Izveštaj pokazao zašto su se odvalila vrata sa aviona Boing 737 Maks - nije imao ključne šrafove

Vrata koja su eksplodirala sa aviona Boing 737 Maks 9 ubrzo nakon poletanja možda nisu bila propisno osigurana, otkriva novi izveštaj, koji prenosi BBC.
Izveštaj pokazao zašto su se odvalila vrata sa aviona Boing 737 Maks - nije imao ključne šrafove
Foto: Beta/AP
Američki nacionalni odbor za bezbednost u saobraćaju objavio je početne nalaze svoje istrage o incidentu u avionu Aljaske erlajnsa u januaru.
 
U izveštaju se navodi da nedostaju četiri ključna zavrtnja koja su bila namenjena da zaključaju nekorišćena vrata trupa.
Incident se dogodio na letu AS1282 između Portlanda i Ontarija 5. januara kada su se vrata za evakuaciju u slučaju nužde odvojila od aviona.
 
Do neplaniranog odvajanja zadnjih levih vrata za izlaz u slučaju opasnosti došlo je na visini od oko 4.900 metara, pokazuju podaci servisa za praćenje letova Flightradar24.
Letelica registracije N704AL je tek poletela iz Portlanda kada je došlo do incidenta, a posada je odlučila da se momentalno vrati na aerodrom.
 
U trenutku odvajanja vrata došlo je do dekompresije kabine letelice i aktivirale su se kiseoničke maske za disanje.
 
Boing 737 Maks 9 bezbedno je sleteo u Portland, a prevoznik je odlučio da privremeno prizemlji ovaj tip aviona dok se ne izvrši istraga povodom ovog incidenta.
 
Na letu AS1282 je bio 171 putnik i šest članova posade, saopštila je Alaska.
 
Model 737 Maks važi za jedan od najproblematičnijih američkog proizvođača aviona. Maks je naslednik uspešne 737 NG (Next Generation) porodice letelica i predstavlja njenu modernizaciju.
Nakon dve fatalne nesreće 2018. i 2019. godine u Indoneziji i Etiopiji, došlo je do globalnog prizemljenja Boinga 737 Maks. Boing i Savezna uprava za vazduhoplovstvo SAD (FAA) utvrdili su da B737 Maks ima faličan softver koji se navodi kao glavni razlog za pad dve letelice.
 
Boing 737 Maks ponovo je prošao sertifikaciju i danas se isporučuje avio-kompanijama širom sveta.
  • Aleksej

    07.02.2024 08:21
    Hm...
    Jel dobra bila tolerancija profila na breketima?
  • Saša

    07.02.2024 07:36
    Možda gastos iz Kragujevca
    Sećate se priče iz devedesetih sa Zastavine proizvodne linije, kada su kupcu Yuga otpala vrata jer nije bilo šrafova na šarkama, a kada je majstor skinuo tapacirung ispod je pisalo:”KAKVA PLATA TAKVA VRATA!”

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet