Nakon masovnog prizemljenja Boinga 737: Otkriveni problemi sa vratima i na drugim letelicama

Odluka američkog regulatora o prizemljenju svih aviona tipa Boinga 737 MAX 9 nakon najnovijeg incidenta u SAD pokrenula je talas reakcija regulatora i prevoznika.
Nakon masovnog prizemljenja Boinga 737: Otkriveni problemi sa vratima i na drugim letelicama
Foto: Beta/AP
CNN javlja da je kompanija Junajted erlajnz saopštila da je prilikom inspekcije otkrila da na jednom broju njenih Boinga 737 MAX 9 vrata nisu dovoljno dobro pričvršćena, tj. da se "čini da postoji instalacioni problem sa zaptivačem vrata".
 
"Na primer, šrafovima je potrebno dodatno zavrtanje", navodi se u saopštenju Junajteda, koji je inspekciju sproveo po naređenju američkog regulatora FAA.
 
Nakon što je u subotu došlo do ispadanja vrata pod pritiskom usred leta i prinudnog povratka aviona Aljaska erlajnza na aerodrom u Portlandu, FAA je privremeno prizemljila Boingove avione 737 Max 9 radi bezbednosnih testova.
I Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) je prihvatila odluku FAA, naglasivši ujedno da prevoznici iz članica EU ove avione ne koriste, piše Rojters na koji se poziva RSE.
 
Pre gotovo pet godina, regulatori širom sveta povukli su iz saobraćaja sve Boingove avione 737 Max zbog dve nesreće u kojima je poginulo 346 ljudi.
 
Trenutno, svetski prevoznici koriste oko 215 Boingovih mlaznjaka tipa 737 Max 9, pokazuju podaci analitičke firme za vazduhoplovstvo Sirijum, a oko 170 njih ima vrata kakva su u subotu otpala usred leta aviona Aljaska erlajnza.
 
Ostali modeli imaju drugačiji tip vrata za evakuaciju.
Britanska uprava za civilno vazduhoplovstvo je izvestila u subotu da u Velikoj Britaniji nisu registrovani avioni na koje se odnosi direktiva američke Savezne uprave za vazduhoplovstvo (FAA).
 
Dodala je i da će od svih operatora aviona 737 Max 9 koji uđu u britanski vazdušni prostor tražiti da poštuju uredbu američkog regulatora.
 
Kineski regulator je zatražio pojedinosti o incidentu, rekao je u subotu upućeni izvor. Blumberg je ranije javio da Kina još nije odlučila da li će nešto da preduzme.
 
Brazilski regulator ANAC je objavio u nedelju da se odluka američkog FAA automatski primenjuje na sve letove u Brazilu. Napomenuo je i da avione tog tipa na međunarodnim letovima na relaciji prema aerodromu Gvarulhos u Sao Paulu koristi samo kompanija Kopa erlajnz.
 
Transport Kanada je izvestila u nedelju da kanadski prevoznici ne koriste avione Boeing 737 Max 9.
 
Regulator Ujedinjenih Arapskih Emirata je naglasio u nedelju da nijedan njihov nacionalni prevoznik ne koristi letelice na koje se nalog američkog regulatora odnosi.
 
Indijska uprava za civilno vazduhoplovstvo (DGCA) je navela u ponedeljak da su Boingovi avioni 737 Max 8 "prošli" test. Istakli su i da nijedan indijski prevoznik ne koristi 737 Max 9.
 
Avio-kompanija Aljaska erlajnz je prizemljila u subotu svih 65 Max 9 aviona, a nakon propisanih provera i radova na održavanju, u saobraćaj je vratila njih 18.
 
U nedelju su, međutim, otkazali 170 letova i još 60 u ponedeljak, nakon naloga FAA.
Među američkim prevoznicima Boinge 737 Max 9 koristi još samo Junajted erlajnz, koji je u subotu privremeno obustavio sve njihove letove radi inspekcije. U nedelju je otkazao 230 letova.
 
Junajted je krajem septembra imao u floti 26 aviona tipa Boing Max 9, ali ih koristi u dve različite konfiguracije.
  • Djuri

    09.01.2024 09:37
    @Srbija
    Molim te idi na stranicu Airserbia i proveri modele aviona koje imaju pre nego sto tako komentarises,Sta ima da se oglasavaju,jednostavno proveri sam!Pise!Nauci kako da proveravas informacije.Citaj!
  • @Srbija

    09.01.2024 09:11
    AIRSerbia već dugo ne koristi nijedan Boing.
  • Todor

    09.01.2024 08:13
    Boing ima problema već više od 20 godina, samo su jako dobro sakriveni. Elektronika im je loša odavno, a sad se pojavljuju i mehanički kvarovi, što je izuzetno opasno. Preporučujem svima da provere pri kupovini karte koji avion koristi prevoznik.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet