Blizu Zemlje otkrivena planeta na kojoj je moguć život

NASA-in "lovac na planete", satelit TESS, otkrio je prvu verovatno naseljivu planetu veličine Zemlje.
Blizu Zemlje otkrivena planeta na kojoj je moguć život
Foto: Pixabay (Ilustracija)
Zvezda TOI 700 velika je kao 40 odsto površine Zemljinog Sunca, a temperatura joj je upola niža od one na Suncu. Od Zemlje je udaljena oko stotinu svetlosnih godina, što je relativno mala udaljenost. Jasno, kad se gleda u kontekstu veličine svemira.

Američka svemirska agencija objavila je da je TESS pronašao svet veličine Zemlje na kojem bi moglo da se živi, a preduslov za život je prisutnost tečne vode, piše AFP.

Otkriće je predstavljeno u ponedeljak na 235. sastanku Američkog udruženja astronoma u Honolulu. Otkrivena planeta, TOI 700 d, jedna je od tri koji se vrte oko zvezde slične Suncu u sistemu TOI 700.

TOI 700 d najudaljenija je od svog sunca i da bi napravila krug oko njega potrebno mu je 37 dana. Veruje se da je na jednoj njegovoj strani uvek dan.

Preostale dve planete TOI 700 b i TOI 700 c prilično se razlikuju. Planeta najbliža tom suncu, b, veličine je Zemlje, ali u pitanju je kamena pustoš. Za krug oko sunca potrebno joj je 10 dana. Planeta c je gasovita, a veličina je između veličine Zemlje i Neptuna. Za krug oko sunca potrebno joj je 16 dana.

"TESS je napravljen i lansiran s ciljanom misijom pronalaska planeta veličine Zemlje koje kruže oko obližnjih zvezda", rekao je direktor astrofizičkog odeljenja NASA-e Pol Herc.

AFP prenosi da je TESS u početku pogrešno klasifikovao zvezdu, što znači da planete izgledaju veće i toplije nego što zaista jesu.

Međutim, nekoliko astronoma amatera, među kojima i srednjoškolac Alton Spenser koji sarađuje s članovima tima TESS, ukazalo je na grešku.

"Pošto smo ispravili parametre zvezde, veličine njenih planeta su se smanjile pa smo shvatili da je najudaljenija veličine Zemlje i da se nalazi u području mogućeg života", rekla je Emili Gilbert sa Univerziteta u Čikagu.

Otkriće je kasnije potvrđeno svemirskim teleskopom Spitzerom.