SAD objavile plan za slanje astronauta drugih država na Mesec

SAD planiraju da, kao deo svog svemirskog programa, na Mesec pošalju i astronaute savezničkih država, najavila je potpredsednica SAD Kamala Haris.
SAD objavile plan za slanje astronauta drugih država na Mesec
Slanje na površinu Meseca državljana drugih zemalja odvijaće se u sklopu programa "Artemis" agencije NASA, javlja CNN.

"U znak priznanja suštinske uloge koju naši saveznici i partneri imaju u programu 'Artemis', ponosna sam što mogu da objavim da, pored američkih astronauta, nameravamo da do kraja decenije spustimo jednog međunarodnog astronauta na površinu Meseca", rekla je Haris.
Svaka planirana misija "Artemisa" imaće mesta za četiri astronauta, od kojih će dva moći da se spuste na površinu Meseca, dok će preostala dva samo kružiti oko njega, ili u svemirskoj letelici "Orion", ili u maloj svemirskoj stanici zvanoj "Gejtvej".

Astronauti Evropske svemirske agencije imaće priliku tri puta da u okviru programa Artemis odlete do svemirske stanice "Gejtvej", a programom će biti obuhvaćeni i japanski i pripadnici kanadske svemirske agencije.
U misiji Artemis II, planiranu za lansiranje 2024. godine, astronauti će po prvi put imati priliku da lete oko Meseca, od kada je završen program Apolo. Među članovima posade biće astronaut kanadske svemirske agencije Džeremi Hansen.

Prva misija sletanja na Mesec, Artemis III, biće lansirana najranije krajem 2025. godine.

Teme

MESEC
  • VVV

02.01.2024 12:16
    Predlog
    Predlažem da pošalju sve Srbe na Mesec, tako će možda jedan poverovati da je iko bio na Mesecu. Bolja verzija je da pošalju jednog Rusa... tada će većina poverovati.