Otvoren stečaj nad "Radio Slobodna Evropa" u Rusiji: Detaljno objašnjenje kako je do toga došlo

Sud u Moskvi započeo je stečajni postupak nad ruskim entitetom Radija Slobodna Evropa, nakon što su lokalne poreske vlasti pokrenule proces ranije ove godine i zbog čega je RSE obustavio rad.

Arbitražni sud u Moskvi doneo je 15. avgusta odluku o pokretanju stečaja, koji je inicirala Federalna poreska služba 4. marta, navodeći da RFE duguje oko sedam miliona rubalja (112.000 dolara) poreskim vlastima za 2021. godinu.

RFE/RL LLC u Moskvi zastupa interese RFE/RL u Rusiji. Osnovan je 2020. godine zbog kontroverznog ruskog zakona o "stranim agentima".

Medijska kuća ili pojedinac mogu da lobiraju za uklanjanje iz registra "stranih agenata" apelujući na Ministarstvo pravde i pružajući dokaze da više ne dobijaju strana sredstva. Međutim, nijedan medij ili pojedinac "strani agent" još uvek nije uspeo da dokaže svoju nevinost, piše RSE.
 
Procedura stečaja proizilazi iz ruskih medijskih propisa koji nalažu da se RSE i druge kuće koje se smatraju "stranim agentima" označe kao takve obaveštenjem u tekstovima, audio i video materijalima.
 
Oni su se takođe poklopili sa novim zakonom koji je potpisao ruski predsednik Vladimir Putin, a koji je stupio na snagu 5. marta. Taj zakon omogućava zatvorske kazne do 15 godina za ljude koji distribuiraju "lažne vesti" o ruskoj vojsci u vreme kada je Moskva izvršila invaziju na susednu Ukrajinu.
 
RSE/RL je odbio da se pridržava odredbe o "stranom agentu" i od prošle godine je ruski regulator za medije, Roskomnadzor, podneo više od hiljadu administrativnih tužbi protiv RFE/RL LLC i njegovog direktora, naloživši im da plate skoro milijardu rubalja (16 miliona dolara) novčane kazne.
 
Zvanični početak stečaja pokrenut je jer RFE/RL LLC nije bilo u mogućnosti da plati porez jer su joj prošle godine sudski izvršitelji blokirali bankovne račune.
 
RSE smatra da je ruski zakon o stranim agentima izraz političke cenzure koja ne dozvoljava novinarima da obavljaju svoje profesionalne aktivnosti. RSE/RL je uložio žalbu na poteze ruskih vlasti ruskim sudovima i Evropskim sudom za ljudska prava u Strazburu.
 
Mnoge međunarodne novinarske organizacije i strane vlade izrazile su podršku RSE/RL i slobodi govora u Rusiji.
 
U martu, nakon 30 godina rada u ruskoj prestonici, RSE/RL je morao da zatvori tamošnje dopisništvo. U registru stranih agenata Ministarstva pravde nalazi se oko 27 novinara koji doprinose programima RSE/RL.
 
U Rusiji su blokirani sajtovi Ruskog servisa RSE/RL i nekoliko njenih projekata, kao i njihovi nalozi na društvenim mrežama.
 
Uprkos tome, popularnost Ruskog servisa RSE/RL, lokalno poznatog kao Radio Svoboda, ostaje veoma visoka.
 
U martu, nekoliko dana nakon što je Rusija pokrenula invaziju na susednu Ukrajinu, više od 18 miliona korisnika interneta posetilo je sajtove Radija Svoboda.
 
Od januara više od 100 miliona korisnika posetilo je ove sajtove.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet

Skoro 100.000 Rusa prešlo u Kazahstan

Oko 98.000 Rusa prešlo je u Kazahstan otkad je predsednik Rusije Vladimir Putin objavio da počinje delimičnu mobilizaciju rezervista, kako bi se borili u Ukrajini, saopštili su zvaničnici te zemlje,