Francuska ukida kratke letove u zemlji ako je moguće putovanje vozom

Donji dom francuskog parlamenta glasao je za ukidanje kratkih domaćih letova do mesta do kojih može da se dođe vozom direktnom linijom za manje od dva i po sata, u okviru serije ekoloških mera.
Francuska ukida kratke letove u zemlji ako je moguće putovanje vozom
Foto: Pixabay
Zakon, o kojem treba da glasa i Senat, znači da više neće moći da se putuje avionom od Pariza, sa aerodroma Orli, do na primer Nanta ili Bordoa.
 
Mere se ne odnose na povezane letove, koji uključuju presedanja na aerodromu Šarl de Gol u francuskoj prestonici, prenosi Gardijan. Novi zakon je ublažena verzija glavnih preporuka Građanske konvencije za klimu, koja je osnovana na zahtev predsednika Emanuela Makrona.
 
Klimatska konvencija je predložila ukidanje svih letova na relacijama na kojima postoji mogućnost direktnog putovanja vozom kraćeg od četiri sata.
 
To vreme je smanjeno na dva i po sata posle snažnog protivljenja nekih regiona i aviokompanije Er Frans-KLM, koja je, kao i drugi avioprevoznici, teško pogođena ograničenjima putovanja zbog pandemije. Francuska vlada je pre godinu dana toj kompaniji odobrila zajam od sedam milijardi evra pod uslovom da ukine određene letove u zemlji.
 
Zakon će sada onemogućiti i niskotarifnim aviokompanijama da lete na kratkim rutama. Izvršni direktor Er Fransa Bendžamin Smit izjavio je da je cilj kompanije da smanji broj letova u Francuskoj za 40 odsto do kraja godine.
 
Nova mera, koja je deo šireg zakona o klimi, usvojena je uprkos protivljenju poslanika iz različitih partija. Poslanik iz redova socijalista upozorio je na mogućnost zatvaranja radnih mesta u avio-sektoru.
 
Neki poslanici, među kojima iz Zelene partije, smatrali su da je ublažavanje preporuka Građanske konvencije obesmislilo tu meru i da je granica od četiri sata značila da bi bili ukinuti letovi koji emituju najviše štetnih gasova.
 
Francusko udruženje potrošača podržalo je zamenu aviona vozom na putovanjima kraćim od četiri sata, ocenivši da bi to imalo "pravi uticaj" na smanjenje emisija ugljen-dioksida, bez negativnih posledica po vreme i cene putovanja. Udruženje je istaklo da treba osigurati da nacionalna železnička kompanija SNCF ne menja cene niti kvalitet svojih usluga.
 
"Avioni u proseku emituju 77 puta više ugljen-dioksida po putniku nego vozovi na tim rutama, iako je voz jeftiniji, a gubitak vremena ograničen na 40 minuta", navelo je udruženje.
 
I druge evropske zemlje su uvele ili razmatraju slične mere.
  • Dragan

    17.04.2021 09:16
    Ah
    To u Švajcarskoj decenijama funkcioniše iu putničkom i teretnom železničkom saobraćaju.
  • Jena

    17.04.2021 08:38
    Bravo
    Pametno.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet