Menu 021

Više od polovine građana ne zna da ima pravo na refundaciju o trošku države u privatnim klinikama

Gotovo polovina građana u Srbiji ne zna kome može da se obrati u slučaju da su im prekršena neka prava pacijenata.
Info 09.03.2018. | 07:00 > 06:52
Više od polovine građana ne zna da ima pravo na refundaciju o trošku države u privatnim klinikama
Foto: Pixabay
Osim toga, više od polovine smatra da nije ili je samo minimalno informisano o svojim pravima pacijenata, pokazuju rezultati istraživanja Evropskog pokreta u Srbiji.
 
Rezultati održanih fokus grupa u Nišu i Beogradu pokazuju da građani smatraju da nisu blagovremeno obavešteni o promenama koje se uvode u sistem zdravstvene zaštite. Primer je uvođenje novih kartica zdravstvenog osiguranja, čija je procedura zamene stvorila mnogima poteškoće usled neinformisanosti o rokovima.
 
U prilog slabom informisanju građana govori i podatak da gotovo 60 odsto građana nije čulo za mogućnost da kada javna zdravstvena ustanova nije u mogućnosti da pruži određenu zdravstvenu uslugu od roku od 30 dana, osigurana lica imaju pravo da istu obave u privatnoj ustanovi uz refundaciju troškova.
 
Podaci iz istraživanja stavova građana o zadovoljstvu uslugama domova zdravlja pokazuju da građani smatraju da im je dodatno informisanje o pravima pacijenata potrebno i da bi voleli da budu informisani pre svega preko medija i u samim zdravstvenim ustanovama.
 
Sa druge strane, medicinski radnici smatraju da su građani uglavnom informisani o svojim pravima, što govori o prisutnim različitim percepcijama. Ipak, pozitivno je što i jedni i drugi, građani i zdravstveni radnici, smatraju da dodatno informisanje treba da se vrši prvenstveno u zdravstvenim ustanovama.
 
Sve ukazuje na potrebu da Ministarstvo zdravlja u saradnji sa medijima i organizacijama civilnog društva radi više na informisanju svih građana zauzumajući proaktivniji stav i prilagođavajući se potrebama različitih kategorija građana, zaključuju u Evropskom pokretu.
 
"Naročito je značajno da se promoviše uloga savetnika za prava pacijenata i da se ojača njegova funkcija kao mehanizma za zaštitu prava građana. Naime, prema Zakonu o pravima pacijenata jedinice lokalne samouprave imaju nadležnost da organizuju i obezbede zaštitu prava pacijenata u ostvarivanju prava na zdravstvenu zaštitu određivanjem diplomiranog pravnika koji će obavljati poslove savetnika za zaštitu prava pacijenata i obrazovanjem Saveta za zdravlje. Savetnik za prava pacijenata ima dvostruku ulogu: postupa po podnetom prigovoru pacijenta i daje potrebne savete i informacije o pravima pacijenata", navodi se u zaključku Evropskog pokreta u Srbiji.
 
Takođe, građani u zdravstvenim ustanovama na raspolaganju imaju i Zaštitnika prava osiguranih lica, čiji rad je uređen Pravilnikom o načinu i postupku zaštite prava osiguranih lica Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje. Zaštitnik ima zadatak da pruža informacije osiguranim licima u vezi sa njihovom zaštitom, da pruža i obezbeđuje stučnu i tehničku pomoć u vezi sa ostvarivanjem prava iz zdravstvenog osiguranja, obaveštava nadležnu organizacionu jedinicu Republičkog fonda o nepravilnostima u vezi sa izvršavanjem ugovornih obaveza davaoca zdravstvenih usluga, vodi podatke o broju i vrsti povrede prava osiguranih lica, kao i da izrađuje i dostavlja izveštaje o radu.
 
Pored toga, Evropski pokret navodi da Ministarstvo treba više da radi na vidljivosti novoosnovane Komisije za borbu protiv korupcije u zdravstvu kao i da njen rad i učinak učini dostupnim javnosti, kako bi se povećalo poverenje građana u zdravstvene ustanove.
 
Detaljnije o istraživanju čitajte OVDE.
Autor: Evropski pokret u Srbiji
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Каya
    11.03.2018 15:59
    Kako da ne, zakazuje se samo na za naredni mesec, a za ostalo ti kažu da dođeš za mesec dana i zakažeš. Formalno, ne možeš im ništa.
  • Eh
    09.03.2018 22:45
    @ Al
    Ne bi zaradili više kada bi Vam izdali potvrdu.
    Privatno lečenje plaća onaj ko mora, a oni ubacivanjem preko reda dodatno zarade na "časti"
    Samo je pacijent na gubitku
  • Tanja
    09.03.2018 18:56
    Potvrda
    Potvrdu sam sama pripremila i kad nisu hteli u dz da mi je overe lepo sam napisala dopis i poslala svima nadleznim u domu zdravlja i savetniku prava pacijenata u gradsku kucu. U roku od dva dana od prijema pisma svima koji su dobili dopis zvali su me da me obaveste o terminu pregleda. Termin je bio u roku zakazan i obavljan. Treba biti uporan kad imas prava .
  • Andreja
    09.03.2018 15:05
    Ja cu bas da probam
    Ja sam bas malopre odlucila da umesto da se popnem na Miletica i vicem, nazovem zastitnika prava pacijeata, izuzetno ljubazan covek, primeticu. Objasnio mi je da im slobodno pisem svaki put kad sam pod utiskom da su nam prava povredjena, a da ce oni utvrditi o kom pravu se radi. bas cu da probam. Osecam da cu cesce da se cujem sa njima nego sa majkom. Nije mi jasno iskreno to sa nadoknadom, kad bi drzava opusteno mogla da prosiri kapacitete parama koje navodno planira da potrosi na refundaciju posto je opste poznato da se svaki specijalisticki pregled ceka mesecima, a cesto i preskoci, uputi se vijaju, te treba, te ne treba... Po principu kad vec nema, valjda nije ni bitno

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest