Pod nazivom South Westminster Area Network (Swan), projekat će omogućiti da se viškovi koji nastaju u londonskom metrou, kanalizaciji i Temzi ponovo iskoriste kako bi se zagrejale stotine istorijskih zgrada i institucija u Vestminsterskom okrugu.
Radovi treba da počnu 2026. godine na izgradnji ove podzemne mreže cevi koje će prenositi toplotu i napajati sisteme grejanja.
"Korišćenje otpadne toplote iz reke Temze i londonskog metroa za grejanje istorijskih lokacija kao što su parlament i Nacionalna galerija je obećavajući primer šta se može uraditi u smislu jeftinog grejanja sa niskim udelom ugljenika“, izjavili su izvori u ministarstvu energetike.
Mreža bi, jednom postavljena, trebalo da uštedi 75.000 tona CO2 godišnje, uz izbegavanje masovnih gubitaka toplote na lokalnom nivou.
Temperatura u londonskom metrou redovno dostiže 30 stepeni, a leti je čak i premašuje, prema podacima organizacije Transport for London.
Lista zgrada koje će biti povezane na mrežu još nije otkrivena, ali se na njenoj trasi nalaze muzej Tejt, stanica Viktorija i Vestminsterska opatija.
U ovaj projekat do 2050. godine treba da bude uloženo milijardu funti (1,2 milijarde evra). On bi trebalo da stvori 500 radnih mesta i da smanji račune korisnika ove energije. Ocenjuje se da će takvo grejanje biti oko 40 odsto jeftinije.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar