Mesec se smanjuje

Naučnici su zapazili da se Mesec smanjio i da taj proces i dalje traje, što će uticati na ljudske misije na taj Zemljin prirodni satelit.
Mesec se smanjuje
Analiza podataka koje je prikupio orbiter "Lunar" agencije NASA pokazuje da se Mesec sistematski smanjuje, što je, smatraju naučnici, verovatno rezultat hlađenja njegovog jezgra.

To dovodi ne samo do stvaranja novih pukotina na Mesečevoj površini, već i do učestalih zemljotresa, navode naučni portali.
Istraživači su otkrili da su zemljotresi jedan od razloga što se Mesečev obim smanjio za više od 50 metara u poslednjih nekoliko stotina miliiona godina.

Kako bi utvrdili koliko zapravo zemljotresi utiču na Mesečevu stabilnost, naučnici su za poređenje uzeli podatke iz ere misija "Apola" šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka.
Kako objašnjavaju autori u studiji, Mesečeva površina je suva, sastavljena od šljunka i prašine. Rastresiti sedimenti čine vrlo mogućim pojavu podrhtavanja i klizišta. To bi moglo uticati ne samo na budućnost Meseca, već i na budućnost ljudskih misija na tom satelitu.

Naučnici upozoravaju da bi zemljotresi na Mesecu mogli biti dovoljno jaki da potencijalno oštete građevine koje bi ljudi tamo napravili.

Zato će, pre nego što se ljudi vrate na Mesec i tamo naprave svojevrsnu bazu, biti potrebno dobro proučiti gde je seizmička aktivnost najveća, a gde bi moglo biti sigurno za podizanje boravišta.

Teme