poslednja "žetva" iz eksperimenta Veg-05 koji je Rubio pratio. Nakon žetve 29. marta ove godine, svaki astronaut na ISS-u je dobio kesicu s uzorcima paradajza, ali Rubio je ostao bez svog paradajza pre nego što ga je probao.

• SRB-IN