FOTO U Francuskoj otvoren terminal za prevoz kamiona železnicom: Povezuje Britanska ostrva i Španiju

Železnički terminal za utovar 25.000 prikolica šlepera godišnje na vozove, otvoren je u luci Šerbur u zapadnoj Francuskoj.
FOTO U Francuskoj otvoren terminal za prevoz kamiona železnicom: Povezuje Britanska ostrva i Španiju
Foto: Pixabay (ilustracija)
"To je primeran, koristan i neophodan projekat" na osnovu želje Vlade Francuske da "udvostruči multimodalni udeo" u prevozu tereta, izjavio je ministar saobraćaja Filip Tabaro i pohvalio "kvalitet i stručnost francuske železničke industrije".
 
"Multimodalni autoput" - železnička pruga sa terminalima za utovar prikolica kamiona, kojim upravlja kompanija Brittany Ferries, sada povezuje Šerbur sa Mugerom, blizu Bajona (na jugozapadu Francuske) da bi se "dekarbonizovao" teretni saobraćaj između Britanskih ostrva i Iberijskog poluostrva.
 
Terminal u Šerburu, dugačak 750 metara, može istovremeno da utovari ili istovari 12 prikolica šlepera zahvaljujući tehnologiji francuske kompanije "Lohr", koja okreće vagone na platformi da bi omogućila tegljačima da prikolicd skinu s voza.
 
Taj terminal je dobio 2,9 miliona evra finansiranja od regiona Normandije, jedan milion evra od departmana Manš i 1,4 miliona evra od Evropske unije.
 
Brittany Ferries, pokretač projekta, investirao je 25 miliona evra u celu liniju.
 
"Od danas, postoji jedan polazak dnevno u svakom pravcu, šest dana u nedelji. Na kraju, ciljamo na 25.000 prikolica godišnje", rekao je za AFP Žan-Mark Rue, predsednik nadzornog odbora kompanije Brittany Ferries.
 
Neka infrastruktura - mostovi, tuneli, na primarnom železničkom krugu koji je potpuno elektrifikovan, na ruti između Šerbura i Mugera trenutno ne omogućava vagonima kompanije Lohr da ih koriste.
Sekundarni krug i dizel lokomotive se stoga koriste dok se radovi na tome ne završe što se očekuje 2027. godine.
 
"Međutim, dizel železnički teretni saobraćaj proizvodi tri puta manje CO2 od kamiona, ali potpuno električni teretni saobraćaj 30 puta manje!", objasnio je Žan-Mark Rue.
 
Pomorske rute između Francuske i Irske, kao što je Šerbur-Roslar koju obavlja Brittany Ferries, doživljavaju procvat od Bregzita, po njegovim rečima.
 
"Pre Bregzita, 300.000 teretnih vozila je prošlo kroz Luku Kale da bi stiglo do Engleske, a zatim do Irske. Danas, 50% ovog saobraćaja ide direktno u Irsku morem", rekao je on.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet

Preminuo norveški pisac Ingvar Ambjersen

Norveški pisac Ingvar Ambjernsen, autor tetralogije "Eling" čija je filmska adaptacija nominovana za Oskara, preminuo je u 69. godini, saopštio je njegov publicista.