Dajmler, BMW i Folksvagen, uključujući i Audi i Porše koji su u vlasništvu Folksvagena, izbegli su da se takmiče u razvoju sistema i tehnologija kojima se smanjuje emisija štetnih gasova, saopštila je Evropska komisija. Dajmler nije kažnjen nakon što je otkrio kartel Evropskoj komisiji.
EK je prvi put novčano kaznila kompanije zbog ograničenja u primeni tehničkog razvoja, a ne zbog uobičajene prakse nameštanja cena.
Evropska komesarka za konkurenciju Magret Vestager izjavila je da su se kompanije, iako su imale tehnologiju za smanjenje štetnih emisija, opirale konkurenciji i kupcima uskratile mogućnost da kupe automobile koji manje zagađuju okolinu.
"Proizvođači su namerno izbegavali da se takmiče u smanjenju emisije više od onoga što zahtevaju standardi EU. I to su učinili uprkos tome što je dostupna odgovarajuća tehnologija. To je njihovu praksu učinilo ilegalnom", rekla je Vestager.
Prema njenim rečima, kompanije su se dogovorile o veličini rezervoara koji sadrže rastvor uree poznat kao "AdBlue" koji se ubrizgava u izduvni tok kako bi se ograničilo zagađenje dizel motorima.
Folksvagen je saopštio da su veličine rezervoara koje su proizveli svi navedeni proizvođači automobila "dva do tri puta" veći nego što je bilo reči u pregovorima. Naveo je mogućnost žalbe Evropskom sudu pravde.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 1
Vozač
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar